Mangler Bass fra nye Hertz højtalere {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har udskiftet mine standart højtalere i mine døre og diskant i a stolpen med dette sæt :
https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=26658
Det spiller nu mere rent men bassen mangler i forhold til standart højtalerne.
Settings er på det samme i HU
Jeg har brugt original adapteren til fast gørelsen, så den er lige så tæt som før.
Jeg har brugt de originale ledninger også.
Jeg har ikke brugt del filteret da der i forvejen var trukket ledninger til både døren og a stolpen. Tænker ikke det filter vil kunne give mere bass?
Er de højtalere bare dårlige ( Bass mæssigt ) i forhold til mine standart højtalere?
Det her skulle bare være en simpel opgradering, så derfor ingen forstærker og skille bilen helt ad for at trække kabler i kabinen.
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 331 Emner: 80 Svar: 867
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Mht. bass der mangler så sker det desværre tit, når man skifter ud til bedre enheder end de originale... ofte er det pga. at den originale radio ikke levere helt nok effekt og fordi de originale højtalere er lavet til den lave effekt vil du høre en betydelig forskel på bassområdet.
Enten skal du have noget forstærker på eller også kan du prøve at 'snyde' dig lidt ud af det ved at skrue på Equalizeren på radioen, men jeg tror desværre ikke du får det ønskede resultat...
okt 2004
Følger: 47 Følgere: 161 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 1.178
Nej delfilterne giver ikke ekstra bas.
Og der er ikke meget bund i de højtalere du har købt. Så det skal nok passe der var mere bass i de originale.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
mit Rainbow Germanium kan gå i 36hz
2. Du bruger ikke delfiltrer og du har sikkert ikke dæmpet dørene da du lavede det.
3. Orginalt enheder er bygget til at kunne spille ved meget meget meget lav effekt (ses eks på magneten som er meget lille og tynd) du har ganske enkelt ikke effekt nok til dine enheder.
Min ven købte samme sæt til hans gamle Mondeo og han droppede dem da han købte sin nuværende Mondeo. Orginalt spille det bare meget bedre en de billige højtalere. Og har hørt mange biler hvor man skal bruge mindst 3500kr for at få bedre lyd fordi man skal havde forstærker, kabler og enheder
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Dæmp dine døre... BUM så er der pludselig mere bass... Men du kan ikke forvente mirakler... Dine originale højttalere var lavet til at levere det dde nu kunne til den pris man ville ofre på dem... dvs. ikke meget.. de var lavet til at spille med de 12 watt din radio nu kan spytte ud... Dine nye er lavet til at tåle mere effekt... men er også lavet til at spille så godt som muligt til prisen uden hensyntagen til elendigt signal fra din radio...
man kan godt få lidt mere bass ud af de enheder der... men det kræver lidt ekstra arbejde og desværre også lidt ekstra udgifter... (Og ja jeg mener LIDT... der er ikke tale om formuer)
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 228 Svar: 1.457
Hvad er den nemmeste måde at få mere Bass i bilen?
Er det en aktiv sub der kan ligge i bunden af bilen.
Den skal vel have strøm fra batteriet og så lyd signal.
Kan den tænde når den får lyd input, eller hvor får man remote på en original HU som også bruges til at spille uden at man drejer nøglen.
Er det nemmest at tage lyd signal fra A stolpen som er nemmest at komme til, eller skal man have den bag HU, og hvordan ved man hvilken ledninger der skal bruges når det ikke står i manualen ?
Bilen er en Ford transit 2015.
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 42 Svar: 6.587
Lydsignal kan du tage fra hvor du har lyst, bare det er før evt. delefilter
Hvilke ledninger man skal bruge må man måle sig frem til, oftest er der ikke en remote på originalradioer i nyere biler, så der skal man måle sig frem til en tændingsstrøm...
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Kan se du er fra Storkøbenhavn så ved ikke helt hvem der er i området der er seriøs sælgere. Men custom audio i Hillerød burde give samme rådgivning som jeg lige har givet ligesom afdelingen i holbæk burde. Ret sikker på Hilmars audio og Soundplanet ville sige det samme.
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 228 Svar: 1.457
Jeg arbejder på at få en sub i den nu her, og så isolere dørene når det bliver bedre vejr.
Mangler Bass fra nye Hertz højtalere