{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

generatorstøj {{forumTopicSubject}}

som sagt er problemet generatorstøj.
jeg har ingen problemer når jeg kun kører med et signalkabel til enten front eller bag højtalerne ( et sæt Bull Audio 5.25 og et sæt Alpine Type R 6x9). har prøvet at teste det med min 8'' Boxter for sjov skyld og den laver stadig støj. alt bliver drevet af en JBL 1004 så kraft mangler der ikke, stømkabler både puls og minus er 30mm2
jeg har tjekket stel forbindelsen til forstærkeren, den er ren og ikke mere en 30 cm. jeg trak en extra stel forbindelse fra batteriet på 10mm2 for at sikre mig lyset ikke begyndte at blinke.
signalkablerne er trukket parallelt med hinanden med et højtalerkabel ca. 0,5 cm væk fra dem, kan det påvirke det så meget ?
signalkablerne krydser dog strømkablet en enkelt gang, men som et kors så det vil minimere støjforstyrelse.

hvad kan jeg ellers have gjort galt?

på forhånd for at bruge tiden på at læse det og hjælpe mig med mit begynderproblem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  generatorstøj
  • #1   3. mar 2015 "extra stel forbindelse fra batteriet på 10mm2"
    Skal da som minimum være samme tykkelse som stel til forstærker...

    Phono og strømkabler bør heller ikke krydse...

    Dit remotekabel er vel trukket sammen med strøm?

    Du har husket af dine phonokabler ikke er for lange og at du derfor ikke har rullet dem op så se danner en spole???


  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 113
    #2   11. mar 2015 prøv at sænke gain på forstærkeren helt og juster den korrekte op.... evt. en ledning i klemme ved phono stik stel og på en skrue på radioen ( ikke til stel ledningen fra bilen ) det virker somme tider.

Kommentér på:
generatorstøj

Annonce