{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Wi-Fi i bilen istedet for Bluetooth {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Kan det være spændende at prøve en hel avancerende løsning med smartphone, portabel router og Google chromecast audio i bilen?

Denne løsning giver meget bedre lydkvalitet end Bluetooth (også med aptx). Vil du overføre lyden i digital format (optisk, optil 96kHz) direkte til en lydprocessor eller digital forstærker?

Med den lille dims kan oprette sin egen wi-fi netværk i bilen og tilslutte flere enheder + harddiske. Så har du alt din musik med på turen.

http://www.ebay.com/itm/RAVPower-FileHub-Plus-Wireless-Travel-Router-SD-Card-Reader-USB-Portable-Hard-/152517031810?hash=item2382b93782:g:fLoAAOSwRUhY96Xk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wi-Fi i bilen istedet for Bluetooth
  • #1   16. maj 2017 Det var da en flot annonce

  • #2   16. maj 2017 Har den selv. Pisse dårlig, og ødelægger ens bil!

  • #3   16. maj 2017 Hvordan ødelægger den bilen?

  • #4   16. maj 2017 æder den mentalt

  • #5   16. maj 2017 Det kan vel ikke være en annonce når han linker til Ebay i USA vel smiley

    Det er da bare en godt tip, og tak for det Spartak smiley


  • #6   16. maj 2017 et* smiley

  • #7   16. maj 2017 Har selv den, og meget tilfreds. Bruger den hjemme i stuen sammen med meget bedre stereoanlæg end man har normelt i bilen, og den virker bare. Jeg HST prøvet huben med Android og ios. uden problemer, Har 64 GB kort i slottet. Virker fint. Nu skaljeg bare afprøve den i bilen under sommer bilrejsen. Derfor vil jeg meget gerne udvæksle nogen praktisk erfaring med andre, mental stabile mennesker smiley

  • #8   16. maj 2017 Men som jeg forstår det et WiFi accesspoint der så kan dele et drev ud fra SD/USBpen/USBhd

    Er det rigtigt forstået?


  • #9   16. maj 2017 den har to funktioner. access point, som udvider eksisterende netværk, og en portabel router, som oprette sin egen WiFi. Du kan tilslutte op 4 devices samtidigt og udvæksler kontentet.

  • #10   16. maj 2017 Jeg har en fornemmelse , at, hvis du bruger netværk fra telefonen , og huben som access point, forbindelse kunne være ustabilt under kørsel, korrekt?

  • #11   16. maj 2017 Synes det virker bøvlet? Hvorfor er bluetooth lyd så ringe?


  • #12   16. maj 2017 Prøv at google om bluetooth. den passer lkke til high resolution musik filer. Hvis du lytter kun MP3, så er der lige meget.

  • #13   16. maj 2017 Den nye bluetooth standard (4.0) eller hvad det hedder efterhånden, der burde lyden være helt fint.
    Selv de nye B&O enheder har det, og de nægtede ellers at gå med på bluetooth i starten fordi kvaliteten var for ringe.

    Jeg skal nemlig have fundet på et eller andet til min bil.
    Den har kun bluetooth til håndfri, jeg kan ikke streame musik smiley


  • #14   16. maj 2017 Selve aptx for BT 4.0 er ikke til lossless musik.

  • #15   16. maj 2017 meh

  • #16   16. maj 2017 Ok, det vidste jeg ikke

  • #17   16. maj 2017 1 ud af 100 høre musik i flac format... De 99 andre vil være ganske tilfredse med bluetooth. inkl mig selv.


  • #18   16. maj 2017 Jeg har også lidt musik i Flac og må erkende at jeg ikke kan høre forskel i bilen i hvert fald.

    Men på hjemme anlægget kan jeg


  • #19   16. maj 2017 Hi-rez musik (96kHz/24bit, 192kHz/24bit og højere i oplysningen) køber man fx. fra HDrecords.

  • #20   16. maj 2017 Men der er som oftest ikke anlæg i biler til at gengive den slags lyd.. er der?

