{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Subwoofer indbygget indeni kabinettet {{forumTopicSubject}}

jeg skal til at opbygge bagagerummet i bilen, og tænker over hvordan subwooferne skal placeres... jeg har gået og tænkt på, at bygge dem indeni kabinettet, ligesom man tit ser ind til, og så selvfølgelig med port i, men vil det lyde godt, eller vil bassen komme til at lyde forsinket af det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer indbygget indeni kabinettet
  • #1   23. aug 2006 et sådan kabinet som du omtaler kaldes et båndpass, det er ikke noget jeg vil anbefale at lave med mindre du virkelig ved hvad du har med at gøre. Et sådant kabinet kan sagtens komme til at lyde godt men er meget modtagelig for fejlberegninger. af fordele kan nævnes at bassen sidder i et kabinet hvor der er en god kontrol over enheden og samtidig har du udnyttelsen af den ventilerede reflex del. så jo det kan komme til at lyde rigtigt godt. du skal bare tænke på at du ikke kan bruge de kabinetoplysninger fabrikanten oplyser (medmindre de er til båndpass) da afstemningsfrekvensen for et sådant kabinet ligger højere end et lukket/portet kabinet. ulempen er at det fylder mere end et almindeligt kabinet og er utroligt svært at udregne/bygge korrekt samtidig er din sub mere udsat for beskadigelse da et båndpass kabinet filtrerer høje frekvenser og øger muligheden for forvrængning.
    så tænk dig om inden du går igang med et sådant kabinet, resultatet kan blive rigtig godt, men sandsynligheden for at det bliver noget lort er langt større

Manny
    Team Phanatic

• #2   23. aug 2006 det lyder ret skræmmende, hehe. men er lige ved at studere manualen eller hvad man nu skal kalde den, kan se at der står noget om Båndpass, hvor de skriver at det anbefalede er 25,5 liter til hver Subwoofer må det være, med en 3" port, som ska være 127mm... hvis man laver det efter disse beskrivelser, kan det vel ikke gå helt galt? har ikke den store erfaring i at bygge anlæg, men kunne bare give det et ret clean look at bygge dem indeni syntes jeg smiley men det antal liter, er det det der skal være bagved bassen, eller er det samlet? håber du/i kan hjælpe mig smiley

• #3   23. aug 2006 kommer lidt an på hvordan du laver det. jom du vil have et lukket rum bag subbene (4.ordens kabinet) eller et portet rum(6.ordens kabinet) hvis du skriver nogle data på dine enheder skal jeg udregne det for dig

Manny
    Team Phanatic

• #4   23. aug 2006 jamen jeg takker da mange gange smiley skal se om jeg får de rigtige data skrevet til dig, ellers må du lige sige hvad du skal bruge smiley Subwooferne er Pioneer TS-W306C 12", på 400w rms..

Der står (så vidt jeg læser det) at det anbefalede er 25,5liter foran, og det samme bagved sub`en, og så med den port je beskrev før... det maksimale er også beskrevet, som står : 31,1 liter foran, og det samme bag, og igen en 3" port, men denne gang står der at den kun ska være 102mm...
    Minimum står der også som er : 19,8liter for, og det samme bag, og en 3" port med en længde på 178mm...

andre ting der står er følgende:
    Sensetivity: 89db/w
    Frequency Response 18-500hz
    Magnet Weight: 2.400g (83oz)
    Displacement: 0.117cu.ft (3,3liters)

Revc: 3ohm
    Levc (mH): 1,98
    Fs (Hz): 32,6
    Qms: 10,82
    Qes: 0,43
    Qts: 0,42
    Vas (liters) : 55,582
    Rms (N.S/m) 2,592
    Mms (g) : 146,11
    Cms (m/N) 1,9x10-4
    BL (T.m) 13,92
    Xmax (mm) 8,7

Håber alt er der som du skal bruge (garanteret også en masse andet smiley men nu skrev jeg det hele ned smiley og igen, mange mang etak smiley

• #5   23. aug 2006 hej morten, jeg har lige regnet lidt på det og resultatet ligger yderst tæt på de opgivne 25L. med en 3" port på 112mm. og en tuningsfrekvens på 40hz, vi må jo antage at producenten har testet enheden med et fornuftigt resultat med de opgivne mål. så laver du kassen sådan skulle det ikke gå helt galt. En ide er at lave kabinettet ca en liter større så har du muligheden for at kunne fintune ved at putte små træklodser inden i til du opnår den ønskede frekvens(hvis du er lidt perfektionistisk) husk porten skal være en aeroport (konisk i begge ender) god fornøjelse

Manny
    Team Phanatic

• #6   23. aug 2006 det lyder super, jeg er rigtig glad for at du gad at hjælpe mig smiley så er det bare om at komme igang smiley tak endnu engang smiley

• #7   23. aug 2006 det var så lidt.

Manny
    Team Phanatic

Kommentér på:
Subwoofer indbygget indeni kabinettet

Annonce