{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Simon A
Simon A
Tilmeldt:
13. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvor meget betyder radioen {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige overtaget en gammel ZX fra 92, og lyden var simpelthen håbløs, så alle højtalere ville være en forbedring. Så jeg fik købt mig et billigt 5.25" 4-vejs sæt til 250kr, og fik de monteret. Men lyden blev ikke meget bedre - så jeg tænkte, hvor meget betyder selve radioen mht. lydkvaliteten?
Det skal siges at jeg ikke går efter top kvalitet, vil bare gerne have en anstændig lyd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget betyder radioen
  • #1   13. jul 2015 Radioen er der din signalvej starter. Er det noget lort allerede der, kan selv verdens bedste højtalere og forstærkere og lign ikke rette op på det. Er det sammelignet med standard radio vs. en eftermonteret til at trække højtalerne, eller har du forstærker til?

  • #2   13. jul 2015 Altså det er jo radioen der kommer med lyden. Så den betyder da meget. Udsender den dårlig lyd, så bliver det jo ikke bedre af at sætte højtalere i til 10.000 kr stk.

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #3   13. jul 2015 ll

  • Simon A
    Simon A Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   13. jul 2015 Så det ville ikke være helt af vejen at udskifte den 23 år gamle radio? ?? må jeg se at få gjort

  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #5   13. jul 2015 Det hele skal jo passe sammen..

    Dårlig højtaler yder hvad de kan med en rigtig god radio,

    Dårlig radio lyder dårligt, med rigtige gode højtaler

    God radio lyder godt med gode højtaler...
    Uknow 'am sayin'?

    Dårlig radio+dårlig højtaler + sindsyg forstærker = dårligt
    God radio+ gode+højtaler + dårlig forstærker = anstændig lyd


  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #6   13. jul 2015 Men glem ikke det, som skal ligge bag og omkring højtalerne smiley

  • Simon A
    Simon A Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   13. jul 2015 Jeg er med
    Hvor mange Watt skal forstærkeren i radioen gerne op på?


  • #8   13. jul 2015 Watt er pisse ligegyldigt... Du kan ikke få en autoradio der levere mere end 15-20 watt rms alligevel... oftest mindre... Når de skriver 4x50 watt er det peak... dvs. det sker kun ved megt forvrængning når månen er fuld og der er 2 torsdage i en uge...

  • #9   13. jul 2015 En god radio med fornuftig forstærkerdel, kan faktisk give overraskende god lyd, i mindre gode højtalere

    Hvor mod en billig og svag radio stadig vil få de bedste højtalere til at lyde af lort..


  • #10   13. jul 2015 Husk at dine højtalere skal slutte helt tæt til det sted som de er monteret ( i døren f.eks. skal de slutte tæt ud mod hulrummet i døren ellers laver du "akustisk kortslutning"
    Polobjørn


  • Simon A
    Simon A Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   13. jul 2015 Jeg er ikke så bange for at de slutter tæt nok - det er når jeg skruer lidt over normalt snakkeniveau, skratter bassen totalt meget

  • Simon A
    Simon A Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   15. jul 2015 Det var en gammel blaupunkt fra 92. Har invisteret i en Sony, og nu spiller det bare. Ikke vild bas eller noget, men lyden er bestemt blevet anstændig. Jeg smider lige et billede op af mine gamle højtalere om lidt, så skal I se hvordan et par slidte højtalere ser ud smiley

  • Simon A
    Simon A Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   15. jul 2015 Man kan i hvert fald ikke forlange god lyd af disse

    profilbillede
  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #15   15. jul 2015 Bare en runde tape omkring den gamle membran..
    Så er de sku fine igen.. (Y)


  • #16   15. jul 2015 Som joker skriver, de kan massere endnu, intet problem smiley

Kommentér på:
Hvor meget betyder radioen

Annonce