{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Alexander P
Alexander P
Tilmeldt:
13. mar 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Støj fra højtalerne. {{forumTopicSubject}}

Hej BG, håber i kan hjælpe mig lidt med mit problem.
Sagen er den at jeg for en måneds tid siden monterede anlæg i min bil, dog fandt jeg hurtigt ud af at jeg havde været en kæmpe idiot og havde lagt strøm og phono kabel sammen. For at være sikker på at dette var problemet som skabte støj, købte jeg et andet phono kabel, trak det direkte fra anlægget om til forstærkeren (Direkte=Ikke gemt væk, ud af vinduet og ind i bagagerummet) Det løste problemet.

Nu i dag ville jeg så rent faktisk trække kablet, (Har kørt med standard E46 højtalere + min subwoofer som ikke fanger støjen siden) Jeg tænkte at det jo ville gå som smurt, da jeg jo allerede havde afprøvet kablet, jeg havde afprøvet stelforbindelsen osv osv. Men fandme om jeg ikke får en lille smule støj alligevel? Det er ret svagt, og var lige i den kære T-hansen og købe sådan en ground isolater som hjalp lidt, det er ikke slemt med støj, sådan overhovedet, men jeg er nærmest autistisk med sådan noget.

Jeg forstår bare ikke hvor problemet kan være? Der var ingen støj overhovedet da jeg kørte kablet ud igennem vinduet og ind i bagagerummet, og derfor tænker jeg at hverken kablet, eller stel/strøm forbindelsen kan være problemet. Jeg har en lille formodning om at det måske er remote kablet som er synderen, dette ligger sammen med phono kablerne, eller det er en del af phono kablerne, hvilket det ikke gjorde da jeg afprøvede det udenom bilen. Her lå det sammen med strøm på det første phonokabel jeg havde smidt i.

Nogen råd? Kan det være remotekablet? Eller er der noget jeg har overset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støj fra højtalerne.
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   24. nov 2018 nogle phonokabler med remote til forstærker er ikke så godt isoleret så det kan godt være det..

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #3   24. nov 2018 Har tænkt mig at prøve med det gamle remote kabel som stadig ligger og hygger sig i den anden side af bilen sammen med strøm i morgen. Men ville lige høre om nogen kunne se noget jeg ikke selv kan smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   24. nov 2018 lyder som en god idé

  • #5   24. nov 2018 Den lille ledning der sidder sammen med phonokablet, er ikke egnet til remote. Remote skal lægge sammen med de øvrige strømførende kabler. Mange vil sikkert sige, at remoten ikke har nok strøm i sig, til at lave støj, men det har den faktisk. Så det kan godt være den der laver balladen

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #6   24. nov 2018 Det er også det jeg har læst mig frem til. Prøver det sgu lige imorgen med den "ikke-remote" fra det gamle phonokabel i modsatte side af det nye, så krydser jeg fingre. :))

  • #7   24. nov 2018 Du må lige melde resultatet smiley

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #8   24. nov 2018 Det skal jeg nok. Kan du fortælle mig om det ville være nok bare at tage remotekablet ud af forstærkeren for at teste det, eller sender HU stadig strøm igennem selvom der ikke er noget til at modtage?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #9   24. nov 2018 Den lille ledning i phono kabler er IKKE til remote, det er en stel ledning. Remote skal trækkes for sig selv sammen med strømkablet

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #10   24. nov 2018 Den fungere vel fint som remote? Og det er da også ofte det den benyttes til? Hvad kan konsekvensen være? Og vil denne konsekvens også være relevant hvis jeg gør som før skrevet, og benytter "ikke-remoten" fra den overskydende phono ledning der er sammen med strøm ledningen i højre side af min bil?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #11   24. nov 2018 Hvis du bruger ledningen som ligger i den anden side af bilen, burde det løse problemet. Ja, den benyttes ofte til det, og det er en fejl.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #12   24. nov 2018 Phono og strømkabel må helst heller ikke krydses i bagagerummet

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #13   24. nov 2018 En typisk fejl vel, der blev jeg klogere. Er sgu ikke nemt at gennemskue når selv fabrikanterne kalder den for remote. Kan godt mærke at det nok er det der er problemet, opdaterer lige i morgen!

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #14   24. nov 2018 Det er de heller ikke. :))

  • #15   25. nov 2018 Pioneer radio? Hvis ja så har du problemet det.

    Men lavt bedre stelpunkt til batteri. Og motor det aldrig end dårlig ting at gøre



  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #16   25. nov 2018 Det er en JVC HU. Nu har jeg prøvet med remote i den anden side, og det fjernede ikke støjen. Det er meget svagt, men når man ved det er der, så lægger man mærke til det. Kan høre at det følger mine omdrejninger, det er som om det bliver en højere tone når jeg træder på speederen. Nogen ideer til hvad fanden det så kan være?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #17   25. nov 2018 generatorstøj, har du prøvet at trække remote direkte fra batteri ?

  • Alexander P
    Alexander P Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #18   25. nov 2018 Det har jeg ikke nej. Men har fået afhjulpet problemet ret godt nu. Satte mine højtalere til en anden udgang på min forstærker og skruede ned for gain (den oprindelig havde en ret ødelagt gain knap, som var umulig at komme til). Dette gør at det nærmest er væk, og noget jeg kan leve med. At det så er med at par lappeløsninger må jeg leve med indtil jeg har penge og tid til at rode mere med det.

  • #19   27. nov 2018 Remote, skulle ikke gør nogen skade for at ligge sammen med signal. Det er DC og remote indgangen er meget høj-impedant, så der løber næsten ingen strøm deri. Jeg havde et setup med 3 forstærkere hvor remote lå sammen med phonokablerne og den totale S/N blev ikke måligt dårligere.

    Som udgangspunkt er der smart at køre højt signal ud af radioen og lav gain i forstærkeren. Det gør at lydsignalet fra radioen får mere headroom ned til støjgulvet.


Kommentér på:
Støj fra højtalerne.

Annonce