{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Hjælp til udregning af subkasse {{forumTopicSubject}}

Hej, er der ikke en af jer med et fancy program der kan hjælpe mig med at udregne en kasse til mine subwoofere?
Det drejer sig om 2 stk pioneer w306c. ifølge manualen:
Fs: 32,6
Qms: 10,82
Qes: 0,43
Qts: 0,42
Vas: 55,582L
Xmax: 8,7mm

Lige nu har jeg dem i hvert sit lukkede kabinet på 38L som er anbefalet i manualen, men jeg synes bare de buldrer.
Vil der ske noget ved at have begge to i et stort rum eller skal der en rumdeler i?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til udregning af subkasse
  • #1   23. aug 2014 Tja til lukkede kabinet ville jeg lave et 30 liters kabinet til hver... evt. hvis de skal i samme kabinet så et 60,6 liters kabinet...

De at de bare buldrer... Hvilken forstærker har du til at trække dem? Dette har nemlig meget at sige for hvordan de vil lyde... smiley

• #2   23. aug 2014 Jeg kunne egentlig godt tænke mig at prøve et portet, kan du også udregne sådan et?
    Jeg mener forstærkeren hedder sinuslive sla1500

• #3   24. aug 2014 Enheden egner sig faktisk relativt skidt til portet kabinet da den har et meget lavt Q...

Men portet ville hver enhed kræve: 57,6 liter med en 4" port på 25 cm...

• #4   24. aug 2014 Og her kan din forstærker let være problemet... Sinus Live forstærkeren er ikke kendt for sin gode lyd... tværtimod er den kendt for at levere massere af watt... men kontrol har den ikke ret meget af... Ønsker du en mere kontrolleret bass kræver det muligvis også en bedre forstærker... PS: Jeg tror ikke du vil synes at et portet kabinet buldrer mindre... smiley

• #5   24. aug 2014 Okay, hvilke forstærkere vil du så anbefale i stedet? Gerne nogle der er mulighed for at finde brugt smiley Vil en kondensator hjælpe?

• #6   24. aug 2014 Uha... en brugt forstærker i højere kvalitet er lidt sværere at finde... folk er ikke så vilde efter at skilde sig af med dem jo... Så at finde en forstærker billigt kan være svært...
    Men f.eks. http://www.dba.dk/andet-maerke-mosconi-as-2002/id-1009729991/

Usædvanligt lækker forstærker... Og brokoblet vil den levere rigeligt effekt til dine subs... Og den har en super kontrol...

• #7   24. aug 2014 Super smiley Mange tak skal du have

Kommentér på:
Hjælp til udregning af subkasse

Annonce