{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Simon
Simon
Tilmeldt:
20. dec 2012
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104

lydstyrken er forskellige på radio og musikafspiller {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en bilradio i den bil jeg købt for nylig, det er et ukendt navn som kan spiller både fra usb og sd kort, som jeg synes har lidt problem med lydstyrken. Når jeg afspiller musik jeg kan nøjes med en styrke på 5-8, men når radioen spiller skal volumen skrues op på mindst 30.
Er der noget man kan gøre for at begge har samme lydstyrke uden at jeg skal dreje på volumen hver gang jeg skifter fra radio til usb/sd kort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lydstyrken er forskellige på radio og musikafspiller
  • #1   31. mar 2016 Køb en kendt mærke?

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #3   31. mar 2016 Tommy den har ikke de indstillinger som du mener, kun ved drejeknappen kan man justere volume, bass, equalizer osv.
    Kan det være ledningerne bagpå radioen som skabe det problem?


  • #5   31. mar 2016 Der er ikke kompenceret for output-forskel i radio og usb. Der er formenlig 1V out på din DAC (usb/sd), og 50-100mV på radioen. Hvis der ikke er nogen preamp til radioen modtageren har du dit problem der.

    Vil antage du også har lavere lyd fra AUX stik når du bruger mobil? (i hvertfald hvis mobilen har et par år på bagen) smiley


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #6   31. mar 2016 Rasmus, det lyder meget teknisk det du siger og jeg forstå det som om at man kan ikke gøre noget ved den. Jeg har ikke tilsluttet min iphone til AUX stikket, men der er lyden fra radio som irritere mig at skal justeres hver gang jeg skifter fra sd kort til radio eller omvendt. Jeg prøver at se om jeg kan leve med den ellers skifter jeg den ud.

  • #7   31. mar 2016 Det er nok din radio måske. Har aldrig oplevet problemer med mine gamle pioneer anlæg/biler og nu har jeg en kenwood anlæg og har ikke problemet her

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #8   31. mar 2016 ipek, tror der er noget galt med anlægget med en dårlig komponent eller andet, har kigget på ledningerne bag spilleren og de ser fint ud.

  • #9   31. mar 2016 Du kan sagtens finde en god brugt anlæg til en god pris. Salg den du har og køb en brugt.

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #10   31. mar 2016 Ja jeg skal skifte den ud, tror ikke at jeg kan holde den ud i lang tid

  • #11   31. mar 2016 Køb en med 4x50w så kan du mærke lydforskel også med dine standard højttalere smiley

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 104
    #12   31. mar 2016 ja helt sikkert, tak for jeres svar allesammen

Kommentér på:
lydstyrken er forskellige på radio og musikafspiller

Annonce