{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Kabinet til komposæt - effekt? {{forumTopicSubject}}

Hej forum..

Jeg er igang med at bygge anlægget til Corsaen.

så rodede jeg lidt med det igår, og satte min sub til, uden den var i kassen, sys ikk rigtig jeg kunne høre den, så satte jeg den i kassen, så kunne jeg virkelig høre den !.. Så kom jeg til at tænke på, kan det samme gøres med alm. højtalere og komposæt?

Jeg ved ikke om det er særlig brugt, men de fleste hjemmehøjtalere er da i kabinet, så det burde da næsten kunne give et eller andet?

Måske er bilhøjtalere konstrueret på en anden måde, så det ikk er nødvendigt?

Jeg venter spændt på svar, da det sikkert kunne gavne mange flere!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabinet til komposæt - effekt?
  • #1   11. okt 2006 Tak..

    Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen som måske har prøvet det eller andet?


  • #2   11. okt 2006 Det afhænger jo meget af enheder, men bas/mellemtone enheden i et 2 vejs komponent sæt er somregl bygget til at spille i et kabinet på størelse med døren.
    Dvs. at man jo sørger for at der er hul fra enheden og ind i døren. Man skal så sørge for at døren er forholdsvis tæt, således at den også fungere som et kabinet. Dernest skal man sørger for at dæmpe døre, gerne med asfalt plader, dette fører til at døren, som jo er bygget af et meget lydt materiale, ikke begynder at spille med, hvilket ikke lyder godt, men også stjæler bas. Dette giver en meget mere kontroleret bas og mellemtone.


  • #3   12. okt 2006 Tak, Lars,fin forklaring !
    Jeg er nemlig igang med at udbygge mine dørepaneler, smider billeder op af det senere. Så vil jeg til at bygge noget kabinet til mit komposæt i hatte hylden.


Kommentér på:
Kabinet til komposæt - effekt?

Annonce