{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtaler piver når musik spiller
  • #2   12. jul 2018 Lyder til du har generator støj i højtaleren. Det nok dit anlæg/radioen der er problemet. prøv at lave en god ny stil til det. og se om det løser støj problemet. Du kan også få en støj fjerner til at sætte mellem plus og minus til din radio. vis det anden ikke hjælper. har du evt monteret forstærker også ? .Så højtaleren bliver trukken af den ?. for så kan det også være dårlig stil til den forstærker . eller dårlige fon kabler. Der kan man også få en støj fjerner til de fon kabler vis det er.

• #3   12. jul 2018 Det er en aygo og en Pioneer radio. Mine bagerste højtalere går over forstærker og resten radio men den er gal med dem alle sammen. Og det er en helt ny radio. Og det er ikke kablerne. De er af god kvalitet. Og radioen er den anden jeg har fået. Den første gik i stykker efter to måneder pludseligt smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #4   12. jul 2018 Du nægter jo at noget er galt, så kan kun anbefale at opsøge Carsound eller lign firma til at lave det for dig. Du har tydeligvis ikke selv lysten til at lære eller undersøge, det er generatorstøj og jo det er dine kabler den er galt med. Ikke fordi kvaliteten er dårlig, de er bare dårligt monteret.

• #5   12. jul 2018 Altså, forstår jeg ikke. Men kan det være fordi jeg har brugt de orginale ledningsnet? Det er til min bas og hattehylde højtalere jeg har købt kabler for flere hundrede kr smiley

• Kompressor Knud

#6   12. jul 2018 For flere hundrede kroner??? Og det skulle afspejle kvalitet?? Til sammenligning koster det 1 meter phono kabel jeg har mellem min surround forstærker og effekt forstærker ca 1500kr for 1 meter. Mine højtaler kabler koster 3000kr for 3 meter, så tvivler på det er sådan rigtig high end kvalitet du har købt.

• Kompressor Knud

#7   12. jul 2018 Og mit er i den billige ende, der findes langt dyrere og bedre alternativer derude. Og kabler er sku ligeglad med om de er i en stue eller en bil. Det billigste phono til 200kr for 5 meter er selvfølgelig ikke afskærmet mod støj som det til 1000kr

• Kompressor Knud

#8   12. jul 2018 Men dit problem er nok at dit pluskabel til forstærker krydser nogle kabler den ikke skulle

• #9   13. jul 2018 Hyletonen er i alle højttalere? Men kun baghøjttalere er på forstærker? Så er det ikke almindeligt generatorstøj da det altid går gennem forstærker og næsten aldrig direkte fra HU...

Præcist hvilket grej har du i bilen?

• #10   13. jul 2018 4" højttalersæt 2-vejs, JBL Club 4020 foran på originale ledningsnet og slået til radio..
    6,5" højttalersæt, Pioneer TS-A1733I i hattehylde slået til forstærker.
    Pioneer MVH-A500BT radio.
    Forstærker 4-kanals Pioneer GM-D8604
    12 tommers JBL CS1204B slået til forstærker.
    Og originale højtalere i dørene og diskant.

• #11   13. jul 2018 Den skal jeg lige forstå rigtigt... Du har originale højttalere i dørene, men også et 4" Coax sæt foran? hvor faen er det lige monteret hvis de originale stadig sidder der?

• #12   13. jul 2018 Du har nok brændt stelbanen i din radio da du satte din forstærker i.

• #13   13. jul 2018 Prøv evt. at sæt en lille ledning fra stel og over til stel på dine phonokabler (stel er den yderste ring på phonostikket) hvis hyletonen så forsvinder er der tale om generatorstøj, sikkert i forbindelse med en brændt stelbane i radioen.

Stelbanen brænder af hvis din stel til forstærker ikke er god nok, for så forsøger forstærkeren at trække stel igennem phonokablerne og derved dør radioen.

Har du slebet helt ned til blank metal der hvor du har sat stellen til?

