{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Anlæg - How the f..... lige at vælge ud af det jeg har til rådighed {{forumTopicSubject}}

Jeg har følgende 2 radioer til rådighed som jeg ikke ved hvilken jeg skal vælge for at få "bedst" ud af mit samlede anlæg. Skidtet skal sidde i en gammel 206'er.

Pioneer DEH-X6600DAB
- Den har 2*RCA-udgange på bagsiden, som vel giver mig 1 sæt phono på min forstærker?

Blaupunkt Orlando MP46
- Den har jeg mini-ISO-stik til, så jeg får 2 sæt udgange til min forstærker.

Blaupunkten kender jeg da jeg har haft den i min gamle bil.
Pioneeren har jeg fået af min fatter, men knapper og instillinger har jeg ikke leget så meget med endnu.

De skal trække en 4/3/2-kanals Blaupunkt GT4 Special 2011 forstærker.

Højttalere som den skal trække er en Blaupunkt 12" Bass på 250w RMS / 750w max samt et par 6,5" fordørshøjttalere (som pt. er lorte-org.-højttalere som snart bliver skiftet ud)

Hvad skal jeg vælge - og hvordan skal jeg tilslutte min bass til forstærkeren for at få max ud af den?
Vælger jeg Pioneeren, så bliver det forhøjttalere som skal køre over radioens alm. udgange og så forstærkeren trækker bassen kun.

Vælger jeg Blapunkten, så skal bassen trækkes af de 2 kanaler på forstærkeren og så trækker jeg et sæt ledninger op til hver fordørshøjttaler.

Hvad ville DU have gjort, og hvorfor lige det valg?

Pft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anlæg - How the f..... lige at vælge ud af det jeg har til rådighed
  • #1   16. jul 2017 Jeg ville sætte Pioneer'en i for at benytte RCA-udgangen og så bruge forstærkeren som 3-kanals. Så kan du bruge de indbyggefiltre i forstærkeren så det hele spiller ordenligt sammen smiley

  • #2   17. jul 2017 Havde valgt blaupunkt... Bedre muligheder for tilslutning... og den lyder ganske fint...

    For at kunne køre forstærkeren som 3 kanals kræver det jo alligevel tilkobling af 2 phonokabler... hvilket kun er muligt hvis du bruger en Y-splitter på kablet...

    en anden mulighed er at bruge pioneer men tilkoble en SLI2 fra Audison til højttalerudgangene så du faktisk skaber et ekstra sæt phono udgange...


  • #3   17. jul 2017 Jeg har 2 sæt phonokabler liggende, samt mini-iso adapteren fra blaupunkt der gør, at jeg kan tilslutte forstærkeren til de 2 sæt udgange, frem for et sæt ved at bruge pioneeren.

    Det ender nok med, at jeg bruger blaupunkten - så slipper jeg også for at skulle til at lære en helt ny radio at kende ifht. knapper, instillinger osv - den Orlando kan jeg sq snart finde rundt i i søvne smiley


Kommentér på:
Anlæg - How the f..... lige at vælge ud af det jeg har til rådighed

Annonce