{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

bass stopper med at spille, kommer igen. {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri.

Jeg har været ude for 2-3 gange nu min bass i bilen lige pludselig stopper med at spille (der spilles ikke højt) dagen efter spiller den fint igen.
forstærker: JL Audio XD700/5v2
bass: rainbow hammer 2.

Er der nogen der har et forslag til hvor jeg skal kigge efter fejlen?
Kan ikke se nogen sikringer på forstærkeren, men er også digital.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bass stopper med at spille, kommer igen.
  • #1   23. okt 2016 Dårlig stel, dårlig generator eller også er batteriet bare ved at være fladt for strøm.
    Havde samme problem, kørte en laaang tur og så virkede det hele igen.
    Selvfølgelig billigere bare at lade batteriet med en lader.. det er i hvert fald et forsøg værd smiley

• #2   23. okt 2016 Lyder som en løs forbindelse eller et dårligt kabel i mine øre.

Nu ved jeg ikke hvordan det er koblet sammen, men nu når det er en 5 kanals forstærker går jeg ud fra der også er koblet almindelige højtaller på den og at de spiller videre når bassen forsvinder.
    Hvis det er tilfældet burde det ikke være strømmen til forstærkeren der er problemet, men nok nærmere løs forbindelse imellem forstærker og bas eller løs forbindelse/dårligt phono kabel imellem radio og forstærkeren til bas delen i forstærkeren.

• #3   23. okt 2016 Okay tak for svar. Det hele er monteret af extreme car parts. diskanter, mellemtoner og bass er sat til forstærkeren, og diskanterne og mellemtonerne stillede stadig fint. bare som om bass funktionen satte ud. (spillede over spotify)
    alle phono stik lader til at sidde godt nok. køre for det meste lange ture. +40 km.
    der er kun brugt kvali stik osv. men ellers må jeg lige rundt dem i esbjerg imorgen. og se om de har en mulig forklaring..

• #4   24. okt 2016 Hvis der er trukket 3 phono kabler kan du da prøve at bytte den til bas med en af de andre og se om fejlen følger kablet eller det stadig er bassen der forsvinder.

• #5   4. dec 2016 Der er trukket 2 phono stik, og så er der blevet sat Y splitter på.
    Har nu prøvet at bytte om på et af phono stikket, og så spiller den igen. men det phonostik jeg har er sådan et hvor der er "2i1" dyrt snoet kabel eller hvad det er. har haft carsound indover, og de udelukker alle komponenter og stik...

Men her ved egen kig på kabeltræk, kan jeg se at de ved monteringen har trykket et højtalerkabel langs stræmkablet så det giver generator støj, Jordforbindelsen er sat direkte om på maling, så det eneste det leder med, er den skrue der holder det sammen. og sidst men ikke mindst, så ligger alle kabler og køre over hinanden, strøm,jord og phono kabler.

Kommentér på:
bass stopper med at spille, kommer igen.

Annonce