{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suzuki swift
  • #1   3. okt 2014 Bor et hul, og brug en gummi gennemføringsring, jeg har lavet anlæg to gange før i sådan en, det er et par år siden men mener ikke det er nødvendigt at bore .

  • #2   3. okt 2014 Det er aldrig nødvendigt at bore, og tilmed også en elendig måde at gøre det på.
    Find én af de oprindelige kabel-føringer, og træk kablet der...


  • #3   4. okt 2014 Essal... Prøv en Astra G 1,6 16V Sport med aircon... der er faktisk ikke noget sted med plads til kablet.... (Ikke 50mm2 ihvertfald) Og hvis man kan finde ud af at lave tingene ordentligt er det skam ikke en elendig løsning at bore... Kun folk der ikke ved hvad de laver der ikke burde gøre det... smiley Jeg laver som oftest også mine egne stelpunkter... Men jeg har også fordelen i at have lavet bilstereo i mange år snart... smiley

  • #5   4. okt 2014 Cody:
    Gerne. Kan garantere at jeg nok skal finde et sted! Jeg hører meget ofte den med at "det er umuligt", og jeg har endnu ikke mødt en bil, hvor det var.
    Jeg er af princip imod at man anbefaler at bore i brandvæggen, og især er jeg imod at man bare anbefaler det som den bedste løsning.


  • #6   4. okt 2014 Essal

    Vil nu ikke mene at man får en bedre løsning ved at lave en existerende gennemføring utæt... Og ved man hvad man laver så er der ingen risiko overhovedet forbundet med at bore i brandvæggen... smiley På min Astra f.eks. der var der faktisk ikke et sted at trække kablet igennem... Ikke medmindre jeg fandt en anoreksiramt pige til at lave det for mig, fordi en alm voksen mand kunne ihvertfald ikke få sin hånd ned forbi aircon systemets rør osv for at føre kabel gennem en existerende gummitylle... smiley Vil heller ikke påstå at det at bore gennem brandvæggen er bedste løsning... det er individuelt fra bil til bil... Jeg siger at hvis man ved hvad man laver er løsningen nøjagtig lige så fin som at bruge en existerende gennemføring... I tilfældet med min Astra der var det faktisk den bedste løsning... Med min Lancer er det bestemt ikke en løsning jeg vil vælge... smiley


  • #7   4. okt 2014 Ja, det har aldrig skulle være let at trække kabler, men jeg har stadig den tilgang til det, at jeg i enhver "normal"-bil vil have ført dem langs de oprindelige føringer, og det har altid kunne lade sig gøre, også i "umulige" biler, også uden at "ødelægge" en eksisterende gennemføring.
    Jeg har derimod set flere eksempler på tilbageløbende vand, og rust-dannelse, i de tilfælde hvor folk bare har boret løs, det første og bedste sted, for at få kablet igennem.
    Så jeg er ikke tilhænger af det, og bliver det ikke.
    Hvad man gør er op til én selv, men en anbefaling herfra er hermed givet..



  • #8   4. okt 2014 He he første og bedste sted... smiley Essal nu håber jeg ikke du er i tvivl om hvorvidt jeg ved hvad jeg laver... smiley Jeg var ikke istand til at få hverken arm eller værktøj ned mellem rørene til Aircon så den mulighed var desværre udelukket... Det irriterede mig også grænseløst... Til sidst måtte jeg finde et sted at bore ind... rustbeskytte og tætne... Og der har hverken været rustdannelse, eller tilbageløbent vand som du nævner... (Og ja hvis man ikke ved hvad man laver, skal man ikke forsøge sig med det... )

  • #9   4. okt 2014 Cody: Jeg tror at vi er nogenlunde enige så...

Kommentér på:
suzuki swift

Annonce