{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Autoradio med 100w??
  • #1   21. jan 2017 De der 100 watt er MAX watt... ja den har nok lidt mere end de sædvanlige 4x12 watt rms som en HU normalt kan levere, men det er bestemt ikke på samme niveau som en ekstern forstærker... Regn med små 35 watt rms... Måske 40...

• #2   22. jan 2017 Er det fint til f.eks Hertz ESK 163?

• #4   22. jan 2017 og så se efter hvad de skriver i specs...

OUTPUT POWER (4Ohm, 1KHz, 16V) 100W

HVIS du smider 16 volt i røven af den kan den teoretisk levere 100W i 4 ohm hvis du sender en testtone fra den forkerte side af equlizeren gennem systemet der så deler den op i 4 potioner af 25W... igen teoretisk max effekt.

i praksis smider du ca 12.6V eller 14,4V når generatoren triller rundt, det er omkring 10% mindre end hvad sony har regnet med. de 10% ryger naturligvis på begge sider af lighedstegnet... så er vi på 90W og mon ikke der ryger en 10 mere på ting som bluerooth, billige komponrnter og den fine skærm der kan blænde bilisterne bag ved... smiley

Så 80W det giver 20 pr kanal... og det er peak... så regn ikke med mere end max 4x15Wrms... smiley og nej det er slet ikke nok til Hertz ESK 163 smiley

• #5   22. jan 2017 Hej
    På regn at der skrives "pap" Watt, ikke ægte RMS WATT med THD på under 0,02% i frekvensområdet 1-2 kHz vedvarende
    MVH KP

• #6   22. jan 2017 Øhh... Lyngbak og karsten... Så i overhovedet videoen i indlæg nr #3???

• #7   22. jan 2017 næ... har først set den nu.. Hehe.. og også først nu set hvor snørklet mine forklaringer kan blive klokken alt for tidligt(var nok egenligt sent) på en søndag... Hehe

• #8   22. jan 2017 Der er lavet en test på youtube hvor Sony radioen bliver målt til 42 watt. Det lyder da fornuftigt? Det er den en har linket.

• #10   22. jan 2017 42 watt er vel nok til ESK 163?

• #11   23. jan 2017 Vælg en kvalitets radio. ESK. Er let at trække. Jeg er personligt rigtig glad ved Alpine. Og kan varmt anbefale en. Få efter en med Bluetooth håndfri. Jeg køre med en CDE178BT og den er kanon lækker.
    Husk at dæmp dørene med STP, silantcoat. Dynamat. Eller andet for at opnå den bedste lyd

• #12   23. jan 2017 Sø-Propel hvad siger du til den der Sony radio. Er den god nok?
    Og er ESK gode højtalere :)?

• #13   23. jan 2017 ESK er et fint sæt. Du bør selvfølgelig altid lytte til dine øre frem for folks mening. Det et sæt der et let drevet og et godt valg til dem der vil skifte original enheder ud uden at smide en stor forstærker på. Det er Audison Prima også.

Har ikke prøvet de nyere Sony radioer men har aldrig været specielt stor fan af dem. Syntes lyden i Alpine er bedre. Men det igen en smags sag.. Om din Autoradio smider 10 eller 20 rmswatt er stort set ligemeget så længe radioen er af god kvalitet... Hvor i landet er du fra?

• #14   23. jan 2017 Østjylland. Vil du sige Audison Prima er bedre? Og hvilken Radio kan du anbefale så? Skal helst have lidt power synes jeg.

• #15   23. jan 2017 Nå vi snakker radio er dens funktioner og muligheder fremadrettet vigtigere i min verden.
    Køre selv med en Alpine CDE178BT. Det en lidt dyr radio men den har alt hvad jeg finder væsentligt og et godt lydprint.
    Jeg nyder godt af
    Bluetooth håndfri
    6linie udgange til forstærker
    USB og AUX.
    Let at bruge og har fint med kræfter til et sæt ESK eller Prima (eller andre let drevende enheder). Ved Cody ville sige Pioneer da han bedre kan lide deres lyd og det er så her hver mands mening træder ind.

Ved faktisk ikke hvad der ligger nær dig af butikker men ville køre du til en forhandler og lytte for det er bedre at få noget dine øre kan lide end hvad andre syntes er godt...

• #16   23. jan 2017 Så det er lige meget om det er 50x4 w eller 100x4 w?

• #17   23. jan 2017 I det store hele ja.
    En auto radio smider ikke ret meget effekt ud så kvaliteten af effekten er mere væsentlig.

En forstærker som Eks Genesis Profiler er opgivet til 50-60rms pr kanal men den lyder rigtig godt mens en Xsound kan smide 150rms ud pr kanal men dens lyd er dårligere. Samme med radioer de er bygget til at få orginale enheder til at spille og det klare de fleste glimrende. De sæt du selv kigger på har en høj følsomhed "xx"Db/1watt. Så de egner sig fint til en Autoradio.

