{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Forskellige autostereo spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Har undret mig lidt over hvorfor der er så mange der montere højtalere i hattehylden? Hvilke fordele er der og hvorfor benytter fabrikken ikke hattehylden?

Hvor kommer størrelsen 6X9 fra? De passer da ikke rigtig nogle steder originalt? Eller gør de?

Der er jo højtalere i bagdørene og giver det mening at have højtalere bag baghøjtalerene?

Hvorfor lydisolere man ikke dørene/højtalerne fra fabrik, efter lydisolering i vores Avensis fik jeg indtryk af at de spiller dybere og bedre men det er nok noget jeg bilder mig ind...

208'erens radio spiller ret elendigt men har fået fortalt at en forstærker ville løfte lyden en hel del, hvorfor montere de ikke dette fra fabrik? De må da også være interesseret i at deres radioer spiller godt?

Vores Audi med B&O havde forstærkere med mange kanaler og det spillede selvfølgelig virkelig godt, men til en pris på over 100.000 burde man vel også kunne bygge/montere noget ret velspillende selv (nogle der kan finde ud af sådan noget)

De små aktive subwoofere der kan monteres under sæder, kan de være et godt supplement til de standard enheder der er monteret i dørene evt med en forstærker

Mange undrende hilsener
Kasper


Kommentarer på:  Forskellige autostereo spørgsmål
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #1   17. mar 2017 Højtalere i hattehylden er der INGEN fordele i, og slet ikke 6x9. Lyddæmping betyder utroligt meget, og er altid det første man bør gøre. I billige biler, sidder der som regel billigt anlæg, kan de spare 1000kr der og sælge bilen til samme pris, så giver det jo et bedre regnskab. Så en forstærker hjælper næsten altid rigtig meget, en radio opgivet til 4x40 watt, har måske reelt set 6-7 watt

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #2   17. mar 2017 Hvis du vil have de mest kvalificerede svar, fra en proff. Så skriv til Cody herinde, han har styr på tingene.

  • #4   17. mar 2017 Hej... svarer her ved at citere dig så du ved hvad jeg svarer på...

    "Har undret mig lidt over hvorfor der er så mange der montere højtalere i hattehylden? Hvilke fordele er der og hvorfor benytter fabrikken ikke hattehylden?"

    svar: Folk monterer i hattehylden fordi de ikke ved bedre... Der er ingen fordele i at montere i hattehylden ud over at det er nemmere at komme til... Der er ellers kun ulemper ved det...

    "Hvor kommer størrelsen 6X9 fra? De passer da ikke rigtig nogle steder originalt? Eller gør de?"

    Svar: Op til flere amerikanske biler har faktisk 6x9" størrelsen originalt... endda i fordørene... I gamle dage var de meget brugt som baghøjttalere i mazda også...

    "Der er jo højtalere i bagdørene og giver det mening at have højtalere bag baghøjtalerene?"

    Svar: Nej det giver ingen mening... Jo flere højttalere bag dig jo mere underligt lydbillede får du... Korrekt stereo indeholder ingen baghøjttalere... de bruges i biler primært bare til lidt lyd til bagsædet og/eller lidt fylde i lyden.. (som dog ikke er fylde men det kan vi senere komme ind på)

    "Hvorfor lydisolere man ikke dørene/højtalerne fra fabrik, efter lydisolering i vores Avensis fik jeg indtryk af at de spiller dybere og bedre men det er nok noget jeg bilder mig ind..."

    Svar: Prisen... Det handler om penge... jo billigere bil jo mindre penge er der brugt på komfort... Det er eneste grund...

    "208'erens radio spiller ret elendigt men har fået fortalt at en forstærker ville løfte lyden en hel del, hvorfor montere de ikke dette fra fabrik? De må da også være interesseret i at deres radioer spiller godt?"

    Svar: Igen penge... Specielt i danmark er de "Store" lydpakker reelt set spild af penge... f.eks. hos Toyota kan man i deres nye C-hr model få den store lydpakke med JBL grej i... Til 14000 kr... Husk dog lige på at den reelle pris for anlægget er 5000 kr... resten er 150% afgift... dvs. du får et 5000 kr's anlæg men du betaler 14000 for at få det... begynder bilfabrikanterne at smide bedre anlæg i bilerne vil prisen på bilerne stige tilsvarende... så det handler simpelthen om penge.

    "Vores Audi med B&O havde forstærkere med mange kanaler og det spillede selvfølgelig virkelig godt, men til en pris på over 100.000 burde man vel også kunne bygge/montere noget ret velspillende selv (nogle der kan finde ud af sådan noget)"

    Svar: Du kan for 25000,- montere noget der spiller faktisk lige så godt som din B&O audi... Simpelthen fordi at anlægget ikke koster 100000,- igen de 150% er afgift og ikke grejet...

