{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

montering af delefilter - Grande Punto 1.9jtd {{forumTopicSubject}}

Hai dudes ??

skal til at montere et Earthquake Vtek MC6 komponent sæt foran i min Grande Punto 1.9jtd fra 06.

Mit spørgsmål:
Standart har den jo både diskant og mellemtone monteret! og skal jo have monteret delefilter med det nye komponent sæt. skal jeg bare tage det kabel hvor mellemtonen sat og bruge som indgang til delefilteret, eller skal det kabel fra diskanten også føres med ind? eller kan jeg helt se bort fra kablet fra diskanten?

Mvh
Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  montering af delefilter - Grande Punto 1.9jtd
  • #1   6. feb 2016 De kabler der sidder standard i bilen, har sikkert et inline delefilter for den enkelte enhed monteret. Så hvis du bare tager kablet direkte fra mellemtonen, så er diskanten sikkert delt fra.

    Jeg ville trække et nyt kabel fra Radio til delefilter, for at være sikker.

    Medmindre der bag på mellemtonen sidder et par små komponenter som fungerer som delefilter til mellemtonen, hvis det er tilfældet så kan du bare bruge det originale kabel til mellemtonen.


  • #2   6. feb 2016 Der sidder ikke et inline delefilter... Ikke på original enheder...

    Om du vælger det ene eller det andet kabel vil højest sandsynligt give dig samme signal... Vælg det til mellemtonen... (Så er du sikker)

    Det delefilter der sidder i originalt sidder fast på diskanten, og består ikke i meget mere end en lille kondensator der skiller de dybe toner fra...

    Det er så ekstremt sjældent at der er filter på mellemtonen... i langt de fleste biler fungerer den som fuldtone da de ofte naturligt ikke har en frekvens respons der tillader at de gengiver diskant... dvs. naturligt rolloff i de øvre frekvensområder.


Kommentér på:
montering af delefilter - Grande Punto 1.9jtd

Annonce