{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Køb af aktiv sub {{forumTopicSubject}}

Jeg har i længere tid godt ville skille mig af med min grande sub på vist nok 10" og min 1000watts forstærker som fylder næsten hele min lille bagagerum på min Peugeot 206.

Så jeg har gået en del på jagt efter en lille lækker aktiv sub og er faldet over denne fra Thansen..En Pioneer, så den står sammen med min Pioneer Anlæg...

http://www.thansen.dk/product.asp?n=1200266498&pn=-361433761

Nu er mit spørgsmål så...Kan denne både erstatte min forstærker via udgangene eller er det kun min sub der ryger..

Håber på et par gode svar..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af aktiv sub
  • #1   14. feb 2017 der står jo at der er indbygget forstærker i, så med mindre din forstærker ikke forstærker andet end din subwoofer kan den vel godt ryge?

  • #2   14. feb 2017 Min forstærker trækker både mine 2 baghøjtaler og min sub..forhøjtalerene er kun sat til anlægget..

    Det jeg tænker på om jeg kan erstatte min sub og forstærker med denne lækre Pioneer, så den trækker mine 2 højtaler, samtidig med den giver mig den runde fyldige baslyd i bilen..


  • #3   14. feb 2017 nej det tror jeg ikke kiggede lige i manualen for at være sikker, men der er ingen udgange til andre højtalere, så det vil ikke være muligt. smiley

  • #4   14. feb 2017 Nej det kan du ikke...

    En aktiv sub har en indbygget forstærker... men den er dedikeret KUN til subwooferen... Alt andet ville være ulogisk...


  • #5   15. feb 2017 Og du får slet slet slet ikke den samme runde og fyldige basslyd som du beskriver, ved at skifte din store sub ud...
    Den der giver max lidt bulder i de lave toner.

    Personligt ville jeg aldrig købe sådan en...


  • #6   15. feb 2017 PSA Project, nu er det jo heller ikke alle der er vilde med at have en techno festival i bagagerummet, for at have en lækker fyldig baslyd behøver man jo slet ikke have en 12" subwoofer på 500 watt, at skrive at "den max giver lidt bulder i de lave toner" for det til at lyde som om du er sælger af sådan noget hjernedødt grej... smiley

  • #7   15. feb 2017 De små aktive subwoofere er såmænd fine... Altså ikke de der man læger under sædet... de spiller hverken bass eller lader være...

    men folk har forskellige behov... Tvivler på alle gider lytte til 2 stk 15" subs der banker 150 dB af i en time... langt de fleste søger noget mere moderat...

    en god 10" eller 8" er ofte ganske rigeligt til at gengive bassen i musikken korrekt og flot...

    Hvis bare folk så ville lære at når man taler om kvalitetsgrej så er det ikke dB-drag egnede mega subs og forstærkere med 10000 watt man snakker om... Det er faktisk oftest når folk skal have noget der spiller helt stille og roligt til hverdag at kvaliteten er ekstra vigtig, fordi meget dårligt grej ikke spiller optimalt når der spilles ved lavere volumen... (og kvalitet betyder ikke dyrt... de 2 tinger hænger ofte sammen men ikke pr definition)


  • #8   16. feb 2017 Ofter kan nogle gode (6,5") dørhøjtalere i en ordenlig dæmpet og afstivet dørside give nok til du ikke behøver en sub. Men hvis du ikke har plads til mere en ex. 4" i dørerne kan en aktiv subwoofer (dem under sædet) hjælpe med at give det du mangler. Så ja den giver noget bas smiley

    Men de kan altså ikke erstatte en ordenlig kasse med en rigtig sub-enhed i smiley


  • #9   16. feb 2017 Ej de der til placering under sædet er fanme ikke meget værd...

  • #10   17. feb 2017 Til et ex. 4" komponentsæt vil jeg skrive under på de kan give noget mere anyday. Men som sagt det er ikke en "rigtig" sub... Den mangler simpelthen noget kabinet smiley

Kommentér på:
Køb af aktiv sub

Annonce