  • #21   16. maj 2017 Vi ventede for lang en ny prof. protokollen aptx-lossless, som i første omgang skulle servere prosound verden, men den er ikke udgivet endnu, selv om de har lovet over 5 år tilbage smiley

  • #22   16. maj 2017 Ja det er som om at der mangler et format.

    De streaming tjenester der findes som feks. spotify tilbyder jo også "Høj kvalitet" men hvad bitrate er det og hvad format osv?


  • #23   16. maj 2017 Spotify afspiller med højest 320 kbps.

    Tidal kan fås med Flac 1411 kbps


  • #24   16. maj 2017 Carsten T,
    Jeg anbefaler at du besøger f.x. HIFI-Klubben og snakker med dem generelt om streaming. De har desværre ikke billyd afdeling mere, som i gamle dage, men folk er typisk entusiastisk og ved, hvad de snakker om (vælg bare ikke en nybegynder).

    Det bedste du kan få i bilen - er med kabler. Smartfon, otg-kabel, ekstern lydkort med digital udgang (optisk har mindre støj i bilen), lydprocessor, m.m.

    Trådløs - har du følgende muligheder:
    1. FM-sender - dårligste kvalitet, som svar til alm. radio udsendelse
    2. Bluetooth (gerne 4.0 med aptx) - op til CD-kvalitet (næsten) - findes flere tekniske løsninger til bilen
    3. Wi-Fi - bedste løsninger er op til 192/24, men 96/24 er også udmærket i bilens miljø.


  • #25   16. maj 2017 Til jeres orientering - MP3 er død siden april 2017!

    profilbillede
  • #26   16. maj 2017 Hvordan virker den wifi? Hvordan tilslutter du den præcis til bilen? ?? jeg har en anlæg men den understøtter så ikke 4.0 da der er ikke den nyeste anlæg der sidder i min bil

  • #27   16. maj 2017 Er MP3 dødt?
    Jamen der er jo ikke kommet en afløser? smiley


  • #28   16. maj 2017 Man skal vel have noget af et anlæg i bilen før man opnår den store forskel ift. Bluetooth. Jeg bruger selv Bluetooth, med musik downloaded fra iTunes, på bilens Bang & Olufsen anlæg og synes det er ganske acceptabelt.

    Når man tænker på alt det støj, refleksioner og andet der forringer lytteoplevelsen i en bil, er det vel mest teknik for teknikkens skyld at forsøge at gå andre veje end Bluetooth.


  • #29   16. maj 2017 Gad sq godt have B&O i bilen smiley

  • #30   16. maj 2017 Jeg synes ikke man ha høre den stor forskel om det er så bluetooth eller usb jeg bruger til at lytte musik med. Men det sikkert noget andet hvis det var hjemme biograf?

  • #31   16. maj 2017 sjovt med alle disse skeptiker , som ikke har lyttet en god anlæg i bilen.

    B&O i bilen - ja, acceptabel, men ikke mere smiley


  • #32   16. maj 2017 Spartak hvis du kun vurdere B&O til acceptabelt så ved jeg slet ikke hvad du vil mene er awesome XD

  • #33   16. maj 2017 der findes også andre gode mærker , som man kender fra stuens stereo eller biografen. Harman, Bose, m m . Men de er ikke så imponerende i bilerne. Prøv at lytte til en konkurrence-bil. Du får meget mere for pengene...

  • #34   16. maj 2017 Hvad har du i bilen så?

  • #35   16. maj 2017 Den er på fire hjul - til dem, som var interesseret. Det er ikke et spørgsmål om min bil, selv om den lyder grim efter min mening. Men det er kun fordi jeg har GOLDEN EARS. Joke!

    Jeg skulle bare udveksle med nogle praktiske erfaringer med Wi-Fi anvendelse i bilen.


  • #36   16. maj 2017 Problemet med en konkurrence bil er jo at det bare skal larme..

  • #37   16. maj 2017 Det var SPL klassen (CopyCat)

    Hvad så med SQ klassen der er indehavere af nogen af de bedste ØRER i verden, samt en medfødt evne til at bygge i en bil !!!!!!

