{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baskasse liter ?
  • #1   22. jan 2015 ja men du skal huske og træke plade tykkelsen fra ellers passer det ikke det skal jo være indevendig mål

• #2   22. jan 2015 det bedste ville være hvis du os laver en skillevæg mellem enhederne sådan de nærmest for hver deres kasse. ellers kommer de til at ødelægge hinanden alt efter hvor store enhederne er selvfølgelig smiley

• #3   22. jan 2015 Bedste ville være og finde en kasse til de 2 enheder som bare lige er til at smide i og i bilen, kan forstille mig det er 10" basser
    Men 2x10" spiller nu også godt i sær boxter/Gtx der smæk på nok når folk i Århus glor og kan høre bassen og det en i Skoda Octavia bare en 1200rms watt boxter 10" 2x2 ohm

• #5   22. jan 2015 Okay tak smiley

Det er ikke 10" men kun 8" hertz subwoofer !

• #6   22. jan 2015 Men jeg vil nemlig gerne lave noget i stil med denne det passer ind i siden på mit bagagerum af glasfiber men den får jo en form der er meget svær at udregne rumfang på ?

Men kan jeg så ikke lave den bagerste "skal" og så hælde 13 liter vand i og så tegne en steg langs vandet og skære den der ?

profilbillede
  • #7   22. jan 2015 Whazz - Jeg har oplevet at en bass har bukket under pga. presset fra den anden enhed i en basskasse uden skillevæg. men problemet vil selvfølgelig kun opstå i et lukket kabinet, da det i et åbent kabinet kommer af med en del af trykket smiley

Men vil gi dig 100% ret i at Boxter lyder af HELV... til smiley

• #9   22. jan 2015 What the???

1: En sub kan ikke ødelægge en anden sub hvis de begge sidder i en lukket kasse, og trækkes af samme forstærker... Det er langt værre i en portet kasse da den enhed der sidder tættest på porten bliver presset yderligere af den enhed der sidder længst fra porten...

2: Det er et lukket kabinet... en forskel på 1-2 liter ja en forskel på 4 liter gør ikke ret meget... Og dog... Lidt for stort kabinet er ok... for lille kabinet giver for lille kabinettuning og dermed en kedelig lyd... For stort kabinet kan give for dyn tuning som enheden ikke kan tåle... men med mindre man overdriver med 11 liter for meget så skal man ikke være så nervøs når der er tale om lukket kabinet...

• #10   22. jan 2015 Jeg skal faktisk ikke ku sige om han trak den ene bass på den ene kanal og den anden bass på den anden, men den ene døede i hvert fald.
    Det er dog mange år siden og jeg gravede ikke dybere dengang, men under alle omstændigheder skader det i hvert fald ikke at lave en afskærmning imellem de to enheder...

Ja hvis det skal være en portet kasse, uden mellemvæg, ville det da klart være at foretrække at portene sidder imellem basserne, eller i hver sin side, så de begge har samme afstande...

• #12   23. jan 2015 Æggebakkeskum og lign. har modsatte effekt... Det er godt at bruge hvis kabinet er lidt for lille... Ikke hvis det er for stort... dette er basic viden inden for kabinetbyggeri... Så det er en rigitg skidt idé at fylde skum i for at fjerne plads da det faktisk snyder din enhed til at spille som om kabinettet er større...

Kommentér på:
Baskasse liter ?

Annonce