{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

2 Forstærkere 1 DVC Sub {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg står i et mindre dilemma angående montering af mine to mono forstærkere.
4 ohms 800W
2 ohms 1200W
På min subwoofer med to 4 ohms svingspoler der er på 2000Wrms 4000W Peak

Mine forstærkere bliver samlet med Master/Slave og kan strappes.
Jeg har lagt tre forskellige billeder op der illusterer de forskellige måde det kan monteres på her http://imgur.com/eg2BGig,Pdn2bcC,FgZGjdy#0

Er hovedsageligt i tvivl om jeg skal trække 2400W på 2 ohm eller om 1600W på 4 ville være at fortrække, og om hvad der ville ske ved at strappe dem i enten parallel eller serie.

Jeg ville være mest tilfreds med et strapped setup pga jeg kun har to kabler mellem forstærker og sub.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 Forstærkere 1 DVC Sub
  • #2   8. jun 2015 du KAN IKKE trække 1600 watt i 4 ohm... din sub er dobbelt spolet... dvs. du kan tilslutte den i 8 ohm eller 2 ohm... thats it... Så du skal trække 2400 watt i 2 ohm... smiley

Og så skal du nok lige læse i din manual til forstærkeren omkring hvordan man rent faktisk linker de forstærkere sammen for det ser alt andet end rigtigt ud det du viser der...

• #3   9. jun 2015 Det dårligste svar jeg nogensinde har fået..
    Hvorfor skulle jeg ikke kunne trække 1600W i 4 ohm? Forstærkerne kan fodre hver i sær 800W i 4 ohm, hvis en forstærker trækker en svingspole og den anden trækker en anden svingspoler, trækker subwooferen i alt 1600w i 4 ohm i alt.

Den måde de bliver sat sammen på bliver kaldt strapping og er helt normal hvis forstærkeren tillader det, ikke meget man ser det her hjemme, men det er en metode som de også selv fremviser i MANUALEN.

Sælvfølgelig har jeg læst manualen, og er ikke helt grøn på dette område, så din sarkastiske måde at få mig til at føle mig uforberedt kan du godt pakke væk.

Har enda forhørt mig hos deres technical support hvor vi nåede frem til at det bedste ville være at se om den ville blive for varm i strapped 2 ohm.

Undskyld mit lille udbrud, men du bedte selv om det smiley

• #4   9. jun 2015 Ok... Jamen suit yourself... Men kører du 1 forstærker på 1 spole og 1 forstærker på den anden spole så er forstærkerne ikke Strapped som du kalder det... (Strapped og linked er 100% det samme... Men det ved du jo )

Derfor kan du aldrig komme til at køre 4 ohm linked...Kan ikke lade sig gøre medmindre du har en sub der er 4 ohms enkelt spolet, eller dobbelt 2 ohms...

Og elsker din forklaring på hvad strapped er... Men det ses meget ofte herhjemme...

Og lad os bare sige jeg heller ikke er helt grøn på området... Jeg har trods alt haft med bilstereo at gøre siden du var 5 år gammel... top 3 placeringer ved både EM og VM... Så prøv endelig at lære mig om bilstereo knægt...

Undskyld mit udbrud men du har tydeligvis ikke styr på dine ting... Så du bad selv om det... smiley

• #5   9. jun 2015 Vil først og fremmest sige at jeg elsker din opsætning af svaret smiley ville have gjort det samme, men..

Har på intet tidspunkt sagt at det ville være et strapped setup hvis jeg kører forstærkerne hver i sær?

Skrev i mit første indlæg at det ville være at foretrække (i så fald 2 ohm) fordi jeg har en datter på to år og kører v40, så skal holde familie funktionaliteten på et nogenlunde niveau, jeg skal nemt kunne rive subben ud hvis jeg skal have mere end en klapvogn bagi.

Mit egentlige spørgsmål var om det ville være mest fornuftigt at køre 2 ohm eller 4 ohm, hvilket du på trods af end til vidre to halv provokerende svar ikke har formået at besvare.

Jeg er mest af en Hifi nørd og de anlæg jeg ser er sjældent med flere forstærkere samlet. Men jeg er vidst kommet til at bruge mine penge forkert, har ihvertfald ikke købt mig til en guld titel i noget de færreste forstår hvad er..

Kan ikke helt se hvad det er jeg ikke har styr på, jeg spørger godt nok om hjælp, men ser ingen skam i dette, men at jeg "tydeligvis ikke har styr på mine ting" vil jeg godt nok ikke kalde det.