    Egentlig vil det bare sige at der blir holdt fra DM-VM i vellyd.......


  • #39   16. maj 2017 Hvis man er så kritisk, så er der også meget musik man ikke kan lytte til, for rigtig mange indspilninger er langt fra i høj kvalitet.

    Jeg har arbejdet for en dansk højttalerproducent og gået igennem mange CD'er for at finde nogle i en god kvalitet, og kan huske at der var rigtigt stor forskel.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #40   16. maj 2017 Det er rigtigt spændende, at du tager hi-fi seriøst også i din bil.
    Der er bare et lille aber dabei i noget af det, du skriver.
    Bluetooth kører med højere bithastighed end wma-lossless leverer. her har du altså fuld cd-lydkvalitet over en simpel og udbredt protokol. AptX ligger så oven på bluetooth-protokollen, og skulle dermed kunne transmittere højere end cd-kvalitet, der er pakket i et fornuftigt format.
    Golden ears er ikke nok til at spore "højere end cd", der skal man have fat i en hund eller en kat. Alle tests, hvor man involverer professionelle eller entusiater, viser et fifty-fifty-resultat hver gang, altså lige så præcist som et gæt.
    Jeg kan personligt ikke finde fejlen ved bluetooth, hverken med eller uden AptX, på et par B&W P7 Wireless. De blev dog også i en anmeldelse bedømt som: "ikke helt gode nok til kritisk lytning."
    Du skal have held og lykke, med at indrette din Maybach med et stereoanlæg, der overgår B&O-s løsninger i de hatteæsker andre mennesker kører i. (Undskyld malicen, men jeg var selv en gang på den galaj)


  • #41   16. maj 2017 Hvis man, som de fleste af os, bruger bilen til at flytte os rundt i landskabet med. Så har vi dækstøj, motorstøj og vindstøj som lyden fra anlægget skal "konkurrere" med for at opnå en god lydkvalitet. Og så tvivler jeg på at nogen af os vil kunne høre om lyden er bedre end CD-kvalitet.




    PS. kan iøvrigt anbefale at have radioen (den der supermoderne ting der gør at man bla. kan høre musik uden at være på nettet) tændt på DR P4 (region) . Så får man bla. aktuelle trafikmeldinger for området man kører i.


  • #42   16. maj 2017 Desværre, aptx protokollen understøtter kun 44,1 og 48 kHz. men du har ret. Det er nok for de fleste.

  • #43   16. maj 2017 Har aldrig hørt noget der slår en vel-indspillet CD, men "dovneeffekten" har overtaget oz, og personligt gider jeg ik længere bruge mønt på CDer, eller for den sags skyld ha lortet til at rode rundt i bilen, og selvom det format stadig sparker seriøst røv på en go spille, så er det stærkt uddøende...

  • #44   16. maj 2017 Kåre L,

    Trist at høre at du ikke længere har interesse i hi-fi og high-end. Det burde være lige som bestemt antal decibel i blodet. For evig! Men ok, never mind.

    For 40 år siden drømte jeg også om en luksus bil, desværre Maybach var ikke eksisterende dengang. Men tvivler om, at de har i dag 3 lydprocessorer i bilen, som er i min.


  • #45   16. maj 2017 Er der slet ikke nogen erfaring med Wi-Fi i bilerne? Øv, måske - forkert forum smiley

  • #46   16. maj 2017 Aller en ski
    MEN jeg hører gerne mere, da stortset alt er bedre end BT


  • #47   16. maj 2017 Tij jeres orientering om aptx for BT (fra Wiki):

    "For a stereo signal, a standard PCM 1.4-Mbit stream is converted into 352 Kbit/sec aptX stream".

