1.074 visninger
|
Oprettet:
Transporter T4 antenne {{forumTopicSubject}}
Hej
Har sådan en T4 fra 1998
Radio modtagelsen er elendig.
Der sidder sådan en lille bitte antenne på taget. Der er også en antenne forstærker inde bag radioen.
Overvejer stærkt at montere en noget længere antenne.
Hvordan er kvaliteten på denne fra thansen?
http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hifi/antenner-og-tilbehor/universal-antenne-78-cm-/n1200266493/pn1560603655/
Den er da ihvertfald godt lang
Er der nogle erfaringer med den eller andre løsningsforslag ?
Tak
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
polobjørn
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.149
Tak for dit svar.
Jeg har været ved at undersøge sagen lidt,
tog handskerummet ud.
"dimsen" bag radioen er, som du skriver, en strømgiver (sidder skruet fast bag handskerummet, org. vw)
Fra forstærkeren går et lille stik, jeg mistænker det for at være til antenne i forruden, da bilen fik skiftet forrude inden jeg købte den.
Ledningen fra antennen på taget er ikke at finde nogle steder. så jeg skal nok have lofts beklædningen ned fra at finde den.
ikke så sært det ikke virker, når ledningen ender blindt.
Men hvordan tror du det ville virke, at købe en ca. 40 cm antenne og ligge bag handskerummet? så vil jeg tilslutte den til forstærkeren og stel.
Det må der være bedre end ingenting.
Virker det ikke kan antennen jo komme på taget.
igen tak
jan 2014
den kan (hvis der er en) nås gennem hullet hvor loftlampen sidder !
det er rigtigt at der sikkert er 2 stk. huller i kanten under forruden ved bagkanten af motorhjælmen - er der det kan der monteres en antenne der
der er et hul ind i kabinen lige over hjelm udløser kablet sidder der en prop
polobjørn
maj 2008
Der har helt sikkert været antenne i forruden, men det er der altså ikke i den nye.
Der er også antenne på taget, men det helt sikkert ikke en original, den sidder lige i skellet mellem kabine og varerum.
plejer antenne at sidde i venstre eller højre side, hvis den sidder i forskærmen? Der er huller, men den mangler det hul længere nede, hvor man sætter beslaget.
Antenne forstærkeren er dog heller ikke for god, der er løs forbindelse oppe ved strømgiveren.
Hvor finder man kvalitets antenne og omformerer? Fra DIN til ISO eller omvendt.?
Thansen adapterer er da det rageste skrammel. De holder hverken fast i det ene eller andet stik. HVordan er kvaliteten af biltemas?
Tak
maj 2008
Tænker at prøve sådan en her. Den har tilstrækkeligt langt kabel, så slipper man for samlinger.
Iøvrigt mærkelig biltema kan levere sådan en 150 kr billigere en d thansen
jan 2014
den der sidder så langt tilbage er IKKE en fabriksmontering -
mener at fabriksmonteringer er den i forruden ! med tilslutning til ruden i underkant i højre side !
den antenne du linker til er helt uden forstærker men det ved du vel
adaptorer findes i mange varianter - den mest solide er fra Blaupunkt
du kan så også vælge at montere sådan en som denne men læs lige beskrivelsen om strømadaptor
https://www.au2tek.dk/pi/CALEARO-16V-TAG-ANTENNE-AUDI-SEAT-SKODA-OG-VW-ECT-60-_2258561_125068.aspx
hilsen polobjørn
maj 2008
Hvordan får i monteret antennen i forskærmen? syntes ikke man kan få fingrene op og skrue den fast ? men det måske mig der er kav
Nej den er ikke original den der sidder i taget, men nu kan jeg ligeså godt bruge det hul igen.
Ved du hvilket stik sådan en antenne er med som standard?
Antennen fra biltema har ingen forstærker, men den gamle golf kørte landet rundt, med en original antenne på skærmen, uden forstærker. Radioen er en nyere (og dyrere) Blaupunkt.
tak
Transporter T4 antenne