{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Jens J
Jens J
Tilmeldt:
28. dec 2017
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Dårlig lydkvalitet med Kufatec Fiscon {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået monteret en Kufatec Fiscon i min Skoda Octavia (5E), og det hele virker, dog har jeg et stort problem. Lydkvaliteten er væsentlig dårligere over bluetooth end over FM. Altså hvis jeg hører en sang på fx P3, og bagefter sætter den samme sang på med Spotify over bluetooth, så lyder den meget dårligere.

Har I en forklaring, og endnu bedre en løsning på den dårligere lydkvalitet?

Findes der evt. en alternativ løsning til Kufatec Fiscon?

https://www.kufatec.de/shop/en/fiscon-bluetooth-solution/fiscon-bluetooth-handsfree-mqb-low


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig lydkvalitet med Kufatec Fiscon
  • #1   1. apr 2018 Hvis du kigger på størrelses forskellen på din kufatec og radioen, så kan du nok forestille dig at der ikke er en specielt god forstærker i din kufatec enhed.



  • Jens J
    Jens J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #2   1. apr 2018 Er der en forstærker i Kufatec Fiscon? Bruger den ikke blot radioens forstærker?

  • #3   1. apr 2018 Nej den afbryder radioen, og sender sin egen lyd ud til højtalerne. Det er jeg hvertfald ret sikker på. Er den ikke bare klikket imellem radioens ledningsnet?

  • Jens J
    Jens J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #4   2. apr 2018 Med Kufatec Fiscon kan jeg jo stadig skrue op og ned for lyden på radioen, så den må vel bruge radioens forstærker?

    Jeg tror desværre problemet er at Kufatec Fiscon på trods er et dyrt produkt har brugt en bluetooth standard, som ikke kan streame musik i god kvalitet. Det er jeg virkelig træt af smiley


  • Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

    Svar: 116
    #5   5. apr 2018 Kufatec Bluetooth til 5E modellen er desværre ikke så god hvad angår musik streaming, dette skyldes at 5E basis radioen ikke understøtter Audio streaming funktion, så den kan kun streame musikken ind i radioen via telefon indgangen, og telefon indgang i bilradioer er altid i fronthøjtalerne og i mono. På de gamle Swing, Amundsen og Columbus radioer var de teknisk også forberedt for audio streaming, så det er lidt l... med de nye basis radio i 5E modellen - løsningen på din model er at koble et A2DP streaming modul til radioens AUX indgang, så du får stereo og HQ lydkvalitet

Kommentér på:
Dårlig lydkvalitet med Kufatec Fiscon

Annonce