{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Spænding falder og sub spiller ikke så højt.. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en subwoofer med tilhørende forstærker og kondensator:

Subwoofer:
Pioneer: TS-W3001D4 (1000W RMS)

Forstærker:
Pioneer: PRS-D3000spl (1400W RMS i 2ohm og 800W RMS i 4ohm)

Kondensator:
Rockford Fosgate: RFC10HB (10 Farad)

Spændingen på kondensatorens display viser:
- 12.3V Når bilen og anlægget er slukket.
- 10.5 -11.5V Når bilen er slukket og anlægget spiller "mellem" lydstyrke.
- 10 - 11V Når bilen er slukket og spiller på "høj" lydstyrke.

- 13.7V Når bilen er tændt og anlægget er slukket.
- 12.3 - 13.2V Når bilen er tændt og anlægget spiller "mellem" lydstyrke.
- 11.5 - 12.5V Når bilen er tændt og spiller på "høj" lydstyrke.

Jeg har undersøgt alle ledninger, tilslutningssteder og stelforbindelser er i orden.

Problemet består i at subwooferen enten slår fra eller lyder som om den ikke får nok power når jeg skruer meget højt op. Ud over det synes jeg ikke der er så meget kick i denne subwoofer i forhold til det er en 1000W sub og i forhold til de videoer som folk ligger på youtube med en magen til.

Jeg har prøvet at koble subwooferen både i 8ohm og 2ohm uden held.

Jeg har også prøvet 3 forskellige kabinetter (det eneste er endda lavet ud fra nogle mål og tegninger som jeg fik direkte fra Pioneer).

Jeg synes personligt at de aflæste spændinger virke meget lave og har derfor prøvet at aflade og oplade kondensatoren en gang i håb om at det kunne hjælpe.

Mit spørgsmål til jer er så om det kan være kondensatoren er stået af eller om mit batteri evt. skal skiftes? - Jeg vil bare ikke smide 700-1000 kr til et ordentligt batteri hvis det ikke er det.

Evt. dumme kommentarer frabedes... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spænding falder og sub spiller ikke så højt..
  • #1   10. nov 2014 Generator..!

• #2   10. nov 2014 Skal jeg have en kraftigere generator eller er den ved at blive vag eller hvad mener du ?

• #3   10. nov 2014 Hvad vil du med en 10 farad kondensator til så lille et anlæg? Din størmbank kan jo ikke nå at lade den op. Pil den ud og det vil spille.

• #4   10. nov 2014 Lasse P - Det var en jeg fik med af ham jeg købte sub og forstærker af, så gik jeg ud fra at han havde haft det til at spille smiley

- Mit eget forslag til hvad der kunne gøres var at jeg ville købe et lidt større batteri og en mindre kondensator. Da jeg så ville kunne akkumulere lidt mere strøm i batteriet og kondensatoren, hurtigere ville lade op. ?

• #5   10. nov 2014 Hvem siger du overhovedet har brug for en kondensator? pil den ud og se om det spiller. Ellers er det et nyt og bedre batteri.

• #8   10. nov 2014 Her i eftermiddag vil jeg lige prøve og køre uden om kondensatoren og se hvad bilens batteri og generator siger til at trække det smiley Førhen havde jeg en 300W RMS sub koblet til og dengang blinkede lyset lidt, så jeg tror ikke det bliver bedre men jeg giver det et forsøg og så vender jeg lige tilbage til jer.

- I hvert faldt tusind tak for svarene, til jer alle sammen indtil videre. smiley

• #9   10. nov 2014 Hvorfor tror folk at når de har for lidt strøm til rådighed at så vil en kondensator hjælpe? ?? Det giver ingen mening. .. Jeg håber virkelig også at strøm kabler blev skiftet da du skiftede fra en 300 watt forstærker til en 1400 watt... men hvorfor tænker folk ikke på at en 1400 watt rms forstærker trækker altså op til 150 ampere... ofte med et gennemsnitligt strøm træk på 100 ampere... og så tror man at det elendige 65ah batteri bilen er født med er nok? Tænker i børn jer slet ikke om?? Tænk over det... ps din kondensator gør lige nu problemet større fordi din strømbank er for lille... MEGET for lille...

• #10   10. nov 2014 Cody. -
    Det kan godt være at jeg ikke forstår det 100% men Kablerne blev skiftet til, 40 mm2 med en strømværdi på 135A (uden at jeg har taget højde for omgivelsestemperaturen), da jeg satte det nye i.
    Jeg har et 70ah batteri hvilket kan trække forstærkeren i ca 20-25 min uden at blive ladet på. (regnet ud fra et gennemsnitsstrømforbrug på 130A).
    Og chancen for at jeg spiller på så høj en Volumen i så lang tid er usandsynlig så jeg har skam tænkt lidt over det.
    Grunden til at jeg satte en kondensator på var for at glatte spidsbelastningerne ud. Så gik jeg ud fra at når ham jeg købte det af havde brugt dette setup var det måske fordi det virkede.