• #18   23. jan 2017 Tror jeg går med den Sony Mex-xb100bt. Har kun læst godt om den, og så har den bluetooth.

• #19   24. jan 2017 Sony har længe lavt rent lort når det drejede sig om autoradioer... elendig lyd i dem desværre... i løbet af de sidste 3-4 år er de kommet med igen med meget bedre headunits...Lydmæssigt er de begyndt at kunne være med imod alpine og pioneer... Hvilket bestemt er lækkert da Sony altså i gamle dage lavede virkelig kvalitet..

Vil sige det er fint valg af radio, men de der 42 watt rms... Sorry men jeg mener ikke der findes en radio hvor den indbyggede forstærker er mere end 2 potter lunken tis værd...

• #20   24. jan 2017 Se videoen linket længere oppe Cody.
    Den er god nok, 42 watt. De måler det.

• #21   24. jan 2017 Ja 42 watt er rigtig nok... men så igen... der kommer også pænt mange watt ud af din stikkontakt... men du tror vel ikke de lyder godt vel?

• #22   24. jan 2017 Jeg tror skam ikke stikkontakten lyder godt smiley . Men hvorfor skulle det dog være 42 dårlige watt? Tror du da ikke den lyder godt den radio smiley ?

• #23   24. jan 2017 Du skal tænke på hvor lille en autoradio er... samt hvor mange funktioner den skal have... En normal klasse AB forstærker fungerer KUN som forstærker, men fylder som oftest en del mere, grundet bedre komponenter, bedre signal gengivelse osv osv... Hvad tror du man er nødt til at spare på i forstærkeren i din autoradio?

• #24   25. jan 2017 Alt kan jo gøres mindre nu til dags. Og er der virkelig gode og dårlige RMS watt?

• #25   25. jan 2017 Det der menes ved gode og dårlige watt er lyden bag dem. Som jeg sagde før så laver genesis en fed og velspillende forstærker på 4x40rmsWatt, mens Xsound laver en mere mudret lyd men levere 4x150rms

• #26   25. jan 2017 Men der står jo de fleste steder at den der Sony er god. Hvorfor tænker i så den ikke er?
    smiley

• #27   25. jan 2017 Du fatter 0 og en skid af hvad vi skriver...

Ingen siger at den HU ikke skulle være en fin god HU... Det vi siger er at du ikke kan sammenligne ting ud fra WATT....

Watt er den mindst vigtige faktor når du kigger på anlæg... Faktisk er Watt det mest ligegyldige du kan kigge på...

Når der skal være plads til en forstærkerdel i din radio, på same mængde plads som i alle andre radioer, som kun yder det halve... Hvad er man så nødt til at spare på?

Man skal tænke på kvalitet og ikke på høje fine watt tal...

Den sony du vil have, er sikkert rigtig fin til bluetooth og afspilning af diverse medier... og ja den har på papiret og i test en ganske kraftig forstærkerdel... Men jeg tør garantere at en seperat forstærker stadig vil være mere effektiv, og give en bedre lyd, end den radio... Dette er ikke fordi radioen er dårlig, men fordi en seperat forstærker er bygget op med langt bedre komponenter på større printplade og dermed pladsen til at bruge meget bedre komponenter...

En anden ting jeg ville bekymre mig om med den radio er varme... jo kraftigere forstærker, jo mere varme kan den udvikle... Har man lyst til at have en ovn i instrumentbordet?

• #28   25. jan 2017 Hej
    De findes Pap Watt, Pap hoveder og Sand RMS Watt med angivelser ar THD på Sinus form niveau oftest 1kHz vedvarende ind i en given veldefineret impedans.
    MVH KP

• #29   25. jan 2017 Cody hvilken radio ville du så anbefale?

• #30   27. jan 2017 Jeg vil såmænd anbefale dig at vælge autoradio ud fra om den har de funktioner du skal bruge og om du kan holde designet ud på den... Og naturligvis lyden...

Men du skal ikke vælge ud fra Watt... Sony er ikke dårligt, men når mange watt er primære salgsargument så er der en lille klokke der ringer med, "hvad er der så sparet på?"

• #31   27. jan 2017 Det forstår jeg smiley
    Men ser ud til Sony'en har alt hvad jeg har brug for. Designet er fint udover "Mega Bass" knappen. Den skal lige have en gang farve/folie/noget i den stil.

• #32   27. jan 2017 Jamen så er alt godt... Men en anden gang så glem alt om de skide watt... De har ingen reel betydning medmindre du begynder at regne i stort lydtryk til konkurrencer...

Kommentér på:
Autoradio med 100w??

Annonce