2.649 visninger
|
Oprettet:
Nye højtaler til Peugeot 206 CC 2001 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg er helt grøn på det her område, så nu spørger jeg jer:
Jeg har en PeugPeugeot 206 CC fra 2001. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få skiftet højtaler i den. Højtalerne må gerne kunne skrues højt op uden det går ned på kvalitet, men jeg vil ikke slippe alt for mange penge på det.
Hvad ville I vælge? (Ja, jeg ved slet ikke hvad jeg skal vælge imellem). Hvor vil I få det lavet og hvor meget tror I det vil komme op på i pris?
P.S. Har vedhæftet et billede af mit nuværende anlæg.
Håber nogen kan hjælpe.
//Larisa
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 6
sep 2011
Cody herinde har også en butik hedder soundplaneten eller sådan noget og ligger også i vest eller Midtsjælland
mar 2010
sep 2011
De har sikkert ikke tid til at lave det lige nu og her men du kan få lidt rådgivning og i kan tale om budget og forventninger
Desuden har de som regel noget forskelligt udstillet man kan lytte til
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
Der skal ikke meget volume til før der er urenheder i lydsignalet.
En fin 2 / 4 kanals forstærker der har nogle watt at gøre godt med er klart at foretrække.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Du er mere end velkommen til en snak om bedre lyd i din 206'er... Det er heldigvis en bil der var meget populær da den kom frem, og har derfor haft fornøjelsen af at montere i mere end et par stykker af dem... Modsat Vandel Audio, og ham der i Slagelse, Så har jeg ikke fysisk butik men har primært webshop, Dog laver jeg monteringer og custom fabrikation af dele til bilstereo...
mar 2010
Er det virkelig så dyrt at få lavet ordentlige højtaler standard højtaler? Jeg vil ikke underholde mine medtrafikanter, men sådan set bare kunne høre højt musik uden at det kradser
Ja, der er højtaler bag i - ligner det i hvert fald
jun 2009
Vi tager ikke alle de samme priser...
mar 2010
Du må meget gerne komme med et forslag.
mar 2010
Jeg har lige været ude og lytte, og højtalerne bagved virker. Har optaget et klip, hvor man kan høre der rasler - ved ikke om det er højtalerne eller dørerne
https://www.bilgalleri.dk/video/bilstereoprojekter/61215-hoejtaler_eller_bildoer
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
jun 2009
"Bare det at du sætter højtalere bagi, det giver en hel del bedre/mere lyd."
undskyld mig hvad er det for noget løgn at skrive??? Er fysikkens love nu blevet ophævet?
jun 2009
Dine døre kan dæmpes så raslen osv formindskes, eller endda kan elimineres... Dette er ikke verdens billigste løsning desværre... Nogle firmaer tager sig meget godt betalt for det arbejde... Materialer i sig selv vil til 2 døre nok kunne løbe op i små 500 kr... Men det er penge givet godt ud... Det kan ofte resultere i at selv standard højttalere lyder bedre...
Glem alt om baghøjttalerne lige nu... Du sidder jo ikke bag i bilen, så lyden bag dig bør have laveste prioritet til at starte med...
Kan godt komme med forslag men da jeg er forhandler kan det i åbent forum virke som skamløs reklame...
jun 2009
jun 2009
Ahva? mere dybde? Så du mener der kommer mere dybde hvis man smadrer stereoscenen med baghøjttalere? Det giver jo ikke mening... det fjerner dybden, da du rykker scenen længere ind i bilen... Så forsvinder dybden jo...
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 257 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 255
Cody / Jan har som han selv var inde på Soundplanet.dk , så skriv direkte til ham for et tilbud.
Internettet er fuld af information, og hvis du ikke tænker at lave montering selv, så gå direkte til montøren i stedet for at få input fra nettet som du alligevel ikke skal bruge - montøren kender hans produkt, og kan vejlede dig.
jun 2009
Skulle man hellere stole på dig der ikke ved hvordan lyd virker i en bil? Som tror baghøjttalere giver dybde? Du giver jo slet ingen mening... Hvorfor lærer du ikke lidt om det i stedet for at give forkerte råd her? Jeg forstår det simpelthen ikke... Det du foreslår vil aldrig blive godt...
jun 2009
Ja det er en simpel måde at forklare det på... det er bare ikke sådan det fungerer i virkeligheden... Fordi du har bare tilføjet mere larm... ikke fået en bedre lyd... du har ikke fået mere dybde i lyden... (Ved du overhovedet hvad "dybde i lyden" betyder? Fordi NEJ det betyder ikke mere bass)
Så at jeg siger sandheden om tingene, og om din viden, siger noget om mine forretningsmetoder? Ok.. Verden må fungere underligt for dig...
Så det du siger er indlysende forkert... Det er da utroligt at man konstant skal rette på dine udtalelser... det værste er næsten at man risikerer at folk tror på det du skriver...
Nye højtaler til Peugeot 206 CC 2001