{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Zsolt D
Zsolt D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Bilradio giver "krads" lyd {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg købte min første bil for en måned siden af en god ven, og det er virkelig fedt at være bilejer! Der er dog ét problem med bilen. Radioens auto-søgning virker ikke, og værre er, at jeg hører en "krads" lyd ved flere kanaler, som om jeg kører under en tunnel. Disse kanaler finder jeg kun ved manuel søgning.

Min bil er en Peugeot 206 sport fra 2001, og afspilleren er en Pioneer MVH-150Ui. Jeg købte en ISO adapter hos T-Hansen, så jeg kunne tilslutte radio-kablet til afspilleren, men det fungerer som nævnt ikke optimalt.

Hvad skal jeg gøre herfra? Jeg har prøvet at fjerne og tilslutte ISO adapteren et par gange, men uden nogen bedre effekt. Radioen har virket helt fint hos den tidligere ejer.

Håber I kan hjælpe. Lad mig høre hvis jeg skal komme med mere info smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilradio giver "krads" lyd
  • #2   14. dec 2015 Muligvis vil en antenneforstærker hjælpe...

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#3   15. dec 2015 Tak for jeres svar. Jeg har lige undersøgt det, og der er ingen antenneforstærker ved alle ledningerne bag bilradioen/afspilleren. Hvad betyder det?

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#5   15. dec 2015 Skal jeg så købe en ny antenneforstærker og se, om den hjælper?

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#7   18. dec 2015 Hej igen, jeg købte en antenneforstærker hos T-Hansen, og den har hjulpet! Jeg gav den strøm fra en blå ledning.

Den er dog ikke altid såå kraftig. Der er få kanaler (fx The Voice), den ikke altid finder. Er det fordi, ledningen til strømmen sidder lidt løst eller fordi antenneforstærkeren ikke er i top kvalitet?

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#9   18. dec 2015 #8 > Nej, jeg har brugt en ledning, som kommer fra en "sort boks", jeg ikke ved, hvad hedder. Remote ledningen er stadig ikke i brug smiley

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#11   17. feb 2016 Hej igen.

Jeg fik min fætter, som er bilmekaniker, til at kigge på om strøm-ledningen er placeret korrekt. Det er den. Så der er nok ikke så meget andet at gøre for at forbedre signalet yderligere (jeg har stadig nogle gange problemer med at høre The Voice uden krads lyde).

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#13   17. feb 2016 Hvilken antenneforstærker skal jeg prøve at gå efter? Et bestemt mærke måske? Den jeg har nu er en billig en fra T-Hansen.

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#15   17. feb 2016 Det ved jeg ikke. Jeg kan kun forholde mig til det, min fætter sagde, som var at jeg havde sat det til det korrekte strømkabel. Men det er måske ikke ensbetydende med, at det er 12 volt?

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#17   18. feb 2016 Godmorgen! Hvis jeg fjerner forstærkeren, så finder jeg kun få radio kanaler, og disse kan ikke høres klart. De kradser. Så forstærkeren har hjulpet rigtig meget, men heller ikke 100%, da jeg nu ikke altid kan høre The Voice (og måske nogle få andre kanaler) klart. De fleste kanaler virker dog helt uden problemer.

• Zsolt D
    Zsolt D Tilmeldt:
    dec 2015

#19   17. maj 2016 "Da du fjernede antenneforstærkeren, så samlede du vel resten af antennen og satte den i radioen?"

Der var ingen antenneforstærker, så jeg tilsluttede bare den, jeg havde købt i T-Hansen. Det er denne forstærker, som har hjulpet en del, men som stadig ikke gør signalet 100% klart ved nogle radiostationer (fx The Voice).

Så du foreslår, jeg følger antenneledningen og skifter antennen, hvis det er nødvendigt?

Kommentér på:
Bilradio giver "krads" lyd

Annonce