{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt stereo, specifikt sted at handle?
  • #1   7. apr 2014 Hvilke prisleje ligger du i? Ikke at jeg har noget til salg men mere for at kende dit budget?

• #2   7. apr 2014 Så lavt som muligt desværre.. jeg er selv vant til rockford med forstærkere og bas osv.. men jeg er endt i en stc/håndværker bil hvor jeg savner noget lyd, men fordi det er en arbejdsbil skal det ikke koste noget smiley

• #3   7. apr 2014 Hvis du vil spare besværet med kørsel ( koster jo også penge) samt at risikere at komme ud til et defekt sæt så kunne dette være et billigt alternativt:

http://www.hilmars-audio.dk/shop/cadence-6-5-5070p.html

Spiller faktisk ganske fornuftigt til prisen.

Har pt samme sæt sidden i nogle test kabinetter og efter at de er blevet spillet til så tvivler jeg på at du finder bedre i samme prisklasse fra ny.

Men ellers ud over det så tror jeg ikke at der så mange andre sider eller jo på hifigalleri kan du også finde noget.

• #4   7. apr 2014 Tak fordi du gider bruge tiden på at hjælpe, det sætter jeg pris på (:

Jeg syntes de ser fine ud, dem jeg linker til her har et lavere frekvens område http://www.ice-shop.dk/audio-revolution-p-867.html - hvad syntes du om dem?

• #5   7. apr 2014 Generelt er det meget begrænset hvor meget bund du får ud af sådan et sæt kompo og specielt i den prisklasse... Ligemeget hvad så går man på kompromis med noget for at få noget andet.

Dem jeg linker til ville jeg lave en delefrekvens på 80hz da under dette punkt skal der ikke så meget til før de giver op desværre.

Dem du linker til kender jeg ikke men jeg tvivler på at der overhovedet er noget vellyd i dem eller bund så dem turde jeg slet ikke vælge. Muligvis at den anden der har bedre kendskab til dem kan komme med et indput.

Så hellere finde en rigtig billig og brugt aktiv sub at tilføje.. Den kan jo altid pilles ud og sælges igen når du ikke kører mere i bilen smiley

• #6   7. apr 2014 Jeg har skam sub, jeg har også rockford forstærkere og 6x9 rockford højtalere, men jeg magter ikke alle de ledninger i bilen,
    jeg syntes at når man splitter en bil ad for at trække strøm osv, så bliver det aldrig det samme igen når den er samlet.. (:
    Desuden hader jeg ledningshelvede i bagagerummet (: også selvom det er gemt:p

• #7   7. apr 2014 Det er nu bare begrænset hvor meget vellyd man får for under 600 kr.

Ellers skal du snakke med claus fra hilmars audio, essal eller cody og høre om mulighederne for det kunne meget let tænkes at de kunne komme med et bedre bud end mig smiley

Jeg syntes dog ikke det er galt at montere i forhold til hvad man får ud af det smiley

• #8   7. apr 2014 Nu har jeg set Cody skrive herinde før, jeg syntes han har en tendens til at forvirre mere end at forklare smiley

Det kan godt være jeg må ende med at slås med kabler .. hader bare det lort smiley

• #9   7. apr 2014 Hehe ja det er når det bliver teknisk og man ikke selv er inde i det men spørger du ham eller claus ad hvilket komponent sæt til f.eks 600 kr giver bedst overall lyd incl lidt bund så tror jeg at du er heldig at få et svar selvom det nok er begrænset hvor meget du får for pengene smiley

Ellers giv da claus et kald i morgen når shoppen har åben smiley han hjælper gerne samt så er han kompetent nok til rent faktisk at hjælpe dig og ikke bare sig selv/firma smiley Hvis det sidste giver mening

• #10   8. apr 2014 Jeg har god erfaring med at finde og købe Boston Pro højtalere rundt omkring, bare holde øjnene åbne, eller DLS, de er jo ikke til at rive kaput de enheder.