- Og til noget helt andet; så bare fordi folk har brug for lidt råd og vejledning kan man godt sige tingene på en lidt mindre arrogant/provokerende måde. Men det kan selvfølgeligt være at du skulle oprette en indlæg i forummet og få hjælp til hvordan man gør det.

• #11   10. nov 2014 Men forresten CODY. tak for svaret. Det var lige det jeg ville have at vide ang. om mit batteri var for småt.

Vh Simon

• #12   10. nov 2014 ah ah ah CODY vær nu sød ved Børnene !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! smiley

• #13   10. nov 2014 40 mm2 kabel? Hvor faen har du det fra... De normale størrelser er 35 og 50 mm2...

Og ja jeg har en arrogant og flabet måde at skrive på... lev med det... men jeg ved også hvad jeg snakker om... lyt til det i stedet. Og ikke tonen du opfatter det jeg har skrevet i... desuden er det ren teori at dit batteri kan holde til det du udsætter det for... du skal medregne batteriets alder og stand samt at du ikke lader det helt op ved normal kørsel og brug...

• #14   10. nov 2014 Ja 40mm2 kabel hvad er det du ikke forstår? - Jeg ved godt de normale størrelser er 35 og 50 mm2.. du kan også få i andre størrelser end det der er normalt, men det ved du jo godt. Du ved jo hvad du snakker om.. Og ja jeg ved godt det er ren teori at mit batteri kan holde så lang tid men nu begyndte du jo med at snakke om strømforbrug, så kunne jeg lige så godt fortsætte.. Hvis nu andres spørgsmål irriterer dig så meget at du bliver nødt til at være sådan der over for andre personer, så synes jeg godt nok du skulle lade vær med at svare og finde noget andet og bruge din tid på.. Men det tænker sådan en lille dreng som dig jo nok ikke over..

• #15   10. nov 2014 Kunne godt tænke mig at vide hvilken forhandler der sælger 40 mm2 kabel... kunne også godt tænke mig at vide hvem der laver den størrelse kabel...

Held og lukke fremover knægt... Når du ikke vil lytte til fol der lavede konkurrence anlæg da du stadig gik i 5. Klasse. Så må du jo løsesum det selv har 6 andre jeg skal svare som gerne vil lave tingene rigtigt. .. ??

• #16   10. nov 2014 Der er rent faktisk forhandlere der i daglig tale "runder ned", så et 42mm2 eks bliver kaldt et 40mm2, så det kunne jo være en mulighed!?

Ang dit strømproblem, har du så mulighed for at måle over dit batteri, og sammenligne med de målte værdier?
    Hvordan er din afkobling fra batteri til stel?

• #17   11. nov 2014 Cody. - Du gør det heller ikke nemt for dig selv... Du aner jo så tydeligvis ikke en kæft om hvad du snakker om. http://www.ebay.com/itm/20-FEET-1-AWG-GAUGE-EXCELENE-BLACK-WELDING-CABLE-OR-BATTERY-LEADS-/351020542679 Men ja held og lykke med at lave konkurrenceanlæg de næste 20 år også.. så kan det være du engang bliver til noget...

Essal AKA Aze. - Jeg har fået fat i en ny kondensator og nu spiller det bare perfekt smiley Men tusind tak for svaret smiley

• #19   11. nov 2014 Har ingen interesse i det der mudderkast du har gang i... Heldigt det fungerer for dig nu...

Og tak for linket faktisk... var bare den oplysning jeg vil have... Og det forklarer hvorfor jeg ikke kendte til kablet... det er jo ikke beregnet til at have i bilen...

Din måde at skrive på siger mere om dig end om mig..

• #20   11. nov 2014 Cody. - jeg er bare lige så provokerende som du var til at starte med,. så som du selv siger: lev med det..

• #21   11. nov 2014 Nej du er ikke provokerende... Du sviner bevidst til... Jeg skriver arrogant og nedladende... Og jeg er klar over det... Og desværre da 80% af en samtale forstås gennem kropssprog og mimik så er jeg ikke ret dygtig til skriftlig samtale... derfor jeg skriver Lev med det... For jeg kan ikke lave det om...

De fleste opfatter faktisk pointen i det jeg skriver og tager ikke måden det er skrevet på til sig... Så jeg hjælper dem der ønsker det, og dem der bliver fornærmede, de må jo finde en anden måde... smiley Da jeg var din alder var jeg dog nok lige så nem at provokere... smiley

Jeg Synes det er fint det virker som du vil have det til nu... jeg er ikke enig i metoden der er brugt men du ønsker alligevel ikke min hjælp.. Kan bare sige så meget at jeg holdte op med at bruge kondensator i mine anlæg for flere år siden da det gav nogle dårlige resultater i forhold til at køre uden... smiley (efter mange mange tests... )

Kommentér på:
Spænding falder og sub spiller ikke så højt..

Annonce