Bedre lyd i peugeot 107 {{forumTopicSubject}}
Hej! Har lige købt en brugt peugeot 107, og selvom jeg håbede på at højtalerne og stereoen i bilen virkede som de skulle, gør de ikke. Det er sådan, at den tidligere ejer har skiftet det originale anlæg ud men en anden radio(pioneer). Selvom det kan spille utrolig højt, så er lyden forfærdelig med en masse raslen i baggrunden, specielt når jeg spiller langsomme sange. Det værste er, at der kun er højtalere foran, hvilket er trist, for savner at man kan "føle" musikken i hele bilen.
Mit spørgsmål til jer: Hvad kan man gøre for at forbedre lyden i bilen? Evt. Mindske raslen i baggrunden? Skal radioen skiftes ud, for lige så snart jeg skruer ned til under 20 i volumen, så kommer lyden kun ud gennem radioen og ikke højtalerne?
Tak på forhånd
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
1: Gå til en kompetent forhandler... Au2tek i middelfart ville f.eks. være et godt bud... (dette foreslår jeg primært fordi du på dette forum desværre også får svar fra enhver amatør der engang har set sin fætters kammerat kigge på en subwoofer i en butik på modsatte side af gaden...
2: Dæmpning af bil... Specielt dørene er vigtige er få dæmpet... især i en 107 hvor der med ret stor sikkerhed, er lige så meget dæmpning i, som der er russere i russisk salat...
3: montering af højttalere bag i bilen vil normalt ikke give en positiv indvirkning på lyden... En mindre subwoofer kan dog ofte give det ekstra lille omph som mange savner og tror at baghøjttalere giver...
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.431
hvis det kan spille højt, så går jeg også ud fra der er skiftet noget højttalere
er der højttalere i døren på din bil??
baggrundsstøjen kommer den uanset om du hører radio, cd, streamer eller kun eksempelvis ved brug af radio??
nov 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
apr 2018
Radioen
Højttalerne i instrumentbordet
Købe dørsider hvor der kan monteres højttalere
Forstærker
Og så måske en subwoofer
Og hellere købe gode kvalitets enheder, og så undlade subwoofer eksempelvis
nov 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Det er ren gætteri... og at skifte radioen ud og støjen så stadig er der, er jo reelt set bare spild af penge... Gå nu hellere til en forhandler der kan finde præcist hvad fejlen er og så nøjes med at bruge penge på at rette den fejl... Som tidligere nævnt, så prøv Au2tek i Middelfart... Yderst kompetente folk...
Medmindre du selvfølgelig vil opgradere hele anlægget...
apr 2018
Så som cody siger må du i gang med fejlsøgning på nuværende opsætning, før du går videre
Det kan blive dyrt og få alt opgraderet, særligt hvad du skal have folk til og lave det hele.
Personligt synes jeg, at anlæg skal spille rent, så jeg ville helst gå efter og vælge kvalitets produkter frem for bare og smide en masse enheder ind i bilen
Bedre lyd i peugeot 107