Bilradio giver "krads" lyd {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg købte min første bil for en måned siden af en god ven, og det er virkelig fedt at være bilejer! Der er dog ét problem med bilen. Radioens auto-søgning virker ikke, og værre er, at jeg hører en "krads" lyd ved flere kanaler, som om jeg kører under en tunnel. Disse kanaler finder jeg kun ved manuel søgning.
Min bil er en Peugeot 206 sport fra 2001, og afspilleren er en Pioneer MVH-150Ui. Jeg købte en ISO adapter hos T-Hansen, så jeg kunne tilslutte radio-kablet til afspilleren, men det fungerer som nævnt ikke optimalt.
Hvad skal jeg gøre herfra? Jeg har prøvet at fjerne og tilslutte ISO adapteren et par gange, men uden nogen bedre effekt. Radioen har virket helt fint hos den tidligere ejer.
Håber I kan hjælpe. Lad mig høre hvis jeg skal komme med mere info
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
dec 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
dec 2015
dec 2015
Den er dog ikke altid såå kraftig. Der er få kanaler (fx The Voice), den ikke altid finder. Er det fordi, ledningen til strømmen sidder lidt løst eller fordi antenneforstærkeren ikke er i top kvalitet?
dec 2015
dec 2015
Jeg fik min fætter, som er bilmekaniker, til at kigge på om strøm-ledningen er placeret korrekt. Det er den. Så der er nok ikke så meget andet at gøre for at forbedre signalet yderligere (jeg har stadig nogle gange problemer med at høre The Voice uden krads lyde).
dec 2015
dec 2015
dec 2015
dec 2015
Der var ingen antenneforstærker, så jeg tilsluttede bare den, jeg havde købt i T-Hansen. Det er denne forstærker, som har hjulpet en del, men som stadig ikke gør signalet 100% klart ved nogle radiostationer (fx The Voice).
Så du foreslår, jeg følger antenneledningen og skifter antennen, hvis det er nødvendigt?
Bilradio giver "krads" lyd