Ny radio i bilen {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg er på udkig efter en ny bilradio, da den som sidder i bilen nu, for at sige det pænt, er noget værre lort. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i kan anbefale. Vi snakker i prisklassen omkring 500 kr.
På nuværende tidspunkt, har jeg ingen intentioner om at skulle have forstærker + sub i. På sigt, skal jeg dog ikke kunne afvise det. I første omgang, skal jeg have ny radio. Derefter, bliver det en omgang nye højtalere.
Hvis jeg skal have sub i, bliver det en aktiv sub til at placere under sædet.
Så er spørgsmålet nu; Hvor mange RCA udgange skal der bruges, hvis man skal bruge en 4 kanals forstærker til højtalerne, samt en aktiv sub? Jeg fik at vide hos carsound, at 2 ikke var nok. Det kan jeg dog ikke få til at hænge sammen.
Det andet spørgsmål er; Hvilken radio vil i anbefale i 500 kr klassen? Absolut vigtigste er lydkvaliteten. At den kan spille højt og rent(så meget, som det nu er muligt uden ekstern forstærker). Det vil naturligvis være dejligt med bluetooth, men det er ikke altafgørende.
Jeg har selv kigget på disse:
http://carsound.dk/produkt.asp?id=14292&pk=2&produkt=JVC_KD-X310BT_Autoradio_%2F_Bilradio
http://carsound.dk/produkt.asp?id=14574&pk=2&produkt=Pioneer_MVH-X370BT_Autoradio_%2F_Bilradio
Hvad siger i? I må hellere end gerne komme med noget helt tredje!
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Men ville godt nok anbefale en Passiv subwoofer istedet for en aktiv, hvis du vil have en
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 23
Ang subwoofer, så vil jeg ikke ofre ret meget på det. Mit mål er ikke at have byens vildeste bass, det skal bare spille rent på et rimeligt lydniveau.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 23
En radio til 1300 kr. Jeg endte dog kun med at slippe 600 for den
Det næste der skal ske, er at der skal nye højtalere i. Skal dog lige finde ud af højtaler størrelsen. Hvilken størrelse skal der i en suzuki liana, årgang 2002? Det er ikke sedan, men hatch modellen.
Ny radio i bilen