335 visninger
|
Oprettet:
komponent til coaxial setup? {{forumTopicSubject}}
Hey, en af mine originale højttalere foran er sprang. Den sad som en del af et komponent setup, med diskant øverst ved sidespejlet og så mellemtonen nederst i døren. Diskanten spiller super, så den vil jeg gerne bevare. Har smidt et sæt coaxiale crunch gtx62 i, men hvordan får jeg det optimale ud af det?
Det er jo et atypisk/forkert setup, men det er sådan det lige bliver
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 248
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
Spekulerede i om det var bedre at fjerne det delefilter der sidder på de crunch højttalere og så måske koble diskanten fra på dem?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Du starter med at lave det rigtigt... Jeg ved godt du skriver: "Det er jo et atypisk/forkert setup, men det er sådan det lige bliver" Og til det er der kun 1 svar... Vil du ikke lave det korrekt, så må du nøjes med den lyd du nu får... Du får lige nu det optimale ud af det... Begynder du at ændre på enhederne så ødelægger du dem teknisk set...
"Diskanten spiller super, så den vil jeg gerne bevare." Giver ikke mening, da de er lavet til at spille sammen med den originale mellemtone... skifter man over til et komponentsæt, så får man en ny diskant der er lavet til at spille sammen med den mellemtone man skifter ud med...
Tror mere den rigtige grund til du ikke vil skifte til andet end Coax er at du ikke vil betale det ekstra et komponentsæt koster... og så alligevel ikke... crunch sættet koster over 800 kr...
komponent til coaxial setup?