{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Hjælp til Basspakke. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg overvejer lidt at få noget bass i bilen men bliver lidt forvirret i den her hifi jungle..

Jeg har allerede 4 stk af disse.
https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/hojttalere/5-25-hojttalere/5-25-hojttalersaet-2-vejs-jbl-gx502/n-435522327/pn-369119482/

Og jeg har så tænkt muligvis at få en bass+forstærker smidt i også. Jeg er ikke typen der skal have toppen af poppen, så ikke noget fancy.

Men jeg har så kigget på dette sæt.
https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9490&pk=68&produkt=Renegade_Baspakke_10%22_-_1100_Watt

Mit spørgsmål går så på. Kan jeg bare smide mine nuværende 4 højttallere+Bass til denne forstærker?
Er den stor nok til at trække det hele?
4 kanals? Er det en enhed til hver kanal, så jeg reelt skal have en 5 kanals?

Kommentarer på:  Hjælp til Basspakke.
  • #1   5. okt Renegade? Nej nej nej nej. Forstærkeren leverer med garanti ikke de watt som der loves.

Selvom nogen tror at Renegade er fattigmands Rockford Fosgate (hvilket kunne gøre Renegade godt), så er Renegade ikke ejet af Rockford (kilde: https://www.youtube.com/watch?v=6YtpHjuk93Q )

Hvis du ender med at købe dette sæt så betaler du for en stor softice med krymmel, men får en lille uden noget tilbehør.

Nu har Carsound desværre ikke deres 6.5" DD Redline 500 subwoofere tilbage, men ville uden at blinke med øjenen hellere have sådan en i et speciel lavet kabinet og en bette monoblok til.

• #2   5. okt Hmm. Godt og billigt hænger somregel ikke sammen.. Men hvad så? Jeg er ikke interesseret i at bruge en masse penge, som sagt ikke toppen af poppen.
    Hvis man nu siger et budget på omkring 2000+-. Kan man overhovedet få en bass og forstærker til mit behov som nævnt oven for?

• #5   5. okt Sådan en 6.5" DD subwoofer kan dælme lave noget ravage i forhold til dens størrelse.

Du kan også være hurtig at snuppe sådan en her
    https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=26511&pk=27&produkt=DD_Audio_Redline_200_S4_-_12%22_Subwoofer

Men den fylder jo også mere når kabinettet kommer ind i billedet.

• #6   5. okt Okay. Lad os sige jeg to den. Kassen kan jeg selv lave.
    Hvad skal man gå efter af forstærker med hensyn til den bas og mine 4 nuværende højttalere?

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #7   5. okt Kæft du er klog at høre på easy!

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#9   5. okt Tror du skal få undersøgt hovedet

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#11   5. okt Det er undersøgt og der er kun små skavanker, men det er tydeligvis ikke tilfældet for dig!

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#13   5. okt Mit ævl... Prøv lige at lur hvad det er du sidder og skriver til andre. Endda fuldstændig umotiveret! Det må sku køre den gale vej eller noget i den retning

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#15   5. okt Jeg er stor fan af god lyd i bilen og absolut ikke fan af halvhjerner der sidder og spiller langhåret og kalder det at være realist!

• #17   5. okt Nå. Jamen tak for at ødelægge min tråd..
    Fedt førstehåndsindtryk af BilGalleri..

• #19   5. okt Der er altid kaos hvor Easy er

Men tilbage til emnet, så skal du have en 4 kanals forstærker til dine JBL'er og monoblok til subwoofer.
    Man kan sagtens finde brugte forstærkere til en rimelig pris hvis ikke man vil ofre på nyt.

Lyd isolering af dørene er også meget vigtig faktor da du kan købe dig fattig i utallige højtalere og forstærkere uden at lyden forbedres.

Der er så mange der tror deres setup er vildt fordi de har Alpine Type R komponent sæt til flere tusind, men de drives af en almindelig bil radio og uden nogen form for ned dæmpning af resonans i dørene.

Men der er andre herinde som der kan give et meget bedre svar da jeg bare er "fritids lyd expert"

• #20   5. okt Men HOLD dig fra Renegade

https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=28650&pk=13&produkt=Renegade_RXA1000D_-_Forst%E6rker

Denne forstærker er testet og den lever overhovedet ikke op til de tal der er skrevet ind i manualen
    https://www.youtube.com/watch?v=6YtpHjuk93Q

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#22   5. okt Du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om easy! Men selv mod tåber kæmper guder forgæves!