• #11   8. apr 2014 Ø

jeg ved godt jeg kan blive forvirrende når jeg skriver... det er ikke med vilje... smiley

Et lidt bedre sæt efter min mening: http://www.hilmars-audio.dk/shop/massive-audio-dk65-4030p.html
    Og du skal ikke bekymre dig så meget om enhedens frekvensgang i de dybeste områder... 65 hz er der enheden naturligt deler af, det betyder at alle frekvenser under de 65 hz, vil spiller lavere og lavere... Men selv om en højttalere påstår den har en frekvensgang ned til 20 hz så er det ikke helt sandt... smiley

• #12   8. apr 2014 Hans - tak for tippet .. smiley jeg ved jo godt at kvalitet oftest følger med prisen .. men man kunne jo være heldig .. !

Cody - det svarer til når jeg snakker vvs med folk der ikke er inde i det, så fatter de ikke en skid ..

Jeg ved hvad en højtaler er, og hvad forskellen er på 1-2 og 3 vejs .. og havd hertz'ne betyder (: ..

Jeg forstod at i dybden, når en højtaler for eksempel går ned til 65, tager den ikke bas toner med derunder, hvorimod en der går ned til 20 hz går ned til de laveste toner et menneske kan høre, altså egentlig bare vibration (: .. jeg kigger lige på linket (:

• #13   8. apr 2014 Ok jamen forklaret simpelt... når der står en enhed spiller ned til 65 hz, så spiller den stadig ned til 20... men jo dybere den spiller jo mere anstrengt og lavt spiller den... Enheder der påstår de spiller ned til 20 hz... lyver ret ofte... Og for at din enhed skal kunne spille nogenlunde spiller man som oftest ikke under 50 hz alligevel... smiley

• #14   8. apr 2014 Det var en dejlig forklaring, som selv jeg kunne forstå ;p tak cody ! smiley

• #15   8. apr 2014 Jamen det er typisk at folk der ved noget om et emne ofte forklarer det til andre som om de også ved noget om det... smiley

hvis du skulle forklare mig noget om VVS ville jeg være totalt blank... smiley

• #16   8. apr 2014 Ø. En skam du bor på sjælland for ellers havde jeg gerne givet en demo på at de sagtens kan bevæge sig med f.eks 20hz men de blot ikke evner at gengive nogen frekvenser dernede samt hvilken betydning det kan have for et mere uanstrengt( findes dette ord?) lydbillede at lave en deling på f.eks 80 hz hvor subben så tager over under 80 hz. smiley

• #17   8. apr 2014 rene k

Er uenig med dig md hensyn til delefrekvensen... smiley I mine biler har jeg aldrig haft brug for at dele højere end 50 - 60 hz... Og det betyder at subwooferen kobler meget bedre med fronten...

• #18   8. apr 2014 Cody, det var også blot et eksempel hvilket er grunden til at jeg skrev f.eks Foran smiley

Med en egenresonans på 86.8hz på det cadence sæt som jeg linker til samt test så er 80hz deling det jeg finder bedst til netop dette sæt smiley

• #19   8. apr 2014 ja ok lige til det sæt... smiley

• #20   8. apr 2014 Hehe cody, jeg har desværre ikke så meget spændende endnu og har heller ikke så mange års erfaring ( men lærer da stadig godt) så dette er lige hvad jeg kan tilbyde eftersom at alle mine stuehøjttalere ville være kede af så høj en deling når nu de evner at gå en del dybere... smiley

Men derfor tilbyder man da gerne den hjælp man kan og det er sku hygge at mødes med nogle, vise noget frem eller se noget andet samt teste noget udstyr over kage og kaffe mens man snakker smiley

• #21   8. apr 2014 Så kom fagfolkene, var! smiley

Jamen det store problem er jo jeg ingen forstærker vil have i grundet ledningerne, og har et umådelig lavt budget, men sammentidigt er vant til dyr lyd smiley

Det er jo ikke nemt, og jeg må jo gå på kompromis før eller siden .. desværre!

Kommentér på:
Brugt stereo, specifikt sted at handle?

Annonce