{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

E46 330 cabriolet med dårlige højttalere {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg skal have opgraderet højttalerne i min E46 cabriolet. Er der nogen som har erfaring med hvad der er godt? Det er standard business CD afspiller, så allerede der går det galt. Jeg vil dog ikke skifte anlægget endnu, men bare højttalerne.

Er der noget som kan hjælpe med valg af højttalere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E46 330 cabriolet med dårlige højttalere
  • #1   2. aug 2016 hvad med bare starte med at skifte højtaler og lyt dig til om du kan leve med det ? men jeg sikker på Carsound kan hjælpe dig http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=14063&pk=

• #3   2. aug 2016 V8 lover, du gentager jo bare tråd starter , han vil jo også kun have højtalere , jeg følger lige med fra side linien mine spiller nemlig af røven til efter 15 år

• #4   2. aug 2016 De originale højttalere er lavet af pap - bogstaveligt talt. De skal skiftes til noget ordentligt, og ikke noget der er godt nok.

Men jeg vil ikke ændre på bilens interiør for, at få god lyd.

Det jeg har burg for er hjælp til, at finde et sæt højttalere der lyder super godt i min bil. Altså et godt råd fra en der allerede har gjort det - og med succes smiley
    Og gerne endda et link til dem han/hun købte og installerede.

• #5   3. aug 2016 Harman Kardon.. Original i udseende, meget bedre lyd. Selve lydkvaliteten bliver så meget varmere og mere ægte - og ikke tyndt som dine pap-højtalere.

Der findes masser af det på Ebay.de

Hav for øje, og tanke, at det ikke bare lige er sådan at lave den perfekte lyd i en cabrio da du mangler hattehylden. Det giver lige meget hvad et anderledes billede når det hele skal spille fra dørsider smiley

Giv ebay et forsøg. Du kan finde noget lækkert lyd, som ikke er Brian på p-pladsen fredag aften, til 3500-4500 Kr smiley

• #8   3. aug 2016 Tak Thomas M!
    Jeg prøver at grave et par højttalere ud af bilen, så jeg kan se størrelserne.

Så må jeg en tur på eBay smiley

• #9   3. aug 2016 Hvad lyden fra hattehylden gør? Det gør nu en del ved det som man som musik-entuisast kalder "The Sweet Spot". Vi er helt enige i at lyden aldrig skal komme bagfra udelukkende, men det er altså med til at skabe det komplette lyd billede.

Når jeg producerer musik er et af de bedste steder at teste lyden i en bil med gode enheder. Hvis jeg kun valgte lyd fra foran i bilen, ville jeg hurtigt mangle nogle frekvensområder der ikke blev dækket ordentlig ind.

• #10   3. aug 2016 Selv tak Jesper! Held og lykke smiley Såfremt man ikke lige gider ebay, og hellere vil stå med tingene i hånden så kunne det måske være en god ide at ringe til Koed eller Schmiedmann for at høre om de havde noget på lager fra en smadret E46 smiley

• #11   3. aug 2016 -Og jeg tror faktisk at hvis du tager dit serie nr. med til BMW så kan de hjælpe med at se hvad der passer i ud fra serienumre.. smiley

• #13   3. aug 2016 Hvilke højtaler har du plads til... Har 2 sæt jbl 6,25 komponent sæt til overs..

http://dk.jbl.com/car-audio-systems/GTO609C_.html?dwvar_GTO609C___color=Black-EMEA#start=1

Helt nye i kasser... Halv pris..:-)

• #14   3. aug 2016 Om der er baghøjtalere til en koncert? I nogle tilfælde ja det er der. Men nu er koncerter ofte afviklet i mono - så det er ikke det samme stereo image.

Derudover så ved du vel også at Harman Kardon har lavet deres systemer med bl.a sub-system i hattehylden ikke? Eller skal vi også ind på hvor meget akustik spiller ind?

• #16   4. aug 2016 Du er inde på det helt rigtige som jeg også prøver at forklare.. Vil man have noget der spiller højt eller noget der spiller godt?

Det er akkurat ligesom nutidens musik når der laves mastering og mixdown. Søg evt. på "Loudness war" inden for producering af musik. Jeg har også haft et lækkert anlæg i bilen der lavede 130 DB, men det spillede langt fra så godt som man kunne ønske sig - og ja jeg er flueknepper.

At jeg tester min musik i en bil.. Well, hvis det siger noget om mig så siger det noget om hele musikbranchen. Når du laver musik så tester du det på flere forskellige opsætninger, bilen er en af de der er let tilgængelige og ofte hurtigt giver svar på tiltale. Jeg har arbejdet med musik i helhed i 17 år, produceret det på nærmest fuld tid de sidste 5 år. Jeg lukker ikke bare noget ud fordi jeg skal sige noget.

Jeg mener at ren lyd fåes bedst i en bil - for alle passagerer - ved at lave den bedste omringring i bedst mulige ørehøjde. Sweet spot er som regel i en ren trekant, og ja det er svært i en bil - faktisk umuligt som sådan.

Men ja, der er vanvittig stor forskel på anlæg der spiller højt og de som spiller godt. Som 18-årig ved jeg hvad jeg foretrak, 12 år senere er det helt omvendt smiley

• #17   5. aug 2016 Originalt så er det 5,25" der sidder i den (ved bagsæderne). Dem havde jeg ude af bilen i går. Problemet er, at de kun må være 4,5cm dybe så der er ikke plads til noget vildt. Ved siden af 5,25" sidder der en lille diskant.

Jeg har i en anden e46 sat 6,25" i fordøre men det kræver kraftig modifikation af dørbeklædningen (altså på bagsiden).

Kommentér på:
E46 330 cabriolet med dårlige højttalere

Annonce