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#24   5. okt Jeg ville ønske jeg kunne sige det samme om dig ??

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#26   5. okt Jep, det er vi også 2 om ??;)

• Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    sep 2015

#28   5. okt Jeg kan godt fornemme det, men kan se at vi er jævnaldrene og derfor kommenterede jeg på din opførsel

• #29   5. okt Okay. Mange tak for svar Aries.

• #31   6. okt Mark S

Jeg plejer altid at fraråde folk at spørge på bilgalleri... Hvis ikke emnet ødelægges på den ene eller den anden måde, så fyldes det desværre med svar fra folk der reelt set ikke aner en skid om hvad de snakker om...

Gå hellere til en kompetent forhandler... Ikke en forhandler der er villig til at sælge billigt lort bare for at tjene penge, men en forhandler der tør fortælle sandheden... Der finder du ekspertise bag svaret og erfaring... Noget du desværre meget sjælden ser herinde...

I dit tilfælde hvor du kommer fra Nordjylland er den nærmeste kompetente forhandler i nærheden af dig: TL Customs i Silkeborg...

• #32   6. okt #0
    Hvilken radio har du og hvilken bil er det?

• #33   6. okt en af dem jeg fraråder folk at lytte til er Rocketman... Tror ikke der findes nogen der kommer med mere forkerte råd end ham...

• #34   6. okt #33
    Virkelig konstruktivt indlæg og meget forudindtaget.

• #35   6. okt #34
    Forudindtaget? Det er da bare at se på samtlige gange jeg har måtte rette på de fejlagtige oplysninger du har givet folk... Så intet forudindtaget her... ren og skær fact... Du nægter at lære om emnet, og spreder de samme LØGNE konstant... Så for guds skyld, Stop med at give gode råd omkring bilstereo før du faktisk ved noget om det...

• #37   7. okt #36
    Så er det fordi at du glemmer at jeg har fået støtte fra andre brugere, omkring brugen af kondensatore.
    Hvis de slet ikke virkede, så ville de slet ikke blive solgt.

Mange af dine "fejlretninger" har påhvilet dine egne idéer og meninger, men sjældent påhvilet FAKTA.
    Ofte så kaster du om dig med grimme ord og du kommer yderst sjældent med noget som helst konstruktivt.

Dette emne er et godt eksempel.
    Dit bedste råd er at søge råd et andet sted, istedet for at dele ud af din viden.

• #39   7. okt #37
    Tit og ofte smider folk dem altså bare i fordi de ikke aner en kæft om hvad en kondensator er.
    Folk syntes det ser fedt ud, men det de glemmer er bare at et Big 3 upgrade er vejen frem samt evt batteri eller større generator.

Det er helt til grin når Brian kommer med hans T-Hansen anlæg og en 2 farads kondensator med voltmeter haha

• #40   7. okt #39
    Helt enig.
    Den kan dog give en forbedring til kickbassen og den fylder noget mindre end et ekstra batteri.
    Mange forstærkere er bygget med utilstrækkelige kondensatore.

Men lad os nu holde os til emnet.

Problemet er slet ikke begrænset til manglende effekt.
    For mig der er det oftest lydkvaliteten, der er problemet.
    Manglende effekt, det kan man føle sig snydt af og det sker når man skruer op.
    Dårlig lydkvalitet, der føler du dig snydt uanset lydstyrken.

• #42   7. okt #38
    Læs indlæg #10, #15, #21 og #47 ( den virker for 10% ).
    Jeg har set videoer med kondensatore, som bliver skåret op og som er fyldt med sand, ler eller andet godt.

• #44   7. okt #43
    Måske endda fyldt med popcorn.

• #45   8. okt #37

1: I den tråd med kondensatorer fik vi klarlagt at du ikke aner en bjælde om hvordan en kondensator virker, eller hvad dens formål egentlig er inden for bilstereo... Dette er fact, ikke andet end fact...

2: Jeg videregiver ikke personlig mening... Er mit svar ikke baseret på facts, så kan jeg ikke stå inde for det.
    men du er velkommen til at komme med et eksempel...

3: Lad os se et eksempel på din inkompetence:

https://www.bilgalleri.dk/forum/bilstereo/1546607-review___audison_connection_sli4
    jeg citerer her: "Som forsyning til hi-lo converteren og som signal til forstærkerens remote, er der brugt en sikrings strømtyv."
    Altså noget der aldrig bør bruge til noget som helst og især ikke til noget der har med bilstereo at gøre... Ren idioti...
    Det der specielt skræmmer mig er at du nævner: "Ejeren af bilen" Dvs. det er ikke bare din egen bil du laver lort i... du laver faktisk lort i andre folks biler... Hvordan fanden kan du have samvittighed til dette?