    352 er MEGET tæt til 320, som er maks i dag for uddødende mp3 format.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #48   16. maj 2017 Spartac S: Du blander, som de fleste, pærer og bananer. Bluetooth er en protokol lige som tcp. De er ligeglade med, hvad de skal lave, de gør det bare ved deres båndbredde. Ingen af dem bekymrer sig om kHz, men kun om bits pr. sekund. Når bps er større, end det der skal sendes, har man en vellykket transmission, og ellers må man dele det op i pakker, og sende det ad flere gange. FLAC, ALAC og WMA-lossless har en vis båndbredde, som er mindre end WAV, fordi filerne er komprimeret, men i disse tilfælde uden tab. Har du en forbindelse, der er hurtigere end filernes, kommer det hele med over. Dette virker i hvert fald for WMA-lossless, og jeg kan ikke forestille mig, at de to andre pakker lyden dårligere.
    Det sagt, så er der her tale om originallyd i 44.100/16, som nogle forestiller sig at kunne kritisere, og derfor eksperimenterer med højere opløsninger. Dette kan man gøre med en afspiller, der ligger gratis på nettet, jeg husker ikke navnet, men man tager bare den samme bid af den ene og den anden kvalitet, og så sætter programmet en abx-test op til egen fornøjelse.
    Jeg er stadig MEGET hidsig med lydkvalitet, men går desværre også til koncerter (akustisk), og ved derfor, at ingen indspilning nogensinde vil kunne levere andet end en god tilnærmelse, heraf high fidelity, på grund af det store dynamikområde, der er til en koncert.
    Der findes meget udstyr, der kan lave flot lyd hjemme, og det er altid en fornøjelse, at lytte til noget, der dur.


  • #49   16. maj 2017 Enig, Bluetooth er en protokol med sine egne begrænsninger. I dag er kun Sony, som deklareret, at de med Ldac kan streame op til 96/24 med hjælp af Bluetooth. Men dette kræver mindst 990 kbps (der, hvor bananer ligger sammen pærer).

    Det kræver også at begge (modtager og sender) har samme protokol understøttet. Jeg har på min mobil kun BT 4.0 med apt-x smiley

    Derfor wifi-mulighed er en bedre løsning for mig, og andre (100-99)%, som interesseret i en god lyd (også i bilen).


  • #50   16. maj 2017 Bilen er vel noget nær det ringeste sted man kan lytte til musik, er det ik'? Jeg har aldrig oplevet bare tilnærmelsesvis samme lyd i en bil, som jeg har i et velindrettet rum.

    Jeg har det lidt med båndbredde, samplingsfrekvens etc. som med super tweetere som var meget populære for nogle år siden (ved ikke om de stadig er). Der er informationer i musikken over 30KHz, og nogle påstår at de kan høre det. Mr. Golden Ears hos min tidl. arbejdsgiver, som rygtet sagde kunne høre græsset gro, plejede vist at sige noget i retningen af at han kunne fornemme de høje toner. Men ærligt talt, så mener jeg at det var nørderi for nørderiets skyld, teknik for teknikkens skyld, og noget der gjorde marketing glade.

    Som nørd kan jeg sagtens forstå den tekniske interesse for emnet, jeg har også ting jeg nørder med mest for interessens skyld. Men jeg overvejer også om fordelene opvejer ulemper/merpris/kompleksitet/tid. Nok derfor jeg hører til de 99% som synes Bluetooth er OK smiley


  • #51   16. maj 2017 Haha nej det er vel nok noget af det værste at lytte i, med alt hvad der nu måtte være af interiør af alle mulige og umulige arter
    Men så ha vi dog muligheden for at måle kabinen igennem og finde de Peaks and Lows som uvægerligt vil optræde sådan et sted
    Har man grejet (det har man) så kan vi gå ind og kompensere et rigtig langt stykke af vejen og faktisk få noget der spiller ganske hæderligt


  • #52   16. maj 2017 Ja, tænker også reflektioner fra ruder, man sidder aldrig i sweet spot etc. Men man kan sikkert opnå en del forbedringer med en DSP. Men hvis man bruger en DSP, modificerer man jo også signalet.

