{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

PLZ hjælp {{forumTopicSubject}}

hej.
kunne godt tænke mig at høre om nogen kan hjælpe mig med at få en bedre bas ud af min sub.
den sub jeg har er en CV - Cerwin Vega
den er to spolet dvs, 2 udegange 2 plus 2 minus .
og er på 1200 W. og er en 12 ''
den er så tilsluttede på en forstærker som hedder XXL V2600
som også er på 1200 W.
jeg er ved at få spat af det .
så håber virkelig nogen kan gi nogen gode råd eller så noget smiley
for shit hvor det bare driller..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PLZ hjælp
  • #1   1. apr 2014 Kan du ik ændre indstillinger på din HU??

  • #2   1. apr 2014 alt på forstærkeren er skruet helt op

  • #3   1. apr 2014 1200 watt i en bil med 13 volt på batteriet.
    Cody kommer nok snart med en forklaring..........


  • #4   1. apr 2014 HU=Head Unit = Din radio

  • #5   1. apr 2014 nej ikke uden den kommer til at lyde a H til

  • #6   1. apr 2014 "alt på forstærkeren er skruet helt op "

    Det er så fejl nr 1... = Hold fingrene fra at indstille det selv...

    Din forstærker er vel ikke denne: http://www.nettivaraosa.com/en/autohifi-ja-tarvikkeet/1740116

    Fordi det er fejl nr. 2

    Christian J, Du kan ikke bruge sådan en forstærker til den subwoofer... ikke nok med at det er en 4 kanals og derfor deler de 1200 watt ud på 4 kanaler... så er det også LØGN de watt de påstår den har...
    Du har købt noget lort... Så simpelt kan det siges...

    CV subwoofer... OK...
    Billig lorte kina forstærker med max 45 watt rms pr kanal... (nej jeg er ligeglad med hvad der står på forstærkeren... Det er et fact at den ikke leverer den effekt de påstår) = IKKE OK...

    Du får ikke de ting til at fungere godt sammen...

    Så nu spørger jeg dig: Vil du have hjælp til at få fat i noget der faktisk fungerer sammen? Eller bare en bedre forstærker til den subwoofer...
    Vil du have hjælp? Eller vil du lege mere med kinalort der ikke fungerer? smiley


  • #7   1. apr 2014 jeg vil sq gerne ha noget godt smiley som lyder godt smiley
    men på su da det svært smiley


  • #8   1. apr 2014 Christian, det er ikke svært på SU... Er selv på SU så ved hvordan det er.

    En cerwin vega 154 (ses tit til omkring 500 kr)
    En JBL GTS600 ( kan findes brugt her på siden til 800 kr)
    Et nogenlunde kabelsæt koster heller ikke meget og så et selvbygget kabinet dertil og så har man et rimelig setup der kan tilfredsstille en del samt koster ikke mere end sammenlagt ca 2000 kr så dette er da muligt i løbet af et par måneder. smiley

    Nu var dette ikke for at du skulle skifte det hele ud men blot et eksempel på at det ikke behøver at være dyrt når det er brugt.. Der er mange forstærker til salg for rimelig penge som vil klare jobbet udemærket smiley

    Derefter er det bare at få det ordenligt indstillet af en som har kendskab til det og så spiller det bare derud af smiley

    Vil man derimod have et ordenligt setup ( her ment med det hele og ikke kun sub delen) jamen så koster det selvfølgelig mere.


  • #9   1. apr 2014 Christian

    Nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra... Kan se det er sud sjælland men det inkluderer jo også lolland osv... Men ellers vil jeg gerne hjælpe dig til en bedre løsning.. smiley


  • #10   2. apr 2014 Cody
    ja jeg er fra lolland af smiley søllested.

    er meget intr i at høre hva din løsning er smiley
    for når det kommer til hifi, til bil da jeg sq ikke lige den skarpeste kniv i skuffen smiley


  • #11   2. apr 2014 Første del af løsningen er at kyle den forstærker i havet... (Eller det er nok miljøsvineri, så find en god genbrugsstation) Og find en anden forstærker til din sub... Eller en bedre 4 kanals der faktisk kan trække både Subwooferen og et sæt gode fronthøjttalere...

    og det er desværre en nødvendig del at løsningen... den forstærker er lige til at lukke op og skide i, så den ville jeg skifte snarest muligt...

    nu du kommer dernede fra, så når du har smidt den forstærker i en container, så kører du en tur til Nysted... Og så hilser du lige en gang på Klaus der har Hilmars Audio... http://www.hilmars-audio.dk/shop/frontpage.html
    Jeg garanterer han kan hjælpe dig videre... Ved at tage en personlig snak med en fagkyndig person der får du altså den bedste rådgivning... Og så har han nogle rigtigt fine forstærkere til en god pris... altså se her: http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-dtx-4822p.html
    Ellers vil en monoblok være fin hvis du kun skal have til den CV subwoofer... http://www.hilmars-audio.dk/shop/nano-2001-1845p.html

    mulighederne er mange men Klaus ved bedst hvad der i hans sortiment vil passe til dit behov... Så ind og tag en snak med en kompetent forhandler og entusiast... smiley


  • #12   2. apr 2014 hey cody.
    jeg prøver at køre ned til ham idag og snak med ham smiley
    og jeg siger mange tak smiley
    så håber jeg han kan guide mig videre herfra smiley
    men i alle har sq været til en stor hjælp smiley

    så nu prøver jeg at sælge min forstærker videre .
    det vil være røv at smide den ud da jeg lige har givet 1100 kr for den på ny.
    ellers prøver at jeg finde en undskyldning så jeg kan få pengene tilbage i forretningen ..


  • #13   2. apr 2014 hey cody ..
    har været dernede og vi fandt fejlen smiley
    det viste sig at det var min sub. den var ikke ret god smiley
    men sådan er det jo .
    så vi prøvet lidt forskelligt hos ham .
    og fandt en som funget efter mine behov smiley
    så vil bare lige sige tak for at fortælle mig om det sted smiley
    og kan klart anbefale ham smiley
    det var god servic og det hele smiley


  • #14   2. apr 2014 Det var så lidt... Jeg synes dog stadig du skal skifte den forstærker ud... 1100 kr... hold da op... du kunne have fået denne til de penge: http://www.hilmars-audio.dk/shop/re-audio-dtx-4822p.html
    Re Audio er et amerikansk mærke der virkelig er pengene værd... Holder hvad de lover, og leverer ofte en smule mere effekt...

    En kompetent vejledning er guld værd... Især hvis man er nybegynder... Så kan der spares rigtigt mange penge, og ærgelige fejl, hvis man får en god vejledning fra starten... smiley


  • #15   2. apr 2014 ja jeg prøver også at finde en undskyldning så jeg kan lever den forstærker tilbage smiley
    hvis du har et god undskyldning jeg kan bruge så bare fyr løs smiley


  • #16   2. apr 2014 Da forstærkeren har været monteret skal du nok ikke regne med at de tager den tilbage... smiley

Kommentér på:
PLZ hjælp

Annonce