Du ignorerede facts i tråden om kondensatorer, du ignorerer facts hvis de ikke passer ind i din verden ret ofte faktisk... Og så lyver du direkte overfor folk... (Udtaler man sig om noget og det man siger ikke passer, ja så lyver man faktisk... ) Jeg har set og hørt mange inkompetente folk udtale sig om bilstereo... Aldrig har jeg oplevet en der direkte nægtede at lære noget, og som hårdnakket holdte fast i sin mening uanset hvor meget den blev modbevist, Som du gør..

• #46   8. okt Hvad er der galt med en sikringsstrømtyv?
    Det er da en stensikker måde til ikke at brænde noget af og det kan altid fjernes.

Det er virkelig kompetente indlæg du kommer med.
    Du mangler ting at gribe ud efter, så du griber ud efter ting der slet ikke er forkerte.

Jeg lyver aldrig.
    Du har aldrig nogensinde og jeg mener ALDRIG modbevist om en kondensator har en effekt ved små batterier eller ved 10mm2.
    Jeg har opfordret dig til det utroligt mange gange, men det ender altid med diverse youtube videoer, som ofte er en gang pladder, hvor de har over 100 ampere batterier og ektremt tykke kabler, som de så sætter en kondensator på.

Dine "facts" er og bliver din "mening" og din forståelse af hvad ANDRE har undersøgt og dokumenteret.
    Mine facts er hvad jeg har oplevet flere gange i træk.
    Og det har stort set altid været med originale batterier, med originale stelledninger i motorrummet, med 10mm2 kabler og med billige forstærkere.
    Der er intet forkert i at lave et anlæg med ovenstående.
    Om det så ikke er optimalt, det har intet med sagen at gøre.
    Det er ikke per definition et forkert anlæg, bare fordi at forstærkeren kun yder 40watt rms i 4ohm og man så har brugt 80 watt rms højtalere.
    Så kan man sige at nogle at tingene er lidt underdimensionerede, men det ændre ikke på det faktum, at en kondensator har en mærkbar, hørbar og sebar effekt.
    Trykket bliver større, den spiller højere og lyset blinker mindre.
    Men den virker ikke en skid til Hip-Hip/Rap osv.

Det er ikke mig der ignorerer fakta.
    Det er dig. Du svarer altid udenom og du efterprøver aldrig noget af det der bliver sagt, selvom at du har rig mulighed for det.

• #47   8. okt "Og det har stort set altid været med originale batterier, med originale stelledninger i motorrummet, med 10mm2 kabler og med billige forstærkere. "

= Du har aldrig lavet et anlæg korrekt...

"Så kan man sige at nogle at tingene er lidt underdimensionerede,"
    Strømsiden må aldrig være underdimensioneret... dette er fact... påstår du noget som helst andet så er du idiot...

"Du har aldrig nogensinde og jeg mener ALDRIG modbevist om en kondensator har en effekt ved små batterier eller ved 10mm2.
    Jeg har opfordret dig til det utroligt mange gange, men det ender altid med diverse youtube videoer, som ofte er en gang pladder, hvor de har over 100 ampere batterier og ektremt tykke kabler, som de så sætter en kondensator på. "
    Øhh så fordi videoerne ikke passer ind i din virkelighed så er det noget pladder? Wow... så ekstrem inkompetence har jeg satme aldrig set før... dvs. når fagfolk gør ting, så er det forkert, men hvis du roder rundt og underdimensionerer anlægget med farer for afbrænding af bil, Så er det helt rigtigt lavet eller hvad? Hvor dum er du?

"Dine "facts" er og bliver din "mening" og din forståelse af hvad ANDRE har undersøgt og dokumenteret. "

Ja undersøgt og DOKUMENTERET... Det er sådan man finder frem til facts... man undersøger tingene, og dokumenterer det...

"Mine facts er hvad jeg har oplevet flere gange i træk. "
    Hvis man laver tingene forkert, Så får man ikke et rigtigt resultat.. Så får man ikke facts... man får måske en positiv oplevelse af at ens elendige lappeløsning virker godt... Men ja en elendig installation der i forvejen er forfærdelig dårlig kan sagtens forbedres med en elendig lappeløsning... det gør bare ikke den løsning rigtig... Og det modbeviser heller ikke facts...

