{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Anbefaling af forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg.. Jeg er på udkig efter ny forstærker, som helst kan levere 3000 wrms i 2 ohm.. ( eller derover )

Er der nogen herinde der kender en god en? Jeg ville helst have en ny, men eftersom de godt kan være halv pebrede må i gerne linke til brugtmarked også smiley

Vil helst holde mig under 7-8000..

Klasse A/B er at foretrække !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af forstærker?
  • #1   9. jun 2014 hvorfor A/B ? de er ineffektive det som er vigtig er dæmpningsfaktor og ikke wrms hvad skal den kunne træk ? enhed ?


  • #2   9. jun 2014 A/B lyder bedre og ja de er måske mere ineffketive, men de levere jo stadig det de er opgivet til smiley Hvis man køber dem er af ordenltig kvalitet selvfølgelig smiley

  • #3   9. jun 2014 hvad enhed ? og hvor mange kanaler ?

  • #4   9. jun 2014 Det er 2 Kicker L7 15", men det er vel sådan set sagen uvedkommende.. Altså helst 1 kanal, men ville også godt kunne stille 2 forstærkere ind, hvis de ikke ville kunne linkes sammen..

  • #5   9. jun 2014 Klasse AB der kan levere 3000 watt rms... Shit du må jeg have så mange penge at Bill Gates ligner en fattigrøv ved siden af... smiley

    En sådan forstærker vil være umanerligt dyr... Og klasse AB er ikke længere pr. automatik det der lyder bedst... ikke til Subwoofer... Klasse D teknologien er blevet så god at de lydmæssigt er ved at være på højde med klasse AB... Nogle lyder endda bedre... Og så fylder de mindre... smiley

    Kan sagtens komme med at godt forslag dog...


  • #6   9. jun 2014 Ja tak smiley

  • #7   9. jun 2014 Nu er Kicker L7 enheden ikke kendt for sin fremragende lydkvalitet... Så Skal jeg være ærlig vil du ikke kunne høre den store forskel på om du kører med en Klasse AB eller Klasse D... Eller jo hvis du er en Flagermus... smiley

  • #8   9. jun 2014 http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-hp-1kd-1976p.html

    Massere af overskud selv om tallene siger noget andet... Og den er lydmæssigt ganske fremragende... Har selv hørt den ved flere lejligheder... Prisen er lige nu rigtig god på den forstærker...

    Et billigere alternativ kunne være: http://www.sound4wheels.dk/hd-3000 I 2 ohms versionen... Noget billigere men tvivler på den lydmæssigt kan konkurrere med Hertz forstærkeren... den vil dog have flere watt og den holder hvad den lover... Jeg må her indrømme jeg Ikke har hørt forstærkeren...


  • #9   9. jun 2014
    AUDIO SYSTEM H 3000.1 HELON-SERIES
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-h-5353p.html


    Hertz HP 1 KD
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-hp-1kd-1976p.html

    når der skal være lydkvalitet med bliver det her mine bud ind for prisen ellers skal du prøve at jagt en JBl crown brugt men den koster nok stadig 20k + for en brugt

    måske cody kender nogle der er også kan


  • #10   9. jun 2014 Nej, men ville også bruge forstærkeren i andre sammenhænge.. Derfor at jeg skrev at det var sagen uvedkommende..

    Havde du nogle bud ?


  • #11   9. jun 2014 vi kommer aldrig til at find dig en A/B med de antal wrms i Danmark uden den er varm eller en sælger den uden at vide hvad den er værd

  • #12   9. jun 2014 Den første du linker til leverer også "kun" 1500 wrms ved 2 Ohm..

    Den anden kan jeg slet ikke se hvad lever ved 2 ohm ??


  • #13   9. jun 2014 Har skam heller ikk skrevet noget om at du skal begrænse dig til DK kun smiley smiley

  • #14   9. jun 2014 drop nu de watt det er et salgs tal du kan ikke bruge det til noget uden du tag de andre tal med i betrækning eks dæmpningsfaktor er meget mere vigtig da det fortæller om forstærker har overskud til at have kontrol over din bass

  • #15   9. jun 2014 Cody

    Har du erfaring med den lille Taramps der ? den ser godt nok ikk ud af meget ?


  • #16   9. jun 2014 Som John skriver så kan du ikke finde en klasse AB der kan levere den effekt... Eller jo du kan linke 2 af disse sammen: http://www.hilmars-audio.dk/shop/audison-thesis-th-1377p.html

    Men som du kan se... det bliver sgu godt nok dyrt...

    Den første forstærker John linker til er kraftigere end du tror... Ja den har "kun" 1500 watt rms... Men den har en meget flot kontrol over effekten, og vil virke som om den er langt kraftigere end der står på papiret...

