{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Claus R
Claus R
Tilmeldt:
13. mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Brum / støj {{forumTopicSubject}}

Hej, ved godt at dette er et emne der er besvaret herinde tidligere, men svarene har ikke kunnet løse mine støjproblemer.

Mit anlæg brummer. Jeg kører med tykke og skærmede kabler. RCA kabler i den ene side af bil og højtalerkabler tilbage i den anden side af bil.
Brummelyden er en konstant lyd, som ikke bliver værre når der gives gas. Den er der også når radio er slukket, da forstærkeren stadig er tændt her. Jeg kunne ikke finde en remote ledning bag radioen, så remote ledningen er tilsluttet et strømstik der tænder og slukker med tændingen i baggagerummet.

Er det forkert at slutte stel direkte på batteriet? Dette har jeg gjort, da det er en BMW 320 med batteriet i baggagerummet lige ved siden af forstærkeren (1/2 m stelkabel direkte på negativ polen).

Hvad tænker I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brum / støj
  • #1   15. maj 2017 Har haft samme problem i min Corsa. Det var ikke helt en brummelyd, men nærmere bare støj. Det var pwm signalet til baglygterne jeg kunne høre. Lyden ændrede sig når jeg trykkede på bremsepedalen.

    Flyttede rca kabler væk fra bilens ledningsnet. (flyttede kablerne ind i midten af kabinen.)

    Har også prøvet at forstærkeren udsendte støj når den var tændt. Der prøvede jeg at tage forstærker ud af bilen, og koble den til et 12v bil batteri der stod på et bord, og så nogle løse højtalere. Og der støjede forstærkeren stadigvæk. så endte med at købe en ny forstærker.


  • #2   15. maj 2017 Er ikke hi-fi ekspert men du kan ikke få for meget stel od du bør nok lave egne stel til dit anlæg, evt der hvor sikkerhedsselerne bagved er skruet fast eller lignende smiley

  • #3   15. maj 2017 Jeg synes du skal tage kontakt til din arbejdsgiver, er sikker på han vil være utrolig lydhør i de problemer du må have. Er det ok? Det er godt, hej hej.

Kommentér på:
Brum / støj

Annonce