{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Kan stelkabel give generatorlyd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har monteret anlæg i bilen. Eller det vil sige stort set det alle kabler var trukket da jeg købte den undtagen phonokabler som jeg selv har trukket. strøm kabel ligger i førersiden og phonokabler i passager siden. Men stelkablet er forbundet meget tæt på phonokablerne. Kan det være det der giver generatorstøj? Eller skal jeg søge videre efter andre problemer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan stelkabel give generatorlyd?
  • #1   18. jul 2015 Ja det kan alle strøm førende kabler.

• #2   18. jul 2015 Og så skal du ikke rulle kabler sammen som på billedet der... det kan også give støj...

• #3   18. jul 2015 Er derlavet en extra stel forbindelse fra karosse til batteri i motorrummet? smiley

• #4   18. jul 2015 Stel forbindelse mellem batteri og karosseri i motorrum, er irrelevant mht. generator støj.
    Støj kommer fra komponenter afgiver elektrisk støj eller hvis phono kabler trækker stel gennem skærmen. Og klares med afskærmning mekanisk eller afstand.
    Dårlig stel i motorrummet giver kun spændingsfald.

• #5   18. jul 2015 Cody Hvordan kan man så ligge kablerne så de ikke ligger rodet?

• #6   18. jul 2015 Lars, hvad er det for sludder..... Hvis din stel ikke er iorden, vil den prøve at trække stel gennem RCA indgange - altså fra din radio eller på anden vis, der hvor den kan komme til det og det gir satme støj.

• #7   18. jul 2015 kj-tek , der er korrekt hvis stel forbindelsen er dårlig ved forstærkeren eller head unit. Men ikke tilfældet ved batteriet i motorrummet. batteriet kan jo ikke finde andre stel veje end forbindelsen til karosseri, i tilfælde af dårlig forbindelse, da der jo kun er den ene stel forbindelse. Læs mit indlæg ordentlig, du må havde misforstået det, da du jo skriver det samme som mig mht. rca skærm. Men jeg kan da godt se at jeg ikke beskriver at stel trukket gennem skærm skyldes dårlig stel til forstærker eller head unit, beklager min manglende beskrivelse.

• #8   19. jul 2015 Yeah... enhver ved også at dårlig stel til batteri fungerer lige som dårlig stel til forstærker... husk nu på at det er et komplet kredsløb... dårlig stel ved batteri vil OGSÅ være et brud på samme kredsløb... så det lars skriver passer ikke...

• #9   19. jul 2015 ok Cody, så formoder jeg også at du kan forklare terorien bag dit dit udsagn? Jeg har allerede forklaret hvorfor jeg er uenig.
    Vilkårlig brud på kredsløb, giver ikke støj, men vi snakker jo heller ingen steder om brud i denne tråd. Men placering er vigtig iforhold til ohms lov

Kommentér på:
Kan stelkabel give generatorlyd?

Annonce