    "De små aktive subwoofere der kan monteres under sæder, kan de være et godt supplement til de standard enheder der er monteret i dørene evt med en forstærker"

    Svar: Æhm dem vil jeg ikke udtale mig om... har ikke rigtig noget positivt at sige om dem...


  • #5   17. mar 2017 Jeg har en 208, hvor der af tidligere ejer, er bygget forstærker og andre enheder i( hos carsound)
    Audison forstærker og crunch gravity i dørene. Det spiller ihvertfald en del bedre end originalt anlæg, langt langt bedre, men spiller ikke så godt som jeg kunne ønske mig, og der skal bedre enheder i dørene også, snart. Kun fordørene.

    Jeg har monteret en mds aktiv subwoofer under passagersædet, og er rigtig godt tilfreds med resultatet. Da jeg ofte har min lille hund bagi ville jeg ikke sætte subwoofer derom. Til mit behov ( og mine øre) er jeg rigtig godt tilfreds med lyd-udbyttet, og den bund det giver lyden, ud fra den fysiske lille størrelse den kræver. Jeg har intet behov for mere bas, den er meget effektiv, til mit behov.

    Meget behagelig bund i lyden, uden det bliver voldsomt.


  • #6   17. mar 2017 Kommer du over Præstø / egnen ved lejlighed, kan vi mødes, så kan du danne dig dit eget billede af det.

  • #7   17. mar 2017 Super jeg takke meget for de gode svar, havde selv muligheden for at købe en jbl pakke til 208'eren men til 10.000 synes jeg det var for dyrt smiley

    Synes man ser rigtig mange med højtalere i hattehylden men kan se det er noget skrammel smiley

    De standard enheder jeg har set har altid været "almindelige" cirkulære og kun set de rektangulære som eftermontering smiley

    Imponerende at prisen betyder så meget, lydisolering og bedre lyd gør da bilen noget mere komfortabel og et underligt sted at spare smiley

    Jeg må hellere fået set på en lydisolering og evt en forstærker der kan gemmes bag handskerummet eller sådan så det ikke er synligt smiley

    Og fremover må jeg vist hellere få eftermonteret lydpakker næste gang det lyder som om man kan få noget mere for pengene

    Hvem anbefaler i til div upgrades? smiley


  • #8   17. mar 2017 Ved ikke hvor meget output det originale system har, men fik fortalt hos Peugeot at enhederne skulle være okay velspillende, men grunden til de lyder dårligt når der bliver skruet halvhøjt op er manglen på forstærker fra selve skærmen smiley

  • #9   17. mar 2017 Prisen er et og alt... det handler om max profit... Og det er jo så vores andres fordel... (bilstereoforhandlernes)

    jeg har set massere af 4x6 5x7 og 6x9" som standard... fiat har i flere biler haft 4x6" foran... mazda har også kørt med 5x7" og 6x9"... Dodge Caliber har 6x9" standard foran... så det findes... smiley

    Hvem vi anbefaler... Well det kan jeg ikke svare på da jeg jo ganske naturligt ville anbefale mig selv... men kommer nok også an på hvor langt nede på sydsjælland og øerne du kommer fra...


  • #10   17. mar 2017 Kommer fra Ringsted af men har ikke noget imod at køre rundt for at få noget fornuftigt smiley

  • #11   17. mar 2017 Arh... det er jo vestsjælland... Ikke sydsjælland jo... smiley

    Well min hjemmeside er lukket ned for tiden... Ikke permanent dog... bare indtil ny kommer op igen...

    Men er placeret i Skælskør... Du er velkommen til at komme og få en snak om det... har ikke decideret butik dog.


  • #12   17. mar 2017 bil forbrikkerne spare alle de steder de overhovedet kan finde.
    mine forældres c1 er der for eksempel kun en kontakt til at tænde loft lyset i føre døren. så hvis man sætter sig ind af en af de 3 andre døre skal man famle sig frem i mørket


  • #13   17. mar 2017 Har også undret mig Over der ikke er loftslampe ved bagsædet i min, men bagdørene tænder da det foran samt lyset i fodrummet smiley

  • #14   17. mar 2017 Der spares hvor der spares kan... der er jo en grund til at nogle biler kan koste under 100000,- fra ny af...

  • #15   17. mar 2017 6x9 uden kasse er spild af penge. Fatter ikke folk stadig smækker den i hattehylden når de har adgang til højtalere i alle 2 / 4 døre.

    COAX i instrumentbordet, COAX i dørene og COAX 6x9" i hattehylden, en billig skod subwoofer der er drevet af en 4 kanals forstærker... så har vi en typisk drengerøvs Golf 3.

    Sådan er min dog ikke smiley


Kommentér på:
Forskellige autostereo spørgsmål

Annonce