{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Valg af højtalere dilemma {{forumTopicSubject}}

Hey Folks

Jeg står og skal investere i højtalere til min nyindkøbte golf 3

dog er der allerede monteret nogle alpine 6,5 og 6X9 i hattehylden.
De spiller dog ikke særlig godt.

Men nu står jeg i det problem at jeg ikke ved hvad jeg skal vælge. Hvad er jeres erfaring med de forskellige højtalere nogle der kan anbefale noget osv osv.

Jeg står i valget imellem Nogle JBL, Hvor planen er både at købe 6,5 6X9 og 4¨ til indstrument bordet. Link herunder:

http://www.thansen.dk/restmarked/autoudstyr/hifi-dvd-og-multimedie/6-5-hojttalersaet-2-vejs-jbl-gt6-6/n-1219572051/pn-337859102/

http://www.thansen.dk/restmarked/autoudstyr/hifi-dvd-og-multimedie/4-hojttalersaet-2-vejs-jbl-gt6-4/n-1219572051/pn-337859104/

http://www.thansen.dk/restmarked/autoudstyr/hifi-dvd-og-multimedie/6x9-hojttalersaet-3-vejs-jbl-gt6-69/n-1219572051/pn-337859101/

Pris i alt 897 kr

Men ellers overvejer jeg måske at købe disse
For bare 550kr, også kun købe 4'' og 6,5.

http://carsound.dk/produkt.asp?id=9590&pk=68&produkt=2_s%E6t_Renegade_h%F8jttalere_-_Coax%2FFuldtoner

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få lidt mere styr på det, så jeg evt ved hvad jeg skal købe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af højtalere dilemma
  • #1   26. okt 2014 Du skal ihvertfald lige måle 4" først da der ikke er plads til ret dybe højttaler i instrument bordet

• #3   26. okt 2014 Ja det skal jeg lige havde gjort!

Tror du der er mere for pengene i Jbl end Renegade?

• #5   26. okt 2014 Ville købe noget lidt dyre som hertz eller rainbow. Man får hvad man betaler for jo. De der jbl er nogen af de svageste og renegade er os noget billigt bras. Købt noget ordenligt når du Allligevel er igang

• #6   26. okt 2014 Det var bare fordi, jeg havde tænkt at der skulle være lidt budget i det, Fordi jeg også har forstærker, og vil derfor sætte højtalerne til forstærkeren i stedet for HU.
    Det gør jo lyden bedre.
    Men Ja man får hvad man betaler for.

Så de er altså en dårlig serie de der JBL?

• #7   26. okt 2014 Gt6 er ikke ret kraftige og køb komponent til foran og så 6x9er bag og så glem de 4"

• #8   26. okt 2014 Spar hellere pengene... hvilken forstærker har du? hvis det også er JBL, Xsound, mchammer og hvad de ellers hedder, er det totalt ligegyldigt, hvad du spænder efter, så lyder det skrækeligt.

• #9   26. okt 2014 Forstærkeren er en Crunch GTX 5900

• #10   26. okt 2014 Gt6 er ikke ret kraftige og køb komponent til foran og så 6x9er bag og så glem de 4"

Nicolaj, hvorfor er det lige at de behøver at være kraftige? Og hvorfor 6x9" i bag? det er den da ikke født med, det ser både skrækkeligt ud og lyder rigtig dårligt mildt sagt.

Colle:

Men nej de JBL lyder på ingen måde godt. Du er nødt til at støve op med noget mere for at det kan lade sig gøre at finde noget der rent faktisk lyder godt.

Hvis du meget ofte har folk med bag i så er det forståeligt nok at du vil have lidt lyd omme bag til dem også men eller hvis ikke så ville jeg skrotte den idé fuldstændigt for når lyden kommer meget markant bagfra ( enten lige så let at høre eller højere end front) så lyder det forvirrende, dårligt og meget ukorrekt, det har intet med stereo lydbillede at gøre.

Nu kender jeg ikke placeringerne i bilen op foran med de 4" for måske at et 3 vejs komponent sæt var vejen frem. Hvis ikke så ville jeg vælge 2 vejs komponent sæt med 6.5" bas/mellemtone samt diskanterne monteret i a stolpen.

Gladen og audio system er nogle af de mærker som også laver velspillende højttalere i den billigere ende.

Edit: men igen kommer det an på om du rent faktisk ønsker at det lyder godt eller om det bare skal spille for som kj-tek nævner så er resten af grejet også afgørende for om det kommer til at lyde godt.

• #11   26. okt 2014 Det er bare fordi jeg gerne vil beholde det originale dørsider, uden at ændre i dem.
    Derfor var planen at jeg ville bruge 4¨ som en slags diskant, ved godt det ikke er optimalt.

Eks men får lysere lyd ud af et sæt 4¨ i stedet for kun en 6,5 i døren

• #12   26. okt 2014 Ja okay Rene lyder fornuftigt!
    De 4¨ sidder oppe i instrumentbordet som for eks ligesom på en polo, eller en aygo, 107, C1, osv.

Dog ville jeg heller ikke have haft 6X9 i, men nu hvor der er lavet hul til det af tidligere ejer, tænker jeg bare at sætte nogle andre i.
    plejer også at have lyden til at fade frem du ved så alt lyden ikke er bag, men det kun er der for et suplemant til foan.

Jeg vil helst også Beholde kabinen som den er, så vil helst ungå huller i a stolpe osv osv. hvis du forstår smiley

• #13   26. okt 2014 Kender ikke den forstærker, men det jeg lige læser på 5min er også nok til mig smiley sælg det hele som en pakke og start forfra ( det ville jeg gøre )

Den billige serie fra f.eks. Audio System eller RE-Audio er fodlængder foran et brand som JBL - som efter min mening stadig kun lever på navnet og navnet som brand.

• #14   26. okt 2014 Kan se du er fra Fyn kør ned til Lasse i carsound i Svendborg. Han kan nok bedst hjælpe dig så du får det rigtige istedet når du er i tvivel alligevel

• #15   26. okt 2014 Det må jeg så gøre, har været dernede flere gange, bla også der jeg har købt forstærker og bas.

KJ-Tek det har du nok ret i.:) Men vil helst beholde det, for var ret glad for både forstærker, radio, og bas i min gamle corsa, Så tænker jeg også bliver det i min gamle golf smiley

Kommentér på:
Valg af højtalere dilemma

Annonce