{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Nicklas J
Nicklas J
Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22

Watt ny {{forumTopicSubject}}

Hvor mange RMS watt skal jeg have når man kun kan få bil forstærker i 4 ohm hvor meget skal min forstærker så levere før jeg ville have den passende effekt?
Den her sub jeg ville have i en campingvogn men ville stadigvæk holde hele systemet i 12 volt
kan ikke rigtigt selv finde noglet info om den så hvor stor skal kassen egenligt være kom engang frem til 200 liter i lukket kasse
Kan hellere ikke rigtigt finde nogle forstærker til den så hvad er jeres BYD?
På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Watt ny
  • #1   4. nov 2018 200 liter til en 18" enhed i lukket kasse... deet virker lidt voldsomt alligevel selv om det er en 18"...

Men hvorfor fanden vil du bruge en PA enhed i en campingvogn? Det er en enhed der er lavet til at spille på store scener, og åbne pladser, og vil ikke fungere optimalt i en campingvogn...

Den fornuftige i mig der skal give det bedste råd vil sige, at du bør lade være med at bruge PA enheder til et system der skal spille i så begrænset plads... Men samtidig så er der en anden stemme i mig der siger at en forstærker på selv 400 watt rms i 4 ohm vil i 8 ohm sagtens kunne få den der enhed til at spille ret så højt, da enheden heldigvis har en følsomhed på 97 db

Hvor stort kabinettet skal være er nok ikke det der egentlig er vigtigst her, da det aldrig vil komme til rigtigt at lyde godt alligevel... Så ville gå efter at det kunne spille højt... da det er en PA enhed, vil 160 - 180 liter ikke være elendigt.... evt. som portet kabinet...

• Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

#2   4. nov 2018 Campingvognen skal med på festival og bygges ind i en bar så jeg udnytter selv pladsen i campingvognen men ville jo gerne have en bas der bare banker igennem
    Ved hellere ikke om det er lige præcis 200 liter der er det optimale mindes bare at have læst det på et tidspunkt

profilbillede
  • #3   4. nov 2018 Du bliver slemt skuffen med en PA enhed.
    En ven jeg havde ville absolut prøve en 18" PA i hans Golf 3 variant og det lød af helvede til.
    En 6.5" subwoofer kunne præsterer bedre.

• Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

#4   4. nov 2018 Har prøvet den på en forstærker før men det var en forstærker på 220 volt hvor den bare spillet kanon med en massser af smæk på

• #5   4. nov 2018 I en campingvogn? Eller i et større hus?

• #6   5. nov 2018 Jeg vil som de andre også sige at den egner sig ikke lige til opgaven.
    Men hvis det er det du har og ikke vil ud og købe nyt, så kan det da lade sig gøre, men sørg for at den spiller på den lange led af campingvognen og forvent ikke nogen specielt fed lyd, men den kan da nok godt komme til at lave noget larm...

• #7   6. nov 2018 PA-enheder er ikke bare lige til at bruge. Enhederne har tit elendige egenskaber hvad angår lydkvalitet og response, men har voldsomme følsomheder der gør de kan blæse ørerne af folk næsten uden power. For at få dem til at spille ordenligt bruger man tit specielle og akustisk avancerede kabinetter for at få en ordenlig lyd - så i dit tilfælde ville jeg nok gå med en HiFi enhed, en bilstereo enhed smiley

Hvad angår power, så er Wrms i virkeligheden fuldstændigt ligegyldigt - det er den reelle Max/Peak effekt der er vigtig. Desværre ses det tit inden for audio-branchen at det der skrives som Wrms faktisk er Max Power - men da der ikke er nogle tvungne standarder, er Watt desværre blevet lidt af en fantasienhed der intet siger om hvad forstærkeren kan. Det kræver at man har hørt eller målt på den enkelte forstærker for at vide hvad den faktisk kan smiley

Hør evt Cody. Han har hørt på mange forstærkere, så han om nogen kan guide dig i den rigtige retning smiley

Kommentér på:
Watt ny

Annonce