  • #53   16. maj 2017 Ja man modificerer signalet PGA kabinen, for at gøre det så korrekt som muligt under de forhold der nu engang er og som i den grad SUCKER i et stykke automobil
    Sommetider virker det bedre at modificere RUNDT om problemet, men nej der er ik en brugsanvisning der bare sparker røv, desuden er de ører der hører MEGA forskellige


  • #54   16. maj 2017 Carsten J.

    Du skal også ved at jeg var og er en stor tilhænger til BT løsning og derfor læste så meget om det. Det var tilbage i 1994, da jeg har købt Sony's aktier for første gang i mit liv. Uddelykende pga. opfindelsen af Bluetooth. Jeg bruger den stadigvæk, f. x. i huset med mindre anlæg, fordi jeg synes at det er meget nemt at streame musik med BT. Bare i dag bruger jeg irs-filer til en convolver for rettelsen af lyden fra højtaler. Hver sæt har sin egen korrektion med 4096 fir-filtre.

    Tilbage i 1994 var BT helt revolutionerende løsning, men ikke mere. Derfor ville jeg undersøge mulighederne med bedre lydkvalitet. Også i bilen.

    Helt enig med dig, at bilen er ikke den bedste sted at lytte musik, men Kåre L. har en klart den bedste anbefaling - koncerter med livende musik.

    I dag sidder jeg mindst 3-4 timer i bilen og vil meget gerne nyder det smiley

    Penge - det er lige meget. Som man siger i USA: carsound is where you are not gonna get anything for nothing!

    Ikke noget gratis under solen, desværre. Men jeg synes, at min løsning til WiFi er billigere og mere universal end f.x. i20, iphone, apple express, osv.


  • #55   16. maj 2017 Ja, jeg kan også godt lide at lytte til live optagelser i bilen.

    Min favorit er Hotel California med Eagles fra deres Hell Freezes Over live album. Sprød og kontant bas, god vokal og varm guitar klang. Kan næsten køre den på repeat smiley

    Metallica's S&M album er også fed nok i bilen.


  • #56   17. maj 2017 Hahaha ja der kommer forskelligheden strax ind i billedet Lige bortset fra Eagles
    HADER Liveoptagelser kvaliteten sucks som regel langt ud over det sædvanlige
    Griner DET høres gerne på et lorte anlæg over BT


  • #57   17. maj 2017 Hvorfor ikke bare "Brake" en Apple Air og bruge den i bilen, er det dårligere eller ??

  • #58   17. maj 2017 Vil vædde min gamle hat på du ikke kan høre forskel på nyeste BT teknologi kontra wifi i en bil med standard anlæg.

    Der er i øvrigt kogt nok suppe på diskutionen


  • #59   17. maj 2017 "Vil vædde min gamle hat på du ikke kan høre forskel på nyeste BT teknologi kontra wifi i en bil med standard anlæg".

    Klart, men hvem sagde, at jeg har standard anlæg i bilen?

    "Hvorfor ikke bare "Brake" en Apple Air og bruge den i bilen, er det dårligere eller ??"
    Hvis du kigger på tekniske data - ja, langt dårligere. Jeg har ikke iphone - elsker Android. FileHub tillader begge to + udvidet funktionalitet. Og til sidst - du behøver ikke at "Brake" den.


  • #60   17. maj 2017 Filehub det er så noget ala Apple Air ?
    Ikke at jeg bruger nogen af delene, selvom jeg godt nok er indehaver af en Iphone


  • #61   17. maj 2017 Meget mere. Du kan tilslutte flere enheder samtidigt: smartfoner, iPads, m. m. Du kan tilslutte scard, harddisk. Du kan oplade din smartfon. Du kan afspille musik fra alle tilsluttede apparater . Ikke kun musik. Alle har adgang til filer på tilsluttede hukommelses enheder uanset om du bruger Android eller iOS.

  • #62   17. maj 2017 Okay, lyder spændende og ganske effektivt ift Apple

  • #63   17. maj 2017 Moderne tider smiley

Kommentér på:
Wi-Fi i bilen istedet for Bluetooth

Annonce