Og med hensyn til sikringsstrømtyve... Som med enhver anden strømtyv, Så hører den ikke til i en bil... dårlige fobindelser osv, burde være argument nok til ikke at bruge den slags lort... hvor mange professionelle har du set der bruger strømtyve? Ingen... Det er der sgu nok en grund til... Fordi havde det været en god løsning havde jeg da selv brugt den... Havde sgu da kunnet tjene noget mere på en montering hvis jeg bare brugte de billige møgløsninger der desværre ikke er nul og en skid værd...

• #48   8. okt PS: Du lyver altid for du ved intet om bilstereo... Intet... Absolut intet og det kan bevises... Jeg burde sgu afholde et kursus med dig som gæstelærer, for folk ville hurtigt se hvor lidt du vidste, når man skulle rette du dit konstante sludder igen og igen...

• #49   8. okt Så går det løs igen

• #50   9. okt Trist at det ender ud i så personlige angreb, som det desværre ses her!

Mark: Velkommen til BG...Det er desværre blevet tendensen herinde, hvilket også er årsag til den manglende interesse for emnet, og den faldende aktivitet i forum! Håber at du har fået svar på dit spørgsmål!

CODY: Hvis du endelig vil vide det, så er det helt normalt at benytte "fuse taps" OGSÅ for professionelle!!! Både Wurth, Webasto, Hella, ACV, Connects2 har dem i sortimentet, og det er absolut benyttet professionelt både i DK, US, UK, etc.
    I leasingbiler som skal have flådestyring/tracking, black-box, DVR/dashcams osv, er det faktisk foretrukket/krævet, da man dermed ikke skal klippe i bilens originale ledningsnet!
    Der er intet i vejen med at benytte fuse taps, så længe man ved hvad man laver, og man re-dimensionerer sikringerne!
    Hvis du ser på de busser/lastbiler der eks har fået eftermonteret alko-lås, side-kamera osv, så er det faktisk helt normal procedure fra værkstedet, ligesom biler med most/can der mangler ACC, eller biler der eks har fået eftermonteret fjernbetjent C-lås fra producenten (Carina E er et glimrende eksempel).
    Fuse taps er en glimrende løsning, så længe der er ikke er tale om et nævneværdigt forbrug, og ja, der er masser af værksteder, montører/professionelle der benytter dem!

Perry Babin fra BCAE1 har skrevet et glimrende afsnit om emnet, hvis man vil have lidt viden fra én der virkelig er nørdet omkring det!

• #51   10. okt #47
    Hvordan kan en bil brænde af, når kablet er 10mm²?
    Der sidder jo en sikring foran kablet.
    Det er jo hele formålet med sikringen.

Er anlæg er ikke forkert, bare fordi man bruger billige dele og bruge det originale batteri.

• #52   10. okt Der er desværre nogle der placerer sikringen bag i ved forstærkeren.

Men for at stoppe alt det her mudder kast, så er det vel i sidste ende op til ejeren selv om hvad han vil have i bilen.
    Om man syntes om strøm tyve eller ej, virker det, jamen så virker det. Så længe det er lavet forsvarligt med hensyn til kabeltykkelse og god isolering så der ikke kan forekomme kortslutninger eller andre katastrofale fejl, så er det vel okay.

Jeg havde selv trukket en ny ledning, men det er bare sådan jeg foretrækker tingene.

Til #0

Fik du nogensinde købt en subwoofer?

• #53   10. okt #51

He he... Ud fra hvad du skriver her på bilgalleri, Så laver du ikke tingene korrekt = jeg tvivler meget på du bruger rette sikringsstørrelse... Tvivler sgu på du husker at men vælger sikring ud fra kablet, uanset hvor meget selve forstærkeren er sikret med...

• #54   10. okt Sikringen følger med kabelkittet, så den står producenten for, som garant.

Jeg følger iøvrigt ikke emnet længere.

• #55   10. okt Wow... du stoler ligefrem på producenten af kabelkittet? Alle ved sgu da at det kan man ikke... Har mange mange gange set alt for store sikringer i kabelkits... har set 25 mm2 kabelkits med 250A sikring til... det er jo helt ude i skoven... Og du laver anlæg for andre mennesker... Du burde sgu skamme dig...

Kommentér på:
Hjælp til Basspakke.