{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derfor kobberkabler. Faktisk lidt vildt
  • #1   22. mar 2014 Ja, det er sådan landet ligger, men sådan har det jo altid været. Også derfor du kun ser kobber kabel i din el-installation derhjemme.

• #2   22. mar 2014 Synes bare man en periode hørte om at sølvkabel var det bedste osv. Men rent alm. Kvalitetskobber kører jeg også med

• #3   22. mar 2014 Ja, ledningsevnen for sølv er højere end for kobber, men sådanne kabler ville koste mere end din bil smiley

• #4   22. mar 2014 Han siger intet om belastningen på kablet. Hvor stor strømtrækker han? Er det inden for specifikationer af begge kabler, eller måske over for det med aluminium i?

Jeg trækker BS kortet.

• #5   22. mar 2014 "garry springgay"... nuvel ja. Han kunne ligeså godt ha heddet "gaylord fucker"

• #6   22. mar 2014 Når man siger sølvkabel menes der vel oftest bare fortinnet kobber

• #7   22. mar 2014 Affaldsmetal kabel. Men mon ikke han trækker sanme strøm på begge kabler gutter ?

• #9   22. mar 2014 Det er en unaturlig test. Det er muligt at strømmen er den samme i begge kabler, men han glemmer at informere om størrelsen på strømmen. Er den overhovedet realistisk i en hverdags situation?

• #10   22. mar 2014 Hvorfor har i så travlt med at være kloge og sige det passer ikke ? Tvivler på de har lavet testen for at prøve at smelte kablet. Nok nærmere for at vise at det IKKE er ligegyldigt hvilket kabel du bruger. Jeg vil selv bruge testen til at se at man skal tænke lidt over at man får lortet dimensioneret rigtigt for det kan altså blive varmt.
    Jeg vil selv købe ordentligt kabel der er lidt overdimensioneret for at være på den sikre side

• #12   23. mar 2014 Rent kobber kabel på 1 kvadrat har en modstand på 0.0175 ohm pr meter ved 20 grader celcius hvilket giver en ledningns evne på 57.14 hvilket man må sige er ganske fornuftigt men rent sølv er altså bedre ledende, dvs at der kan komme mere effekt igennem for samme tykkelse og længde.

Det andet kabel han bruger er ikke sølv for det bruges slet ikke som strøm kabler da det er alt for dyrt (har selv sølv kabler liggende som er meget tynde og de koster da 400 kr pr meter dog til signal kabler). Det kabel han bruger er tydeligvis ringere end det kobber og har en større indre modstand så ja når han så prøver på at hive samme mængde effekt igennem så bliver kablet varmere.

Plus at det at han skaber en spole ved at rulle kablet sammen giver en større modstand som kan måles i mH(milli henry) som en spole så dvs et godt ledende kabel bliver dårligere ledende og det samme sker for det dårlige kabel .

Han har dog stadig ret i at man ikke skal spare på kabler og her er oxygen frie kobberkabler kanon godt.

Tin er desuden ikke et stærkt materiale så derfor kan fortinnet kabler ikke anbefales

• #14   23. mar 2014 Tommy A, jeg er i gang med uddannelse som elektronik fagteknikker og ifølge analog teknik bogen er min formel ikke mangelfuld som sådan da formlen er stillet op efter at man kender modstanden, dvs at du kender længden samt tykkelsen.

Den dobbelte længde=dobbelte modstand.

Den dobbelte tykkelse=halvering af modstanden.

Her kan formlen også ses http://da.wikipedia.org/wiki/Elektrisk_konduktans.

Det andet med spole effekten har du ret i og beklager. det var rent tanketorsk fra min side.

Kommentér på:
Derfor kobberkabler. Faktisk lidt vildt

Annonce