{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.039 visninger | Oprettet:

Tilslutning af aktiv sub... {{forumTopicSubject}}

Hey boys... and girls

Har lige hentet min aktive sub idag (MDS fanatic 8), men er sådan set en smule på bar bund.

Skal jo ha smidt den i til så den tænder og slukker sammen med radioen/bilen

Har fået en rød, gul og en sort ledning med. Går ud fra det er disse som skal fra batteriet (den røde og den gule, den sorte er vel stel)

Den røde og gule skal vel fra batteriet, og ind i bilen, og hvad skal der så ske? Er grafiker, så min el-forstand er på et minimum smiley

Fik at vide at man kunne tage en blå ledning som sidder på min pioneer, og bruge den når den skulle tænde og slukke.

Men er der nogle der kan sige præcist hvad der skal til hvad og hvorfor? smiley

På forhånd 10000 tak for hjælpen
//J

... der kommer vist en og hjælper lidt i weekenden, men det er sq meget rart at vide hvad der foregår smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilslutning af aktiv sub...
  • #1   22. jun 2006 du skal lig som på en forstærker. have et plus kabel fra fra batteri. som er rød også skal du have sort til som stel...hvis gul er en lille tynd ledning skal den fra afspiller til remote på forstærker i bas::.

• #2   22. jun 2006 jeg har selv aktiv subwoofer i min..
    Du skal trække et godt solidt kabel fra dit batteri (med sikring på) og om til bagagerummet.. derudover skal du bruge et ligeså kraftig kabel som skal til stel.

Begge dele tilsluttes subben..

Fra radioen skal du trække Signal kabler + Remote kabel som du rigtig nok nævner er blå på pioneer smiley

Skal det hele bare trækkes om og samles i bagagerummet..

Husk at trække signal kablerne (lyd) i den ene side af bilen og strøm + remote i den anden.. så udgår du støj i lyden

• #3   22. jun 2006 lol.. så nogen i går der brugte 2x1mm lampeledning til at trække plus, stel og højtalere.. det er bare grinrern for det spiller (som forventet) af helvede til

• #4   22. jun 2006 Rune M > ja kabler skal man ikke spare på.. især stel kan man ikke få nok af :-P.. men det er lige knap så krævende på en aktiv subwoofer da den bare skal levere bass og ikke "lyd" som diskant osv..

• #5   22. jun 2006 oki.. nu er det lidt spændende... Det er så småt ved at gå op for mig det her tror jeg ... (har også lige købt en Haynes ICE på ebay idag. Så slipper I for flere spørgsmål smiley )

Anyway, har lige smidt en tegning op så jeg lige er sikker på jeg har forstået det.

Hvilken tykkelse ledning anbefaler I?

Troede bare der skulle strøm fra både plus og minus på batteriet smiley

Men tjek det lige her http://viewtiful.dk/diagram.gif

Og på forhånd tak for hjælpen...

Lars R: Er du tilfreds med en aktiv sub? Savnede bar elige mere bund i min lyd.

//J

• #6   22. jun 2006 btw...hvordan forbinder man typisk stel?

//J

• #7   22. jun 2006 hvis I skulle få lyst til at kigge på mere af min svulmende kreativitet kan I kigge her smiley hehe

http://www.nesnah.dk/portfolio

//J

• #8   22. jun 2006 Jimmy H > hold kæft og du kalder dig selv grafiker ;-).. ej det er lige præcis sådan det skal laves.. du trækker bare stel et sted hvor du kan finde en god stod bolt der går ind i skrovet på bilen smiley

• #9   22. jun 2006 hallo batman smiley

Det var jo derfor jeg følte mig nødsaget til at lave det andet link der smiley

Super... så kan jeg komme igang med det i weekenden.. Hva med tykkelse på kabler? Det skal jeg jo lige ud og købe.

Og tak indtil videre.. det ser væsentligt mere overskueligt ud nu.

Så skal der bare lige lodes lidt og samles lidt ledninger så vidt jeg kan se smiley

//JIMMY

• #10   22. jun 2006 Men sørg for at købe ordenlige kabler.. du skal ihvertfald regne med en 500kr.. kommer selvfølgelig an på hvor pernitten du er.. man kan også købe et kabel sæt i thansen for det halve..

• #11   22. jun 2006 Jimmy H > er selv i lære som mediegrafiker så jeg kender jo lidt til det smiley

• #12   22. jun 2006 aaah oki.. cool.. og så har du råd til sådan en hypet bil smiley

Er ved at søge over i en anden branche. Er kørt lidt død i det, men laver lidt i fritiden as well for at holde det lidt ved lige..

Men hvad med tykkelsen på de kabler smiley hehe

Er ikke suuuuper pernippen, men gider selvfølgelig ikke ha noget der lyder som en pose kartofler ... hvordan de så end lyder

lars: hvor er du i lære henne?

//J

• #13   22. jun 2006 Tjah ved ikke hvad tykkelsen er.. men jo tykkere jo bedre :-P..
    er i lære hos noget der hedder one2one i odense.. men har næsten 3 år endnu smiley du kan bla se street-crew.dk som er den seneste kreation.. tryksager mm har jeg ikke lige noget link til smiley

• #14   22. jun 2006 cool nok

tusind tak for hjælpen i hvert fald smiley til jer alle!

Så håber jeg sq det kommer til at fungere...

//J

• #15   22. jun 2006 Selvfølgelig er det vigtigt at Strømkablet er tykt men lad være med at købe det for tykt og sikre dig for gud skyld at det kan gå i din sikringsholder som skal sidde i motorrummet for ellers er det altså lidt øv....

Plus at det lidt mindre kabel (16 mm2) er noget nemmere at trække i bilen en et 25 mm2

• #16   23. jun 2006 ok.. det med den sikring i køleren. Hvad er det jeg tilslutter der? Tager og sætter ledningen på + og hvor kommer det med sikringen ind i billedet?

Ellers er jeg vist ved at være der smiley

//J

• #17   23. jun 2006 Hej

Jeg tillod mig lige at være lidt kreativ også smiley

her kan du se hvordan det skal se ud i køleren/motorummet om man vil smiley
    http://peecee.dk/?id=44930

sikringen skal side så tæt på batteriet som muligt!
    Og som det fremgår af billedet, så skal det være på +PLUS+ ledningen!

mvh kim

Kommentér på:
Tilslutning af aktiv sub...

Annonce