{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Thomas R
Thomas R
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 32

Subwoofer installation kbh {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have installeret en subwoofer i min Fiat 500.
Jeg tænker at den skal kunne være under sædet og koste ca. 2000 kr + montering.
Kan I anbefale nogen bestemt type? Er det bedst med aktiv/ikke aktiv?
Den skal lægge en god bund under musikken, det skal ikke være en "brian-bas", der får ruderne til at klirre.

Jeg kan ikke installere selv, kan I anbefale et værksted der kan installere i kbh?

På forhånd tak - og rigtig god påske!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer installation kbh
  • #1   20. apr 2014 Altså fordelen ved en aktiv sub, er at den er hurtig at montere...Men det må også sige at være den eneste fordel.
    Hvis du vil have nogenlunde ordentlig lyd i din bil, så så er det første du bør gøre at få noget forstærkning på din front, og evt bag-højttalere.
    Du kan få MEGET mere ud af dine nuværende højttalere, end du umiddelbart tror...simpelthen fordi de som standard bliver drevet af en ultra lille (indbygget) forstærker i din radio.

Så en anbefaling er at du istedet vælger at få en forstærker ind over dine nuværende højttalere, og hvis du meget gerne vil have lidt mere dyb-bas, så kan du med fordel vælge eks en 4-kanals forstærker, der driver dine front-højttalere, og en passiv sub, som eks kan bygges ned under sædet.

Du kan sagtens få rigtig fin lyd i en Fiat 500, men hvis du udelukkende fokuserer på at få en sub i, vil du have rigtig meget "underskud" i din front, hvilket give en dårlig harmoni mellem de forskellige enheder...

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2014

#2   20. apr 2014 Mange tak for svaret. Hvorfor kan jeg så ikke bare købe en aktiv subwoofer og bruge den som forstærker, så kommer der vel bedre lyd ud af højtalerene?

• #3   20. apr 2014 Altså en aktiv subwoofer har indbygget forstærker "til sig selv". Så når du tilføjer en aktiv sub, så vil det blot sige at den bliver forstærket...Ikke dine andre højttalere.
    Det skal dertil siges at der rent faktisk er enkelte aktive subs, der har en forstærker indbygget til at drive 2 kanaler, eks dine front-højttalere!
    Men i den størrelse der kan passe under dit sæde, er det udelukkende en sub med indbygget 1-kanals forstærker, som den derfor "selv bruger".

Den bedste løsning er at sætte en "rigtig" forstærker til, så du får bedre (højere) lyd ud af dine højttalere som det første, og så tilføje enten en passiv, eller aktiv sub, afhængig af behovet.
    Du kan dog få meget bedre lyd vha en passiv sub (som er drevet af din "i forvejen installerede" forstærker), end med en aktiv...

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2014

#4   20. apr 2014 Okay, så blev jeg så meget klogere. Jeg må tage ned og snakke med en bilstereo sælger/montør.
    Nogen i kbh der kan anbefales?

• #6   20. apr 2014 Enig med Tommy...En lyddæmpning vil bestemt også gøre underværker...

Hvornår er din Fiat 500 fra?

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2014

#8   20. apr 2014 Den er fra 2012. Er sådan en forstærker en lille del der sættes ind i anlægget, eller er det hele "radio" delen der skal skiftes?
    Er der nogen steder på sjælland jeg kan tage hen så?

Kan jeg selv lydisolere?

• #9   20. apr 2014 Jeg kan hjælpe dig, både med valg af dele og montering, hvis det skal være..

Har ikke forretning mere, men har værksted i Roskilde.

Skriv en privat besked, hvis jeg skal hjælpe..

• #10   20. apr 2014 OK. Så har din radio ikke linje-udgange, så du kan sætte den til en forstærker direkte. Du skal derfor bruge det man kalder en hi-lo level converter, som er en lille enhed der laver radioens højttaler-signal om til et linjesignal (som forstærkeren skal bruge). Du kan også få forstærkere med denne funktion indbygget, således at du kan sætte radioens højttaler-udgang direkte til.

Forstærkeren er en "ekstern enhed" der skal placeres i enten bagagerum, eller eks under sædet, hvis du vil sparet pladsen. Radioen skal ikke nødvendig skiftes, så den kan sagtens bibeholdes...Medmindre at du alligevel har tænkt dig at opgradere?!

Du kan sagtens lyddæmpe selv, men det kræver at dør-siderne bliver taget af, da der er herinde lyddæmpningen skal foregå. Hvis du vil igang med det, har jeg en masse billeder af hvordan du piller dørsiden af i en Fiat 500....

• #13   20. apr 2014 ISO-amp'en er godt nok også skrabet, hvis du spørger mig. Og så mangler den en masser indstillings-muligheder. Den er dog hurtig at montere, men igen er det også på bekostning af noget.

En god hi-lo level converter og en mindre 4-kanals, så er man kørende...

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2014

#15   20. apr 2014 Er det antal watt der udgør forstærkerens styrke til at spille?
    Det behøver ikke at være nemt at installere, for jeg kommer ikke til at gøre det selv.
    Essal, kan du komme med et par links til forstærker og hi-lo converter?
    smiley Tak

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    apr 2014

#17   20. apr 2014 Tommy: ja det er værd at overveje i den lille bil. Men hvis bas og forstærker kan være under sæderne, så er jeg da nået langt. smiley
    Der er ikke hjulbrønd i.

Kommentér på:
Subwoofer installation kbh

Annonce