{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Niclas B
Niclas B
Tilmeldt:
8. nov 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

AUX begrænser lydniveauet, ønsker trådløs musikafspilning {{forumTopicSubject}}

Jeg har en R8 fra 2009, som ikke lader mig afspille musik gennem Bluetooth som standard.
Derfor har jeg brugt AUX input, men det begrænser lydniveauet en del.

Vil super gerne kunne afspille musik trådløst, så jeg har i dag været i Elgiganten og købt en Tiny Audio C3+, som 'fungerer' og spiller mærkbart højere, men desværre er der bare en del statisk støj, som jeg ikke lige synes jeg kan blive fri for, uanset hvor på FM-spektret jeg får den placeret.

Nogen som kan komme på en bedre/lettere løsning?
Ellers har jeg set man evt. kan få en preamp til AUX og så må det jo være nødløsningen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AUX begrænser lydniveauet, ønsker trådløs musikafspilning
  • #1   14. maj 2018 Har din radio ikke en ASL eller SLA funktion? Den skruer op for indgangs gain på AUX...

  • #2   14. maj 2018 Hvis du har en R8, har du formentlig også råd til at svinge forbi Audi og få dem til at sætte et modul på radioen så du kan streame via Bluetooth til original radioen smiley

  • #3   14. maj 2018 Att. Kasper J

    Fordi man har købt en bil til en forholdsvis høj pris er det jo ikke ensbetydende med at man er ligeglad med penge.
    Det kunne jo muligvis være pga nogle er bedre til at spare/prioritere sine penge end andre at de har mulighed for at købe de biler vi andre drømmer om


  • #4   14. maj 2018 Sandt men nu er sådan et modul jo ikke en kæmpe investering, det koster et par tusinde til RNS-E og det er ikke mere end et sæt bremseskiver?

  • Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

    Svar: 116
    #5   15. maj 2018 Hej Nichlas, er din RNS-E radio i R8 med CD/SD knap eller med MEDIA knap ?
    Hvis den er med MEDIA knap kan man tilslutte et Bluetooth Music interface via radioens AMI funktion, hvor du får streame musik, se titel/artist i skærm og styre musikken fra knapperne - koster 1.995 kr. Plug & Play tilslutning, men kræver kodning med VAS(VCDS til AMI (Audi Music Interface)
    Hvis den er med CD/SD knap kan man tilslutte et bluetooth modul til AUX indgange bag på radioen, det giver bedre signal/højere volume på AUX indgangen og du slipper for kabler. ingen kodning, men Bluetooth modul skal tilsluttes stel og tændingsstrøm - https://adaptech.dk/adaptere/AUX-OEM/info.asp?stat=info_knap&id=144


    profilbillede
  • Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

    Svar: 116
    #6   15. maj 2018 visning af titel/artist i display med AMI bluetooth interface

    profilbillede
  • Niclas B
    Niclas B Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #7   19. maj 2018 #4 Jammen jeg må indrømme, at jeg slet ikke havde overvejet den mulighed... smiley
    Jeg synes ellers også jeg efterspurgte input, ikke kommentarer på hvad jeg vil/ikke vil betale for.

    #5 CD/SD knap, tak for tippet, jeg har lige bestilt et modul og krydser fingre!


Kommentér på:
AUX begrænser lydniveauet, ønsker trådløs musikafspilning

Annonce