{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Forstærker - Hvad er forskellen på CH1/CH2 og CH3/CH4 {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, der kan fortælle mig hvad forskellen er på CH1/CH2 og CH3/CH4?
Jeg kører mine to fronthøjtalere over denne 4-kanals forstærker, men ved ikke lige hvad forskellen er det der.
Det er som om at der er flere indstillinger til CH1 og CH2 end CH3 og CH4.
Håber I kan hjælpe!

Skal bare have mine fronthøjtalere til at spille bedst muligt, så bare kom med den bedste løsning! smiley

Billede er vedhæftet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker - Hvad er forskellen på CH1/CH2 og CH3/CH4
  • #1   4. aug 2014 CH står simpelthen bare for Channel, altså kanal. Man gør så normalt det, at man kører fronthøjttalere på kanal 1 og 2, altså CH1 og CH2, og så eventuelle baghøjttalere eller subs på kanal 3 og 4 (CH3 og CH4), med mindre du har en anden forstærker til dem smiley

De forskellige indstillinger er jo dine filtre og gain osv. smiley

• #2   4. aug 2014 Der er ikke nogen forskel på kanalerne i sig selv, men det man kalder for-forstærkeren, har ofte nogle forskellige indstillings-muligheder, kanalerne imellem.
    Det skyldes at mange producenter vælger at "forbeholde" givne kanaler til eks en bass/subwoofer, og andre til et "fuldtone/hp" system.

På kanal 1/2 har du derfor mulighed for at definere frekvensområdet helt præcist, da der er båndpass-filter, hvilket vil sige at du kan indstille både øvre og nedre deling af frekvensområdet. Altså kan du vælge præcist hvor eks subbens frekvensområde skal "starte" og hvor det skal "slutte".
    Samtidig er der også en justerbar bass-boost, hvilket også er typisk for kanaler forbeholdt bass/sub.

På kanal 3/4 derimod, er det "kun" mulighed for high-pass, hvilket vil sige at du kun har mulighed for at definere hvor frekvensområdet skal "starte".
    Dette er typisk for kanaler forbehold eks komponentæt/fuldtone.

I dit tilfælde vil der ikke være nogen forskel, da alle kanaler har samme indstillinger for high-pass, hvilket er det, du skal bruge!

• #3   4. aug 2014 Frederik: Det er faktisk lige omvendt på denne forstærker, hvis du ser på indstillingernes muligheder...

• #4   4. aug 2014 Ja sorry, mig der lige så/læste forkert...

• #5   5. aug 2014 Har en forstærker til min sub og en forstærker til de to forreste højtalere.
    Men er det så bedst at køre dem over ch1 og ch2? smiley

• #6   5. aug 2014 Jacob: Nej, det er nøjagtigt det samme..

Kommentér på:
Forstærker - Hvad er forskellen på CH1/CH2 og CH3/CH4

Annonce