Men kom endeligt med et svar så vi kan få denne tråd lukket? smiley

• #6   10. jun 2015 Men du har ikke styr på dine ting... for det første har du ikke fattet at man ikke kan hjælpe dig uden at vide hvad faen det er for noget grej der er tale om... Samtidig så ved enhver da at du ikke bør smide en forstærker til hver spole... Det vil kræve du kan indstille de 2 forstærkere 100% ens... (kan du ikke uden special udstyr)
    Men dette ved du nu du har så meget styr på tingene...

Derfor vil din eneste løsning faktisk være at linke de 2 forstærkere, (Som ingen ved hvad er for nogle, og vi derfor ikke ved om er stabil i de ohm eller ej... )

• #7   10. jun 2015 Hvis du er så interesseret så er det et par power acoustik ovn1-3000d.
    Jeg skrev også i første post at de kan sættes op med master/lave, men det behøver jeg vel ikke at minde dig om da du har styr på det hele.
    men tak for snakken, har fået det sat op smiley

• #8   10. jun 2015 Ja de kan sættes i master og slave... Det er rent teknisk en brokobling... Dvs. man skal tage hensyn til Ohm... Eftersom du ingen info kom med omkring stabilitet, kan man ikke give råd omkring det da ingen så ved hvilke ohm den er stabil i...

Og du er virkelig grøn på området... Det har du vist gennem hele tråden... Så igen... Du har heller ikke haft meget tid at lære tingene i...

Man giver altid nødvendig info når man stiller et spørgsmål... ellers kan ingen svare... Dette ved man når man ved lidt om tingene... at den bedste løsning var at linke de 2 forstærkere, havde du vidst hvis du, som du ellers påstod, ikke var helt grøn på området...

Anyway... går ud fra det virker nu... held og lykke...

• #9   11. jun 2015 Du er da helt vild med at provokere, det var da utroligt.
    Jeg satte et spørgsmål op så man kunne svare på det idiot sikkert, ville da heller ikke komme med de billeder hvis det ikke var muligt, så havde mit spørgsmål set helt anderledes ud.
    Hvis det eneste der i mit spørgsmål ikke lige passede dine kriterier kunne du da med en smule venlighed bare havde spurgt ind til det.
    Jeg kommer herind på bilgalleri.dk som jeg udmærket ved er enten-eller om man møder en fornuftig person at skrive med eller ej, så var forberedt på dette udspil.
    Når jeg skriver at jeg ikke er helt grøn på dette emne er det slet ikke ment som om jeg ved alt! Det er ment som at vi kan springe over det meste know how. Hvis jeg som dig ikke havde den mindste tvivl om nogen som helst havde jeg vel egentligt heller ikke kommet herind i første omgang?
    Og ja, master/slave er en brokobling af forstærkerne, enig.
    Hvis du havde skrevet helt stille og roligt i dit første svar havde vi måske kunne komme frem til en konklusion meget hurtigere.
    Men ja det spiller bare smiley Hej du.
    Undskyld mangel af tegnsætning, er pisse træt smiley

• #10   11. jun 2015 Når du ikke kan finde ud af at komme med basis info... Så forvent ikke at få hjælp... Og dit spørgsmål gav ingen oplysninger om noget som helst... Så drop dit sludder... at du ikke kan finde ud af at stille et spørgsmål så det er muligt at svare på det er jo ikke vores andres skyld vel?

• #11   11. jun 2015 Det her er jo en pølse uden ende....
    Kan se i andre forums at du også skriver provokerende og bedre vidende.
    Er helt sikker på det ikke er mig den er gal med, men at du har et problem med ikke at kunne finde ud af at kommunikere over nettet.
    At du gentagende gange indirekte påstår at du er bedre på alle aspekter skaber ingen respekt med den umodne opførsel du fremviser.
    Jeg svarer ikke tilbage på din næste besked, har simpelthen ikke overskud til din barnlige leg, og har egentligt andre ting jeg hellere vil bruge tid på end at sidde og blive negativ af din nedtalene kommentare.
    Ved godt det bliver skrevet personligt, men du startede det selv knægt smiley

• #12   11. jun 2015 Yeah... er ældre end dig stump, så at kalde mig knægt er jo bare dumt...

Desuden er intet af det jeg har skrevet forkert... Tænk over det...

Kommentér på:
2 Forstærkere 1 DVC Sub

Annonce