Hjælp til kabling i Skoda Rapid {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er ved at installere en anden radio i min Skoda Rapid i stedet for den skod Radio SWING der sidder i den nu. Den er virkelig elendig. Som langt de fleste original radioer jo så ofte er.
Jeg har købt mig en bette billig Alpine CDE-111R som jeg skal have sat i. Men jeg kan slet ikke finde ud af kablerne. Jeg kan bare ikke på nogen måde få liv i radioen.
Jeg har købt dette adapter kabel for at få det til at spille:
http://www.avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=6370
Rimelig stejl pris men det er jo hvad der skal til. Håber jeg.
Når jeg har monteret kablet jeg linker til, som passer fint og får strøm og det hele, så ved jeg ikke rigtig hvordan jeg skal montere resten.
Der er en masse "løse stik" der skal monteres. Der er blå/hvid og gul/rød og helt hvide og alt muligt.
Jeg har kigget lidt på det hele men kan bare ikke stykke det sammen så det giver mening. Mange siger man skal bytte rundt på det ene og det andet og det er mildest talt enormt forvirrende.
Jeg kan bare ikke få liv i den radio! Overhovedet! Jeg begynder snart at tro det er radioen der bare er defekt eller det købte kabel ikke virker eller sådan noget.
Er der nogen derude med en Rapid som kan give mig lidt info? Eller som bare lige tilfældigvis ved en masse om ledningerne
Håber i kan hjælpe!
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 602
Hvis ja, så er det tvivlsomt om du får noget ud af den adapter!
aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg aner ikke hvordan man sætter direkte strøm til radioen. Jeg har ikke en garage fyldt med dimser og batterier. Jeg har et værelse på 9kvm og min bil. Jeg har ikke ret meget for tiden. Så det er desværre ikke en mulighed.
Jeg har søgt på nettet efter guides og instrukser, men intet virker af det jeg har prøvet.
Jeg har tilsluttet Quadlock adapter-kablet til det originale store sorte stik, som det passer i. Så har jeg monteret det sorte og det brune stik, som stikker ud af min Alpine radio, når jeg har sat den ende deri, som passer der.
Problemet er alle de forbandede løse kabler. Dem med forskellige farver, som bare lige er dækket med sådan en gummi-kappe, hvor der er både han og hun stik. Men jeg aner ikke hvilke farver der hører til hvor. For som jeg kan læse mig til, så passer farverne ikke sammen, og man skal bytte rundt på rød og gul. Men det fatter jeg slet ikke, for der er både gule med rød stribe, sorte, blå, hvide og blå med hvid streg og så videre. Altså af de løse kabler der kommer fra Quadlock adapteren og Alpine radioen.
Det er dem jeg ikke kan finde ud af at forbinde rigtigt. De plastic stik der er, er jo sådan set idiotsikrede. Det kan man jo ikke sætte forkert sammen uden at bruge vold
sep 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 575
(du bruger bare batteriet på bilen
aug 2014
Det er det der forvirrer mig.
Jeg har også kigget på diagrammerne, som er meget forvirrende. Men jeg synes jeg fik det sat rigtigt sammen. Men stadig ingen power til den skide radio. Hverken med tændt og slukket motor (med tænding)
Jeg finder sgu nok ud af det. Jeg har bare ikke tålmodighed eller tegningsforståelse nok. Så jeg må få en anden til det
aug 2014
På med adapter kabel der laver det til ISO.
Derfra skal det tilsluttes sådan her:
Rød til rød
Gul til gul
Lyserød/sort bruges ikke
Blå/hvid bruges ikke
2x gul/rød fra adapter kabel tilsluttes hinanden direkte.
2x hvid fra adapter kabel tilsluttes hinanden direkte.
De 2 sidste skal slet ikke have noget med radioens kabler at gøre.
Og det var sådan det skulle tilsluttes. Det havde jeg sgu aldrig troet. Prøvede jo at forbinde det hele på kryds og tværs. Men så ved man det til næste gang...
okt 2006
Følger: 1 Svar: 16
Du kunne jo også spurgt der hvor du købte den
Men dejligt at det virker nu..
Mvh
Henrik
www.bergs.dk
aug 2014
Hjælp til kabling i Skoda Rapid