{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Lynge P
Lynge P
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 8

Højtalere til Toyota Corolla HB fra 99 {{forumTopicSubject}}

Tænker på at købe et sæt nye højtalere til min Corolla. Den har i øjeblikket lukket standard højtalere i front (tror jeg i hvert fald) og er par gamle PC højtalere i bag, især de bagerste trænger til en opgradering da de skatter en del når der spilles højt, men de forreste kan heller ikke helt være med når der skrues helt op for lyden...

Jeg har installeret en Pioneer radio i bilen med 4x50W udgang, jeg kan imidlertid se at der er mange højtalere der har flere W end det, kan jeg overhovedet bruge dem med min radio?
Har F.eks. kig på et sæt 2x400w fra Auna, kan jeg bruge det, og er det overhovedet noget værd?

Er der evt andet jeg skal være opmærksom på? Pt ligger højtalerne f.eks. bare under plastik dækslet i bag, da monterings hullerne ikke passer sammen (der er 3 i panelet)

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kommer ind til de forreste dørhøjtalere, men det finder jeg nok ud af hen ad vejen...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtalere til Toyota Corolla HB fra 99
  • #1   13. mar 2017 ignorer watt tal... Og så glem alt om det elendige lort fra AUNA... jeg kommenterer ikke på mine konkurrenters produkter... men AUNA er rent lort... So i affald taget direkte op af en container...

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#2   13. mar 2017 OK, men hvad bør jeg tage i stedet i så fald?
    Pt gik jeg efter hvad kunne fås billigt, da jeg ikke som sådan har krav til lyden, jeg går ikke ud fra at der skal meget til for at gøre det bedre end mine standard højtalere, som ellers spiller fint, de bliver bare lidt skrattende/mudrede når de kommer op og spiller højt.

Er de billige sæt fra Xzound bedre, eller er det også taget fra containeren? smiley

• #4   13. mar 2017 jeg ville gå efter et ala

http://www.hilmars-audio.dk/shop/audio-system-mxc-5475p.html

http://www.hilmars-audio.dk/shop/hertz-dieci-dcx-1528p.html

http://www.hilmars-audio.dk/shop/audison-prima-apx-6089p.html

Høj følsomhed og lette at drive for en Autoradio. Samt billige

Kan ikke huske hvad der sider bag i Men ville finde dem der passer i samme serie som forhøjtalerene og du vil være fint til freds. Suppler evt med støjdæmpning

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#5   13. mar 2017 Det er umiddelbart denne radio jeg har hvis det hjælper noget også.
    http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/CD-Receivers/DEH-3200UB

Mit budget er rimeligt stramt, men det kan være det kan lade sig gøre at finde noget i den stil brugt, hvis der virkeligt er en så stor forskel at jeg vil kunne mærke det? (Jeg er bestemt ikke audio-fil, men decideret skratten og at lyden bliver mere brumlet end basset det irriterer mig...)

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#6   13. mar 2017 #3
    Det skal ikke være 6x9, højtalerne sidder ikke i hattehylden, men under en plastik skjuler i hver side. Vil ikke skære i hattehylde og sådan, da den tit tages af for at have mere med i bilen...

• #7   14. mar 2017 Jamen hvad prisklasse er der tale om? 200 kr? I så fald så bare lad være...

Desuden... det er ikke dine højttaleres skyld at de skratter... det er din radio der trods alt ikke yder mere end de 4x15 watt rms... Har lige monteret forstærker på standard højttalerne i en Opel Corsa, fra et sted efter 2005... Der kom meget mere smæk på de højttalere... Der er ikke meget krudt i en autoradio, og derfor forvrænger den hurtigt...

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#8   14. mar 2017 Det var nok nærmere noget i den stil for hvert sæt ja.
    Der står på radioen at den kan levere 4x50W?
    Det kan også være det er en DEH-4250, må vidst hellere notere mig det eksakte nummer, der er åbenbart flere radioer med det design...

Men jeg kan godt se at continuous output er noget lavere end de 50W. Så jeg vil altså ikke få mere lyd "råderum" ved at skifte højtalere, så er det en forstærker der skal til?

• #9   14. mar 2017 Forstærker vil hjælpe lidt ja... Men 200 for højttalere? Glem det... Du får kun møg til den pris... Også brugt...

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#10   14. mar 2017 Tja, jeg må nok vente i så fald.
    Budgettet er stramt, og hvis der skal ofres flere tusinde, vil jeg hellere spare pengene op. Kan godt lide min Corolla, men synes næsten ikke der skal være for 1/10 af dens pris i højtalere og des lige smiley

Men tak for tippene!

• #11   14. mar 2017 Flere tusinde er slet ikke nødvendigt... men du skal nok regne med at skal du have noget der skal bare være nogenlunde til at holde ud at lytte til så skal du i det mindste op på 500 - 800 kr...

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#12   14. mar 2017 Men hvis det er per sæt og der så skal en forstærker til for at trække det ordentligt, så løber det jo hurtigt op smiley

• #13   14. mar 2017 Hvor mange sæt skal du bruge? Du har brug for et sæt foran... Så har du stereo... Alt bag dig ødelægger stereo...

• #14   14. mar 2017 Joeh det løber op... 799,- For et sæt højttalere, og lige under 1500 for en forstærker der kan trække dem... Så er det kabler til det koster selvfølgelig også lidt... Tror max 3000 kr så har du fremragende lyd i bilen...

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#15   14. mar 2017 Jeg vil også gerne have et sæt til bagi, så 2 sæt, et 4" og et 6.5" skulle jeg mene.

• Lynge P
    Lynge P Tilmeldt:
    mar 2017

#16   14. mar 2017 Og tror vi har vidt forskellig opfattelse af hvad flere tusinde er hvis 2300-3000kr ikke er flere tusinde smiley

Men igen, tak for tippene, så blev jeg da lidt klogere på hvad jeg skal kigge efter hvis jeg engang får en bil hvor jeg synes det er værd at ofre den slags penge på lyd.

• #17   14. mar 2017 Tja, hvis korrekt stereo ikke er det du vil have så er baghøjttalere også meget fint...

(Man kan få ret gode forstærkere under 1000 kr brugt nogle gange... så det kan lade sig gøre uden det koster flere tusinde)

3000 er jo ikke mere end hvad et halvdårligt tv koster nu... Dette er de fleste sjovt nok villige til at give... Samme med en plæneklipper, Køleskabet, basicly det meste til hjemmet ligger i det prisleje... Men når det handler om lyd i bilen som sjovt nok er et sted vi ofte opholder os ret meget, Så er man pludselig tilfreds med dårlig lyd og 2. rangs kvalitet... bare for at spare lidt penge... Jeg forstår ikke logikken...

Kommentér på:
Højtalere til Toyota Corolla HB fra 99

Annonce