{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Støj {{forumTopicSubject}}

Passat 3gb fra 03
er efterhånden ved at give op, strøm ligger i den ene side, signal i den anden.
jeg har ikke nogle forbindelser som rammer hinanden,
mine forstærkere og kondensatorer ligger i hjulbrønden monteret på en mdf plade, og hjulbrønden er isoleret med stp støjdæmpning…

jeg ved ikke om det er diesel pumpe støj, eller generator støj, men af med det kan jeg ikke komme smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støj
  • #1   23. mar 2014 Prøv at smide sådan en på din generator. http://www.ebay.de/itm/230810825317?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Den vil tage det støj som din generator kan lave af hvid støj.

• #2   23. mar 2014 La nu vær med det støjfilter / kondensator fis...

8 ud af 10 gange er det et stel problem, enten iform af dårlig placering, længde eller for ringe forbindelse

Hvad har du gjort i motorrummet mht. Stel fra batteri? Hvordan er dit batteri og hvor har du taget stel til din forstærker ?

• #3   23. mar 2014 Altså du skal jo have samme dimensioner på dit stel fra batteri, som dit plus kabel er. Ikke at det er problemet bare lige reminder. Men som skrevet ,så skal selve forbindelsere til stel være rene og gode.

• #4   23. mar 2014 Ja men nu kunne du så prøve at lytte til dem som er uddannet inden for elektronik og ved hvor og hvordan støjen opstår. Så drop alt dit jammer med stel.

Gnist støj fra en generator kan kun fjernes med en kondensator.

• #5   23. mar 2014 Korrekt, men har aldrig oplevet det problem når vi snakker bilstereo.. NEVER. Så hvorfor ikke starte med det der er gratis først..

Du vil simpelhen smide en kondensator på til at starte med? Det er sku da retarderet..

Og hvis det du kalder jammer med stel - er pjat, så forklar venligst hvorfor næsten alle støj problemer løses ved en korrekt monteret stel og et ordenligt batteri - forudsat at kabler er trukket korrekt

Ja bevars, den kondensator koster ikke en formue, men sku et dumt sted at stsrte hvis nu man går kabler igennem

• #6   23. mar 2014 Man kunne jo også bare starte med at hive kabler af generatoren og starte op, og se om hans støj er væk. Der findes også andet støj end generator støj

• #7   23. mar 2014 mit stel til batteri er bare standart stell, hvad bilen nu er født med, men min stel til kondensatorene er taget fra beslaget til bagsædet, der er slebet rent, og mine stelkabler er i 20mm2 ligesom mine strøm kabler

• #8   23. mar 2014 Din standart stel er vel omkring 10mm2, så op i "røven" med at du bruger 20mm2 til din forstærker. smiley

Men btw. Hvorfor har du kondensator på? det gir ingen mening.

• #9   23. mar 2014 jeg bruger kondensator fordi jeg trækker med en monoblok på 3200w rms,, og at mine forlygter slukkede ved hvert bass slag ^^

• #10   23. mar 2014 DU har meget at lære endnu...

1. Du trækker (3200W RMS ) sætter jeg i () fordi det tror jeg ikke helt din forstærker levere, men fuck det.
    Men med 20mm2 kabel?

2. Blinkende forlygter har intet med en kondensator at gøre, hvis du har et ganske alm. batteri ude foran, dur det slet ikke med en kondensator.. Så meget kapasitet har en kondensator heller ikke, og den kan ikke føde din forstærker alene, samtidig kommer strømmen samme sted fra, så det er kun en belastning at du har dine kondensatorer på - Det er kun en forhindring for din strøm når du ikke har noget batteri(er) der kan levere den strøm du skal bruge, og slet ikke hvis du faktisk har 3200w rms på 20mm2 kabler, det dur på ingen måde..

Start helt forfra. Det er ikke for at svine dig til eller noget, faktisk kun for at give dig et skub den rigtige retning.

Hvis du køre 3200w rms over 5 meter kabellængde bør du køre med 50mm2 som minimum - med dertil hørende sikring som passer til et 50mm2 kabel.

Stel samme størrelse dog max 30cm lang fra din forstærker

Samme gør sig gældende i dit motorrum

Invister i et ordenligt batteri - De koster lidt mere end normale, men bestemt det hele værd, derefter kan du få lidt gavn af din kondensator(ere).

Nu går emnet på støj, men mangel på strøm kan give støj, især nu når stel siden halter.. Ja hele dit strøm setup halter..

• #11   23. mar 2014 Nu er du fra nordsjælland og Cody ( bruger herinde ) kommer også der over fra den side af storebælt, kan nok vejlede dig lidt mere end hvad jeg kan, har har ihvertfald mere erfaring smiley Prøv at skrive til ham, han plejer at være klar på nogle gode råd og en del vejledning..

Kommentér på:
Støj

Annonce