• #14   13. jul 2018 #13 eller hvis du sætter forstærkeren til eller fra uden at tage sikringen først. Det kan også brænde stelbanen

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #15   13. jul 2018 For at udelukke generator støj, tænd radio uden at starte bilen(motor):)

• #16   14. jul 2018 Det er ikke generatorstøj. Stelforbindelsen ved forstærker er helt blankt. Køre ind til car sound på mandag og høre dem ad. Kan sgu ikke helt finde ud af det smiley

• #17   14. jul 2018 Lyder som det mest fornuftige at køre ind til din forhandler...

• #19   18. jul 2018 Sebastian G... Du behøver ikke rette dig efter Kompressor Knuds ide om priser på kabler. Hvis du har skærmede OFC phonokabler og OFC højtaler kabler i en fornuftig kvd, så er ALT derover spild af penge. Uanset hvad internetter siger.

• #20   18. jul 2018 Har fundet ud af det er min radio der er defekt igen igen smiley

• #21   18. jul 2018 Sebastian. Nu siger du defekt "igen igen". Uden at vide hvor længe der har været mellem skaderne og hvilke modeller der er tale om - så kunne det godt lyde som om der er et eller andet der ikke har det så godt i dit setup smiley

• #22   18. jul 2018 Det er en Pioneer MVH500bt. Første gang brændte den pludseligt sammen. Og nu har den brændt stelforbindelsen.
    Vil prøve at få pengene tilbage og så købe mig en Pioneer DEH-S5000BT.
    Altså ved ikke hvad det skulle være er grunden til de gør det.- Første gang gik det to måneder. Og det med den piver har den altid gjort med den her radio. Det er først efter jeg har sat nye højtalere i og skulle rigtig lydteste den det irriterede mig

• #23   18. jul 2018 Hvis du har generatorstøj er der noget der ikke har ordenlig stel - og samme gør sig gældende i og med stelbanerne er brændt over. Har dog før lade mig høre at Pioneer har døjet med for dårlige stelbaner.

Du burde nok lige kigge alle stelforbindelse igennem og sikre at de har ordenlig fat. Brug gerne en tandskive på dit stelkabel til din forstærker. Husk så kort kabel som muligt smiley

• #24   18. jul 2018 Det er ikke generatorstøj. Tjekkede stelforbindelserne i går faktisk. Og da jeg satte min orginal radio i var der intet smiley

• #25   18. jul 2018 Okay. Ja, hvis jeg var dig ville jeg så nok holde mig fra Pioneer smiley Jeg har flere gange brugt Clarion og har aldrig haft problemer

PS. Ved Pioneers DJ udstyr også har en tendens til at dø/brokke sig på den en og den anden måde. smiley

• #26   18. jul 2018 Har aldrig haft 1 eneste problem med pioneer...

Når man får afvide ens stel ikke er god nok... så skal man ikke selv fejlfinde på det... Fordi de færreste af os kan fejlfinde på vores egen installation, for det ville kræve vi indrømmede en fejl... Og selvfølgelig er din stel da 100% som den skal være du har jo selv kontrolleret din egen installation... Nej du har nok nærmere overset din egen fejl... Dette er ikke ondt ment, vi gør det allesammen...

Du har også husket at koblet batteriet fra så du ikke har strøm på mens du roder med tingene ikke sandt?

Så jo det er generatorstøj... er stelbanen først brændt kan der være støj selv om bilen ikke er startet...

• #27   18. jul 2018 Der er også støj når den er slukket. Når der bliver spillet musik. Og motoren er lukket. Piller altid batteriet fra

• #28   19. jul 2018 Er stelbanen gået vil støjen også kunne være der når radio er slukket... Og stelbanen i din radio går når stel til resten af anlægget ikke er 100% i orden...

