856 visninger
|
Oprettet:
Størrelse til strømkabel? {{forumTopicSubject}}
Hej folk derude.
Jeg har luret lidt på Carsounds hjemmeside, og kan se at et kabelsæt er delt i kategorier. Der er 200-600 RMS, 600-1100 RMS osv.
Mit spørgsmål lyder således: Hvis jeg nu smækker en sub i som kan yde 500 RMS, betyder det så at hvis jeg vælger et kabelsæt med 600-1100 RMS, bliver der så trukket for meget strøm igennem og dermed ødelægger subben eller noget andet? Eller kan man sagtens bruge det men bare passe på med at skrue volumen for højt, da kablet bare smækker strøm igennem til den kære sub dør?
mar 2003
Følger: 44 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 191 Svar: 2.975
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Men ja hvis du har råd til det så køb den store, så kan du altid opgradere uden at skulle skifte kabel.
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Kablet tvinger ikke en effekt af en vis størrelse ind i forstærkeren, så forstærker og sub brænder af.
Kablet er der for at kunne overfører den mængde strøm forstærkeren trækker/skal bruge fra batteri til forstærkeren.
Målet på kablet er for at vise hvad kablet kan tåle at overføre for at forstærkeren kan yde den omtalte effekt til højtalerne.
Så det er i stedet kablet der skal have et mål/størrelse der er stort nok/større end det forstærkeren kan yde, for ikke at brænde af.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Du vil aldrig kunne sende for meget strøm igennem..
Men du kan sagtens få for stort kabel, da det også gerne skulle kunne gå rent ind i strømindgangen på forstærkeren
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Du virker til at være helt grøn på området...
1: Det fungerer ikke helt som du der tror
2: Du vælger kabel ud fra hvor mange ampere det skal overføre... Ikke ud fra hvor mange watt der står på en pakke at det er godt til...
3: Tag kontakt til en fagkyndig i stedet for at spørge herinde hvor du får lige så forskellige svar som der er forkerte meninger om tingene...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Du skal dimensionere dine kabler efter forbruget.
Størrelse til strømkabel?