Højtalere til Toyota Corolla HB fra 99 {{forumTopicSubject}}
Tænker på at købe et sæt nye højtalere til min Corolla. Den har i øjeblikket lukket standard højtalere i front (tror jeg i hvert fald) og er par gamle PC højtalere i bag, især de bagerste trænger til en opgradering da de skatter en del når der spilles højt, men de forreste kan heller ikke helt være med når der skrues helt op for lyden...
Jeg har installeret en Pioneer radio i bilen med 4x50W udgang, jeg kan imidlertid se at der er mange højtalere der har flere W end det, kan jeg overhovedet bruge dem med min radio?
Har F.eks. kig på et sæt 2x400w fra Auna, kan jeg bruge det, og er det overhovedet noget værd?
Er der evt andet jeg skal være opmærksom på? Pt ligger højtalerne f.eks. bare under plastik dækslet i bag, da monterings hullerne ikke passer sammen (der er 3 i panelet)
Derudover er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kommer ind til de forreste dørhøjtalere, men det finder jeg nok ud af hen ad vejen...
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
mar 2017
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 8
Pt gik jeg efter hvad kunne fås billigt, da jeg ikke som sådan har krav til lyden, jeg går ikke ud fra at der skal meget til for at gøre det bedre end mine standard højtalere, som ellers spiller fint, de bliver bare lidt skrattende/mudrede når de kommer op og spiller højt.
Er de billige sæt fra Xzound bedre, eller er det også taget fra containeren?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-mxc-5475p.html
http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-dieci-dcx-1528p.html
http://www.hilmars-audio.dk/shop/audison-prima-apx-6089p.html
Høj følsomhed og lette at drive for en Autoradio. Samt billige
Kan ikke huske hvad der sider bag i Men ville finde dem der passer i samme serie som forhøjtalerene og du vil være fint til freds. Suppler evt med støjdæmpning
mar 2017
http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/CD-Receivers/DEH-3200UB
Mit budget er rimeligt stramt, men det kan være det kan lade sig gøre at finde noget i den stil brugt, hvis der virkeligt er en så stor forskel at jeg vil kunne mærke det? (Jeg er bestemt ikke audio-fil, men decideret skratten og at lyden bliver mere brumlet end basset det irriterer mig...)
mar 2017
Det skal ikke være 6x9, højtalerne sidder ikke i hattehylden, men under en plastik skjuler i hver side. Vil ikke skære i hattehylde og sådan, da den tit tages af for at have mere med i bilen...
jun 2009
Desuden... det er ikke dine højttaleres skyld at de skratter... det er din radio der trods alt ikke yder mere end de 4x15 watt rms... Har lige monteret forstærker på standard højttalerne i en Opel Corsa, fra et sted efter 2005... Der kom meget mere smæk på de højttalere... Der er ikke meget krudt i en autoradio, og derfor forvrænger den hurtigt...
mar 2017
Der står på radioen at den kan levere 4x50W?
Det kan også være det er en DEH-4250, må vidst hellere notere mig det eksakte nummer, der er åbenbart flere radioer med det design...
Men jeg kan godt se at continuous output er noget lavere end de 50W. Så jeg vil altså ikke få mere lyd "råderum" ved at skifte højtalere, så er det en forstærker der skal til?
jun 2009
mar 2017
Budgettet er stramt, og hvis der skal ofres flere tusinde, vil jeg hellere spare pengene op. Kan godt lide min Corolla, men synes næsten ikke der skal være for 1/10 af dens pris i højtalere og des lige
Men tak for tippene!
jun 2009
mar 2017
jun 2009
jun 2009
mar 2017
mar 2017
Men igen, tak for tippene, så blev jeg da lidt klogere på hvad jeg skal kigge efter hvis jeg engang får en bil hvor jeg synes det er værd at ofre den slags penge på lyd.
jun 2009
(Man kan få ret gode forstærkere under 1000 kr brugt nogle gange... så det kan lade sig gøre uden det koster flere tusinde)
3000 er jo ikke mere end hvad et halvdårligt tv koster nu... Dette er de fleste sjovt nok villige til at give... Samme med en plæneklipper, Køleskabet, basicly det meste til hjemmet ligger i det prisleje... Men når det handler om lyd i bilen som sjovt nok er et sted vi ofte opholder os ret meget, Så er man pludselig tilfreds med dårlig lyd og 2. rangs kvalitet... bare for at spare lidt penge... Jeg forstår ikke logikken...
Højtalere til Toyota Corolla HB fra 99