• #29   19. jul 2018 Pioneer har så længe jeg kan huske være meget glade for at brænde stel banen hvis ikke man montere anlægget korrekt. Så du har en dårlig montering. Ikke at din stel montage er dårlig. Kan lige så let være dine kVler der er for tynde og bilen originalt har en dårlig stel forbindelse. Du bør nok overveje at skifte til Alpine eller Clarion da deres produkter et væsentligt mere idiot sikrede

• #31   19. jul 2018 Altså har allerede lavet stel fra radio til bil, og fra forstærker til bil, hvis det var det du mente. Og mellem dem, med det lille kabel

• #32   19. jul 2018 #29

Var det ikke bedre man lærte at lave tingene ordentligt? Så holder pioneer også lige så godt som alt andet...

• #33   19. jul 2018 Du må endelig ikke lave stel mellem radio og forstærker...

• #34   19. jul 2018 Jamen mener dog jeg har lavet "remote control"

• #35   19. jul 2018 #32 det ser jeg ingen grundt til nå pioneer ikke er bedre end konkurrenterne.
    Hvorfor vælge end enhed der we så utilgivende nå en Alpine fungere ligeså godt (i min optik bedre) og den er mere tilgivende et lille fuck up.

• #37   19. jul 2018 Det er selv x560bt jeg havde. Har sendt den ind nu ahha

• #38   20. jul 2018 #35

"det ser jeg ingen grundt til nå pioneer ikke er bedre end konkurrenterne. "
    Gider du lige kigge på hvad du selv har skrevet der... du ser ingen grund til at folk laver tingene ordentligt? Nej det kan jeg godt se... ingen grund til at lave tingene ordentligt... smid nogle støjfiltre på eller sådan noget... det er meget bedre... lad os da sænke kvaliteten yderligere ved at montere i blinde... at lære og lave tingene ordentligt er for idioter med for lidt penge jo... Lettere bare at skifte ting ud når man brænder det af jo... smiley

"Hvorfor vælge end enhed der we så utilgivende nå en Alpine fungere ligeså godt (i min optik bedre) og den er mere tilgivende et lille fuck up. " Fordi man bør lære ikke at fucke up måske? ja bare køb en alpine... Så betyder et lille fuck up ikke noget... Altså vi ignorerer bare at det er også kun et meget meget lille fuck up der skal til før bilen brænder... Men sikke da noget pjat at lave tingene ordentligt... Er du sikker på du burde "hjælpe" folk med bilstereo? Tror du ikke du skulle holde dig til at bage kager eller sådan noget?

uanset hvilken HU man vil have skal man sgu da lave tingene ordentligt... Det er ikke engang til diskution...

Well nogle kan lide Alpine andre kan Lide pioneer... Jeg bryder mig på ingen måde om Alpine's lyd... De skal indstilles i hoved og røv, før de tilnærmelsesvis lyder godt... og synes at samtlige Alpine har haft en utroligt kedelig bass gengivelse... mens pioneer Lyder godt fra starten... faktisk skal pioneer helst så så flat som muligt indstillingerne da man ellers hurtigt fucker lyden op... Bedre bass gengivelse, men ikke helt så stærk i mellemtonen som Alpine, dog kan der kompenseres for dette...

Bevares, jeg sammenligner også med P77 og P88RS og RSII som er den jeg selv har i mine biler lige nu... Og der findes bare ikke en Alpine der kan måle sig med P88RSII i samme prisklasse...

Og selv nyere pioneers har bedre lyd efter min mening... Clarion var engang på en 2. plads med hensyn til lyden... (ikke brugervenlighed... kors da også) Og Kenwood har også haft kunne imponere mig...

med hensyn til Brugervenlighed, der halter Alpine langt bagefter pioneer... Det har de næsten altid gjort...

Så man laver selvfølgelig tingene korrekt... Så har man også et bedre fundament selv om man kører med Alpine der er lidt stærkere i stelbanen... Der er ingen grund til ikke at lave tingene ordentligt...

Kommentér på:
Højtaler piver når musik spiller

Annonce