{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

støj ved afbrudte højtalere? {{forumTopicSubject}}


Ja jeg har søgt. Og har intet fundet angående dette problem ..

Jeg står i den situation at jeg har generatorstøj i mine forreste diskanter fra mit komponentsæt. Mellemtonen i komponentsætet er der ingen støj. Dette tænker jeg er fordi diskanten kører på de meget Høje frekvenser i forhold til mellemtone.
Nå. Jeg har i dag forsøgt at fejlfinding lidt på sagen. Har skifter phonokabler til sprit nye. Hvilket ikke hjalp overhovedet. Stel osv er i orden. Hvilket jeg egentlig heller ikke tror kan være problemet. For når jeg tager komponentsætet fra omme ved forstærkeren er der stadig støj i diskanterne.
Og det er her mit problem ligger. Hvad kan jeg gøre og hvordan kan det lade sig gøre når højtalerne er afbrudte?
Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  støj ved afbrudte højtalere?
  • #1   15. jul 2014 Tror ikke du har støj i dine diskanter... Ikke hvis du har afbrudt dem... intet signal = ingen støj... Du tror ikke din støj kommer direkte fra din HU af??

  • #2   15. jul 2014 Jeg afmonterede højttalerkablet til komponentsættet. Ved forstærkeren. Og stadig samme støj. Derfor har jeg lidt udelukket hu. Forstærker samt kabler. Kan mine delefilter være dårlige eller evt min generator er død? smiley


  • #3   15. jul 2014 Hvis Dine højttalere ike engang får signal fra Forstærkeren kan der ikke løbe en elektrisk ladning til dem...

  • #4   15. jul 2014 Nej det er jeg klar over. Men hvad hvis det er støj fra bilens ledningsnet som går i delefilter/diskant. Som så giver støjende ?

  • #5   15. jul 2014 Medmindre du har placeret dit delefilter oven på generatoren, så burde det ikke have nogen indflydelse...

  • #6   15. jul 2014 Det har jeg selvfølgelig ikke. Det ligger oven over pedalerne samt under handskerummet.
    Men kan du så giver mig en forklaring hvorfor det støjer selvom højtalerne er afbrudte?


  • #7   15. jul 2014 Hej
    Alt støj i biler kommer fra veekselspændinger og en sådan kan godt inducere en spænding i dine delefiltre - prøv at kortslutte højttalerledninger til diskanten nede ved delefiltret naturligvis stadig med ledningerne frakoblet forstærkeren - så burde støjen helt sikkert forsvinde - gør den det skal du på jagt efter ny placering af dine delefiltre eller også kan du prøve at afskærme dem !
    Hilsen Polobjørn


  • #8   15. jul 2014 Grunden til du vil kortslutte diskanten er vel at den tager de fineste toner og derfor kommer støjen i den eller hvordan?
    Jeg tror nok desværre eneste løsning er at flytte delefilter.
    Kan der induceres støj i jævnspænding? Der burde jo ikke forekomme noget vekselspænding andet end i generatoren smiley


  • #9   15. jul 2014 Danni: Ved "kortslutning af diskanten", vil udgangen på delefiltret blive elektrisk afkoblet, og du vil derfor kunne bekræfte hvorvidt problemet skyldes "indstrålet støj" i delefilteret, eller ej.
    Selvom man i daglig tale siger at der er DC i en bil, er der tale om en DC med "indlejret AC", og faktisk rigtig meget, da ensretningen af AC-DC spændingen, foregår ekstremt simpelt, og uden nogle "effektive filtre".
    Den jævnspænding man har til rådighed er derfor fyldt med AC-mæssig "støj", og det er denne der i mange tilfælde skaber syns, og hørbare forstyrelser, ligesom i dit tilfælde.

    Inden du skifter for meget rundt på placeringen, så gå lige dit batteris, og generators afkobling igennem, altså deres "vej" fra minus-pol og til karosse. Denne er alfa omega for dit systems ydelse, og for elimineringen af elektrisk støj.
    Ledningen og polskoen til dit batteri er meget vigtig, så gå det igennem og sørg for at det er som det skal være...


Kommentér på:
støj ved afbrudte højtalere?

Annonce