    Det samme gælder især for hertz forstærkeren som leverer små 2100 watt rms i 2 ohm... Som er ganske rigeligt... den har nemlig også en meget god kontrol over effekten...

    hvis du går så meget op i Watt, så er det Taramps forstærkeren du skal kigge på... den har den effekt du eftersøger... Men ja den er også klasse D...


  • #17   9. jun 2014 hverken John eller jeg anbefaler noget som helst uden for Danmarks grænser...

  • #18   9. jun 2014 Tjo men har en forstærker i forvejen som leverer 2100wrms i 2 ohm, så ville det jo være dumt at bruge 7k på en der kan det samme..

    Og tør da vove den påstand at man godt kan få den effekt for under 42.000


  • #19   9. jun 2014 Bjarke L

    Størrelse er ikke alt... Ihvertfald ikke inden for forstærkere... Taramps er kendt for at levere den effekt de lover, og for at have kontrol over effekten... Vi kender dem bare ikke her i DK... Men jeg har ærlig talt ingen praktisk erfaring med lige præcist HD 3000 forstærkeren... Jeg har selv en HD8000 forstærker liggende, og efter at have set indmaden i den tror jeg gerne på den kan levere det den lover, og hvis de har samme bygge kvalitet i HD3000 ja så tror jeg også på den...

    Men når du selv snakke om lydkvalitet, så er jeg helt enig med John i hans anbefaling af især Hertz forstærkeren...


  • #20   9. jun 2014 men cody skal det så ikke være ? http://www.sound4wheels.dk/hd-5000

    ja når der er penge til det ?


  • #21   9. jun 2014 Ikke som klasse AB...

  • #22   9. jun 2014 Ja jeg går op i watt, og jeg har meget svært ved at tro på at den lille forstærker kan levere 3000 watt i 2 ohm..

  • #23   9. jun 2014 John

    Orh den er også max fed... HD 3000 forstærkeren kan leverer 3000 watt rms ved 12,6 volt i 2 ohm hvis man vælger 2 ohms modellen... (De laves i 2 modeller... en der er stabil i 1 ohm og en i 2 ohm... )

    hd 5000 forstærkeren ville have et uhyggeligt overskud rent watt mæssigt især hvis man valgte 2 ohms versionen...

    Det der dog er med Taramps det er at de er slet ikke tilgivende med hensyn til strøm... har du ikke strøm nok så brænder de af... mange forstærkere kan gå helt ned til 10 volt før det bliver farligt.. Taramps må ikke komme under 10,5 volt og skal helst holdes over 11 volt... ellers dør de...


  • #24   9. jun 2014 Bjarke L

    Ok... så lad være med at tro på det... så kører vi andre bare med kvalitet, og så kan du jo rende rundt og lede efter en kæmpe forstærker med oldnordisk teknologi som du bedre kan tro på...

    Taramps er håndlavet i Brasilien... Ikke bare håndlavet... håndloddet... og det kan ses... Når man åbner forstærkeren ser man ikke flotte ens maskinlodninger, men typisk let klattede håndlodninger... Dvs. der har ikke været en effektiv kinafabrik ind over og lave den... der har siddet folk med forstand på tingene og lavet den... det giver en kæmpe forskel...

    Ligsom Med Hertz og deres nærmest Ekstreme kvalitetskrav... Så kan man ikke regne med det man bare lige ser... Hertz f.eks. har så høje kvalitetskrav at de hellere smider forstærkerne ud end de sætter dem på markedet, hvis de ikke overstiger deres krav... dvs. det er folk med forstand på tingene der kontrollerer forstærkerne hos Hertz...


  • #25   9. jun 2014 Altså synes ikke den ser synderlig imponerende ud hvis man sammenligner med DC Soundlab´s 5k, 3,5k og 2k..

    https://www.youtube.com/watch?v=4od98t6dpHM <--- Taramps

    http://www.stevemeadedesigns.com/board/topic/99101-dc-amp-internals/ <-- DC


  • #26   9. jun 2014 He he... Kan godt se det... DC forstærkeren ligner jo de sædvanlige Korea byggede forstærkere... Den har endda den typiske Ground Zero kabling på printet...

    Taramps er holdt simpelt... store komponenter... Alle spolerne inden i er håndviklede på fabrikken i Brasilien...

    DC forstærkeren er fed... ingen tvivl om det... Og den vil garanteret også have en lidt federe lyd... Taramps er holdt simpelt... Med nyere teknologi der betyder at der ikke er brug for nær så mange komponenter... Måske knap så vellydende, men de leverer det de lover... Ellers ville Hal Team Shocker nok ikke spille 181,9 dB med taramps forstærkere... Men Taramps er SPL forstærkere... Jeg forventer ikke at de kan måle sig med hertz og audison f.eks. med hensyn til lydkvalitet... Men ren effekt, der leverer de fint varen...


