737 visninger
|
Oprettet:
Watt ny {{forumTopicSubject}}
Hvor mange RMS watt skal jeg have når man kun kan få bil forstærker i 4 ohm hvor meget skal min forstærker så levere før jeg ville have den passende effekt?
Den her sub jeg ville have i en campingvogn men ville stadigvæk holde hele systemet i 12 volt
kan ikke rigtigt selv finde noglet info om den så hvor stor skal kassen egenligt være kom engang frem til 200 liter i lukket kasse
Kan hellere ikke rigtigt finde nogle forstærker til den så hvad er jeres BYD?
På forhånd tak for hjælpen
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Men hvorfor fanden vil du bruge en PA enhed i en campingvogn? Det er en enhed der er lavet til at spille på store scener, og åbne pladser, og vil ikke fungere optimalt i en campingvogn...
Den fornuftige i mig der skal give det bedste råd vil sige, at du bør lade være med at bruge PA enheder til et system der skal spille i så begrænset plads... Men samtidig så er der en anden stemme i mig der siger at en forstærker på selv 400 watt rms i 4 ohm vil i 8 ohm sagtens kunne få den der enhed til at spille ret så højt, da enheden heldigvis har en følsomhed på 97 db
Hvor stort kabinettet skal være er nok ikke det der egentlig er vigtigst her, da det aldrig vil komme til rigtigt at lyde godt alligevel... Så ville gå efter at det kunne spille højt... da det er en PA enhed, vil 160 - 180 liter ikke være elendigt.... evt. som portet kabinet...
dec 2017
Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
Ved hellere ikke om det er lige præcis 200 liter der er det optimale mindes bare at have læst det på et tidspunkt
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
En ven jeg havde ville absolut prøve en 18" PA i hans Golf 3 variant og det lød af helvede til.
En 6.5" subwoofer kunne præsterer bedre.
dec 2017
Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Men hvis det er det du har og ikke vil ud og købe nyt, så kan det da lade sig gøre, men sørg for at den spiller på den lange led af campingvognen og forvent ikke nogen specielt fed lyd, men den kan da nok godt komme til at lave noget larm...
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 501
Hvad angår power, så er Wrms i virkeligheden fuldstændigt ligegyldigt - det er den reelle Max/Peak effekt der er vigtig. Desværre ses det tit inden for audio-branchen at det der skrives som Wrms faktisk er Max Power - men da der ikke er nogle tvungne standarder, er Watt desværre blevet lidt af en fantasienhed der intet siger om hvad forstærkeren kan. Det kræver at man har hørt eller målt på den enkelte forstærker for at vide hvad den faktisk kan
Hør evt Cody. Han har hørt på mange forstærkere, så han om nogen kan guide dig i den rigtige retning
Watt ny