{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Fiberglas anlæg {{forumTopicSubject}}

Har søgt og søgt på nettet, om hvordan fremgangs metoden med fiberglas er, når man skal lave en bass kasse der kan holde til trykket. Er dette rigtigt nok eller er der noget jeg har glemt?

Efter lagen er hæftet fast.

Gennemvædes med hærder. Tørretid ved 20° 12 timer
1 lag mere samt glasfiber måtte ovenpå.
Derefter et sidste lag ovenpå måtten.

Forstærk indvendigt.
1 lag hærder, derefter måtte. Lad tørre. Derefter et lag hærder igen.

Overfladen slibes for at få de værste ujævnheder væk.

Spartel.
Tynde lag da det er nemmere at slibe. Indtil tilfredsstillelse. Start med korn 80 og op til 240.
Indtil formen er opnået.

Derefter filler (sprøjtespartel)
Så kan man se en masse små hulder, som skal spartles med fingrene.
Filler, spartle, slibe igen og igen.

Indtil det er klart til maling smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiberglas anlæg
  • #1   1. mar 2017 tror ikke glasfiber er godt til formålet, tvivler på du får et stift kabinet med glasfiber. jeg ville lave den i MDF (eventuelt i en Sandwich konstruktion hvor du limer to typer plader sammen fks. 12mm MDF + 9mm krydsfiner)

• #2   1. mar 2017 Hærderen gør de ikke i sig selv den skal blandes i polyesteren i rette blandingsforhold for at det begynder at hærde

Og jo man kan godt bygge en subkasse op i glasfiber så det virker men en forstærkning af de lige sider af en træplade evt mdf og alt efter mulighederne og hvor gal skubben er så helst ikke under 16mm

Slibning der er der ikke rigtig nogen Formel på hvad du skal bruge af sandpapir og værktøj alt er op til hvilken finish du søger men jeg plejer at bruge

Vinkelsliber/finecutter til at skære det overskydende af med slibe det værste af med en flapskive på vinkelsliberen

Skifte over til excentersliber med korn 80 eller hvad man har og så bare på med noget fiberspartel når man syntes det er jævnt nok og så ellers bare blive ved med at slibe og spartle ind til det er pænt nok enten til filt læder eller lak

• #3   1. mar 2017 lad os sige jeg laver det i et hjørne. mdf i bunden og de 2 sider. Så stikker højtaleren direkte ud fra hjørnet og mellem den og mdf siderne er der glasfiber. Hvis det gav mening? smiley

Holder det ikke? eller skal der laves en bas kasse i mdf, som man så trækker lagenet med glasfiber udover?

• #4   1. mar 2017 Og hvad med kanten her? Den springer ikke af? Suger hærderen sig ned i træet eller hvordan? smiley

profilbillede
Kommentér på:
Fiberglas anlæg

Annonce