  • #27   9. jun 2014 hvad er det for en forstærker du har nu

  • #28   9. jun 2014 Siger da heller ikke at det ikke kan lade sig gøre, men bare at det er svært at tro på at så lille en forstærker der koster halvdelen af hvad konkurenternes forstærker koster, kan det samme..

    Har lige set en video på youtube, hvor han clamp tester sådan en HD3000 til omkring 1400 Wrms ved 5 ohm, så jo vi kan godt blive enige om at den har potentiale..


  • #29   9. jun 2014 Hva med såden 2 her linket sammen?

    http://www.sound4wheels.dk/saz-1500d-v3

    Det burde da give 3000 wrms ved 2 ohm, ikke ?


  • #30   10. jun 2014 Ha ha jo men så har du også lige betalt det dobbelte i forhold til Taramps... men det er jo dit valg... Du vil jo ikke tro på at Taramps holder hvad de lover, selv om de bliver brugt i nogle af de biler der spiller højest i verden... Sundown forstærkeren er bygget op på samme måde som DC forstærkeren... dvs. gammel teknologi som dog virker som det skal... Du får bare brug for 2 stk for at få effekten... Det skal dog siges at selv jeg tror at sådan 2 Sundown forstærkere nok har en smule mere kontrol end taramps... Det er nok rigtig nok... Og de vil bestemt ikke være et dårligt valg da... Ja det ville ingen af de nævnte forstærkere faktisk...

  • #31   11. jun 2014 Jo tror skam på at de leverer hvad de lover når du nu er så påståelig omkring det, men mener bar at det må ha nogle konsekvenser at det er blevet komprimeret så meget? Altså som du selv siger er kontrol over effekten - dæmpningsfaktoren også noget man skal tage i betragtning ..

  • #32   11. jun 2014 Og sådan 2 sundown forstærkere linket sammen, ved siden af hinanden ville jo også se for fedt ud jo smiley :)

  • #33   11. jun 2014 Hvad har du der kan levere de ca 400A der skal til at drive 3000w ved 13.6v??

  • #34   11. jun 2014 Bjarke L

    Oh jo... hvis man går efter udseendet, så vil det se forbandet godt ud med de 2 sundown forstærkere... Ingen tvivl om det... Der er jeg helt enig...

    Men konsekvens? Ja mindre varmeudvikling... Du har vel hørt om de nye Nano forstærkere hvor alt stort set er lavet af SMD komponenter.... de fylder stort set intet og leverer sjovt nok massere af effekt... Og lydkvaliteten er fuldt ud på højde med de større "normale" forstærkere... det gælder også her...


  • #35   13. jun 2014 Nej det har jeg faktisk ikke, men det er da en meget god forklaring på at de kan gøre det hele så småt smiley

    #33

    Altså det hele er jo et løbende projekt, men lige nu har jeg ét oddessey batteri bagi, og ét banner agm batteri foran, samt jeg har sat en større genearator på, der lader 120 amp, fremfor de orignale 60..

    Inden det hele er færdigt og spiller håber jeg lidt på at få råd til et oddessey mere bagi, og måske at få skifte batteriet foran ud til noget bedre..


  • #36   13. jun 2014 Og 400 amp ? altså min udregníng siger ca 270 amp med 86% effektivitet ved 13 volt som nok er mere realistisk..

  • #37   13. jun 2014 Bliver sku nok en dyr forstærker hvis du kun vil bruge 14% af strømmen til varmeudvikling...

  • #38   13. jun 2014 http://www.hilmars-audio.dk/shop/ground-zero-gzpa-4796p.html

    2000,- over budge men stadig fin


  • #39   13. jun 2014 Du får brug for mere end 2 batterier for at have strøm nok... til den HD 8000 forstærker jeg har liggende skal vi bruge 5-6 batterier... Vil du trækker 3000 watt rms ud af et par forstærkere, så vil jeg abefale dig at have mindst 3 batterier i bilen...

    Men mega fede forstærkere de Sundowns der... Vi har en deltager der kører med 2 stk NS-1 forstærkere... jeg er slet ikke misundelig... overhovedet ikke... (ok jeg lyver ikke ret godt... smiley )


  • #40   13. jun 2014 RS2000mk1

    Ja ca 4400 stykket


  • #41   14. jun 2014 Cody

    Ja 3 stks bliver det nok til at starte med, så må vi se hva der sker..

    Har du erfaring med de sundown forstærkere med hensyn til hvor gode de er ved spændingsfald?


  • #42   14. jun 2014 Du må ikke lade spændingen falde for meget da... ved 10,5 volt vil du risikere de brænder af...

  • #43   14. jun 2014 Okay.. Og man må ikk have bilen tændt ved dB drag målinger, vel ?

  • #44   15. jun 2014 Jo du må faktisk godt have motoren startet ved Konkurrencerne... dog max 2000 rpm...

Kommentér på:
Anbefaling af forstærker?

Annonce