{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
335 visninger | Oprettet:

komponent til coaxial setup? {{forumTopicSubject}}

Hey, en af mine originale højttalere foran er sprang. Den sad som en del af et komponent setup, med diskant øverst ved sidespejlet og så mellemtonen nederst i døren. Diskanten spiller super, så den vil jeg gerne bevare. Har smidt et sæt coaxiale crunch gtx62 i, men hvordan får jeg det optimale ud af det?

Det er jo et atypisk/forkert setup, men det er sådan det lige bliver smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  komponent til coaxial setup?
  • #1   23. maj 2017 Du har nok et originalt delefilter til at sidde, eftersom de originale højtalere var "delt". Så er det bare at koble den nye coaxiale til hvor din mellemtone sad før. Delefilteret sorterer de højfrekvente toner til diskanten.

• #2   23. maj 2017 Ledningerne der går til mellemtonen og til diskanten er helt ens farvemæssigt. Tror derfor den sender fuldtone hele vejen ud, og så sidder der et delefilter på henholdsvis mellemtonen og en på diskanten. Kunne bare ikke se noget på mellemtonen smiley

Spekulerede i om det var bedre at fjerne det delefilter der sidder på de crunch højttalere og så måske koble diskanten fra på dem?

• #3   23. maj 2017 Der er ikke noget originalt delefilter... Der sidder en kondensator på diskanten som deler frekvenserne til diskanten... På den originale mellemtone er der intet filter... den ruller bare af naturligt...

Du starter med at lave det rigtigt... Jeg ved godt du skriver: "Det er jo et atypisk/forkert setup, men det er sådan det lige bliver" Og til det er der kun 1 svar... Vil du ikke lave det korrekt, så må du nøjes med den lyd du nu får... Du får lige nu det optimale ud af det... Begynder du at ændre på enhederne så ødelægger du dem teknisk set...

"Diskanten spiller super, så den vil jeg gerne bevare." Giver ikke mening, da de er lavet til at spille sammen med den originale mellemtone... skifter man over til et komponentsæt, så får man en ny diskant der er lavet til at spille sammen med den mellemtone man skifter ud med...

Tror mere den rigtige grund til du ikke vil skifte til andet end Coax er at du ikke vil betale det ekstra et komponentsæt koster... og så alligevel ikke... crunch sættet koster over 800 kr... smiley Du kan få flere gode komponentsæt til under den pris som spiller meget bedre...

Kommentér på:
komponent til coaxial setup?

Annonce