{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.042 visninger | Oprettet:

udskiftning af 7" touch peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Hej kære bg.

Jeg har sådan en Peugeot 208 1.6 e-hdi fra 2014, hvor der i midten sidder en 7" touch skærm som ser ret lækker ud når lortet er slukket. Den er i min optik ikke noget som helst værd, dårlig radio, lorte lyd, ingen tilslutningsmuligheder overhovedet, den kan ikke rigtig noget andet end at se smart ud.

Spørgsmålet.

Er det muligt at tilslutte istedet for, enten en 7" 2din radio, så det passer ind i instrumentbordet igen, eller hvad med en helt almindelig 1 din radio som vi kender fra "gamle dage"?

Tak
Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udskiftning af 7" touch peugeot 208
  • #1   31. okt 2015 Jeg har godt nok også været skuffet, nærmest forarget, over hvor elendig lyden er, i en så ny bil. Kan sige at de større modeller ikke er meget bedre!

    Mht dit spørgsmål, så er der ikke plads i dybden, til en normal 2DIN.
    Der findes diverse OEM-systemer som passer "direkte" over, og hvor lyden rent faktisk er væsentligt bedre.
    Men selve systemet i en 208 fås også originalt med Bluetooth, Iphone/Ipod, navi osv, så de kan godt lade sig gøre at få de ekstra tilslutninger!
    Så det lyder som om, at din model, er den helt skrabede, uden navi osv?

    En løsning kunne være at smide en forstærker ind over dit nuværende system, for det vil virkelig give en forskel, selv med samme enhed!


  • #2   3. nov 2015 Jeg har vidst nok en mellemting . Ikke helt skrabet, dog uden navi. Men er du gal det lyder ringe, kontra flere af mine venner der har polo, seat, kia osv, der er lyden væsentlig bedre.

    Er der tilkobkingsmuligheder for en forstærker på den radio der sidder i nu i form af subwoofer forstærker ol. eller er det udelukket?

    Tak for svar.

    Kristian


  • #3   3. nov 2015 Selv de "store" systemer i eks 308'eren er pinligt elendige, ifht lyden er mange andre biler. Forstår ikke helt at der er tænkt SÅ lidt, på det lydmæssige.

    Der er ikke tilkoblings-muligheder "direkte", men du kan benytte det man kalder en hi-lo level converter, som laver højttaler-udgangene fra din radio, om til et liniesignal, som du kan forstærke op efterfølgende.
    Så sagt på en anden måde kan du GODT smide en forstærker på din nuværende radio, og det vil give en STOR forskel, selv med bilens oprindelige højttalere!
    Du kan også godt koble en sub ind over, men som start vil jeg klart anbefale at du får en forstærker ind over dine højttalere, og så evt kobler en sub til efterfølgende!


Kommentér på:
udskiftning af 7" touch peugeot 208

Annonce