{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.053 visninger | Oprettet:

Radio slukker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej. Har købt et slags forlængerstykke til min std radio for ikke at skulle klippe i det originale ledningsnet (garanti ting).
Men nu slukker anlægget ikke når jeg slukker bilen. Kan det være noget andet end at der er byttet om på tændings og konstant strøm? For når jeg måler det, så skulle det være rigtigt nok.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radio slukker ikke
  • #1   3. maj 2016 Hvilken bil og hvilket forlængerstik er der tale om?

  • #3   3. maj 2016 Det er nok et ISO stik den skal bare have rød/+ som tændingsstrøm frem for konstant

    PS alle svar angående radioer og strøm kan ikke altid besvares med at bytte rundt på rød og gul


  • #4   3. maj 2016 På flere nye biler er det ikke nok med de almindelige adaptere for at få det til at tænde/slukke sammen med bilen. Der skal du have en lidt dyrere ISO adapter

  • #5   3. maj 2016 Det er et stik jeg har købt hos au2sound, og det er det eneste stik jeg kan få til min Space Star ('15) så jeg kan fortsætte med at bruge std radio men som også kan bruges til hvis jeg skifter radioen ud med en anden. Har på dette stik loddet et stik (også fra dem) så jeg kan tilslutte forstærker og bas.

    profilbillede
  • #6   3. maj 2016 Det er næsten helt sikkert fordi, der ikke er et can-bus adapter i det der ledningsnet. Det er samme problem på VW trillingerne, men der kan fåes et ihvertfald.

    Prøv at se her hvad modify.dk skriver:


    profilbillede
  • #7   3. maj 2016 Det var noget som det her du skulle bruge, bemærk den lille boks i højre side (som ikke er på din ISO adapter) smiley

    http://www.ebay.de/itm/RTA-032-525-0-CAN-Bus-Adapter-Quadlock-ISO-Seat-Alhambra-Altea-Ibiza-Leon-Mii-/401100513582?hash=item5d6374212e:g:aDIAAOSwsN9XAkpE


  • #8   3. maj 2016 Hvad er CAN BUS?

  • #9   3. maj 2016 Det er en mere central måde at lave ledningsnet på, som mange nyere biler bruger, for at spare en helvedes masse ledninger, med op til flere styrebokse. Og det kan så resultere i, at du ikke har den ACC ledning i din radio, som du er vant til på ældre biler, og så ved radioen ikke, om bilen er tændt, eller slukket

    Bemærk, at man også skal være meget mere forsigtig, når man monterer, da CAN BUS er noget sart noget, så pil sikringen ud for en sikkerheds skyld

    http://www.net-import.dk/shop/cms-info-canbus.html


  • #10   3. maj 2016 Men radioen er jo den samme. Så samme antal ledninger ind som den fik inden jeg satte det ekstra stykke på. Har kun haft klippet startstrøm, konstantstrøm og stel over for at sætte den ekstra del på.

  • #11   3. maj 2016 Jamen du har jo lavet et eller andet, der "forvirrer" bilen, siden det ikke virker som før. Det virkede før du gik igang, og det virker ikke efter du har lavet ledningerne om.

    Så fejlen ligger enten i noget du har lavet eller også er det en el styringsting.

    Hvis en el kreds er sat til eksempelvis 10 mA, kan du jo ikke trække 30mA, så kan det være at bilen slukker for den givne kreds, eller hvad ved jeg

    Er du overhovedet sikker på, at bilen kan klare at koble forstærker og bas på den måde? Det kan være at du laver en utilsigtet strømvej, igennem en eller anden boks i bilen...

    Nye biler, er som sagt ikke så enkle el-mæssigt, som gamle biler

    Prøv at pille de ledninger af igen, og lav det FULDSTÆNDIG som det var før. Hvis det virker igen så, har du dit svar smiley


  • #12   3. maj 2016 Kontakt Bergs.dk du hjalp mig, med en adaptor til 599 kr smiley

  • #14   3. maj 2016 Hvis jeg piller stikket ud så det er som før så virker det som det skal. Har målt at jeg ikke har fået byttet rundt på konstantstrøm og startstrøm. Talt ledninger og fulgt dem alle for at se at de går ens ind, og det gør de.. Når jeg slukker bilen er jeg nød til at slukke radioen, og tænde den igen når jeg har tændt for bilen.

  • #15   3. maj 2016 Enten skal du bytte rundt på gul og rød på dit ISO stil til radioen

    Ellers skal du have en Can bus adaptor, denne kan købes på Bergs.dk


  • #16   3. maj 2016 Ja, så virker det igen, som forventet smiley

    Der må være ET eller andet i bilens elektronik, der ikke vil have at du gør det, du gør.

    Kontakt der hvor du har købt det stik, og hvis ikke de kan hjælpe dig, må de jo tage stikket tilbage


Kommentér på:
Radio slukker ikke

Annonce