{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Line Output Converter problem {{forumTopicSubject}}

Hey.
Har lige monteret en line out converter i bilen da jeg savner lidt bass men stadig ville beholde den originale radio.

Har så koblet det hele til og smit subwoofer og forstærker i bagagerummet, men synes bare ikke subben spiller særlig højt??

Nu er det ikke noget vildt og voldsomt sub og amp, men det spillede noget mere kraftigt i den gamle bil, dog med et andet headunit (hvor der var udgang til subwoofer).

Nogen der ved hva det ka skyldes?

Har koblet converteren på de foreste højtalere.

tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Line Output Converter problem
  • #1   7. apr 2019 Hvilken Hi-Lo converter er det? Og hvilken bil var din gamle og hvad er den nye?

• #2   7. apr 2019 Converteren er bare den fra thansen.
    Den gamle vogn var en ford sierra med en pioneer headunit

Nu er det så en bmw e91 med original "proffesionel" radio

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   7. apr 2019 Bmw sedan er jo utroligt godt kendt for ikke at lade bassen komme ind i bilen.

• #4   7. apr 2019 Det er en touring.

• Kompressor Knud

#5   7. apr 2019 Så ligger problemet nok i den konverter fra svansen, de skulle vist ikke være alt for gode.

• #7   7. apr 2019 Har en kammersjuk der har samme converter og på hans fungerer det skam udemærket?

Har sat den på udgangene til de forreste højtalere.
    Tror bare ikke jeg kan indstille en helt masse på radioen. Vidst kun de helt basale ting.

• #9   7. apr 2019 converteren kan ikke justeres desværre.
    Har ikke pillet ved indstillingerne siden den sad i den gamle vogn nej

• #10   7. apr 2019 blev frarådet af THansens personale at købe dem, købte en i bilxtra i stedet, godt nok 699kr den virker som den skal

• #11   7. apr 2019 Casper T: Det lyder som to ting der kan være galt smiley

Hvis subben ikke lyder decideret dårligt, kan det tyde på der er stor dæmpning i High/Low-converteren. Det løses ved at skrue på gainen på den subwoofer-amp. Ja, eller købe en anden smiley

Hvis den samtidigt lyder mærkeligt/dårligt kan den være tilsluttet forkert. Hvis du har byttet om på plus og minus på den ene kanal, hælder du differens signalet i subwooferen og det vil resultere i den fjerner det meste af bassen (alt efter subwoofer-amp'ens forforstærker)

• #12   7. apr 2019 Synes bare hvis jeg skruer op for gain så lyder den bare næsten mere som en højtaler. Altså man kan nærmest høre alt og ikke kun de dybe toner??

• #13   7. apr 2019 Enten er din forstærker ikke stillet i LF, ellers er det et typisk tegn på du kun hælder differens signalet ind. Prøv lige at bytte om på det ene sæt plus og minus i high/low-converteren.

Ja, eller prøv bare at afmonter det ene sæt, så du sikker på du ikke får kortsluttet noget smiley

• #14   7. apr 2019 Har loddet ledningerne på højtaler ledningerne så det er lidt bøvlet bare lige at gøre..

• #15   7. apr 2019 Ok, det kan jeg godt se. Men du må kontrollere, på en eller an måde, at du ikke hælder differens signal ind i den forstærker.

Træk det en phono-kabel ud evt.

• #16   7. apr 2019 Nu har jeg life skildt det ad og ledninger sidder som de skal på højtalerledningerne.
    Hva ville det gøre at pille et phono kabel ud?

• #17   7. apr 2019 Hvis du har vendt plus og minus om på den ene kanal kører det i mod-fase af den anden kanal. Så når din subwoofer-amp skal lave et mono-signal den kan forstærke, lægger den højre og venstre kanal sammen. Hvis den en kanal er i mod-fase, vil alle de frekvenser der er ens i begge kanaler udligne hinanden - hvilket typisk gælder bas området.

Det signal du så får ud af forstærkeren er forskellen på højre og venstre - også kaldet differens-signalet smiley

Det KAN også være der er noget DSP-behandling i din Head-Unit som med vilje forsinker venstre side af bilen for at kompencere man ikke sidder i midten. Det kan også resulter i fase-problemer når man forsøger at lave mono.

Prøv for sjov kun at monter det ene phono-kabel smiley

• #18   7. apr 2019 jeg har brugt sådan en her i min Mini r56
    http://www.hilmars-audio.dk/shop/hollywood-hlc-2-3007p.html
    som jeg har tilsluttet de bagerste højtaler ledninger men på Minién der dæmper den bassen nå man skruer op så der er meget bas nå der ik er skruet op og ik så meget nå man skruer op så man bytter rundt på de foreste og bagerste højtaler ledningerne i et stik ved kick panelet i føre siden for så få high-low conveteren fuld signal og nå man skruer op bliver bassen dæmpet på de foreste højtaler så de ik bliver tvunget til og forsøge og spille høj dyb bas som de ik er så gode til så det forringer mindre og Mini er jo bmw basseret så prøv og undersøg om både dine foreste og bagerste højtaler få fuld signal nå man skruer op for måske har de lavet samme prinsip bare omvendt så det er de bagerste der få fuld signal hvilken os ville have givet mere mening på min mini for der sider 2 6x9" stykker pap bag i og 2 6.5" og 2 3.5" stykker pap foran (de bagerste har jeg pillet ud og de foreste 6.5" bliver skiftet på et sener tidspunkt og de 3.5" bliver pillet ud

• #19   7. apr 2019 Casper T

Kør ud til en forhandler og få ham til at kigge på det... Du har TL Customs i Silkeborg og evt. carsound på fyn... det lyder rigtig meget som om du faktisk ikke selv har super styr på hvad du laver, og bare har gjort noget fordi du har set din kammerat gøre det... Det er der ikke noget galt i... Sådan er vi mange der er startet med at lære ting... Men få nu hjælp af en proff i stedet for at sidde herinde hvor folk gætter til højre og venstre uden overhovedet at vide en skid om dit setup eller hvad der kunne være galt..

• #20   7. apr 2019 Det kunne man gøre... man kunne også lige prøve de ting "folk" har forslået. Så kan det være man faktisk lærer noget i stedet for bare at køre til en forhandler hver gang man har brug for at dreje på volumen-knappen.

• #21   7. apr 2019 Rallez

Man kan også misforstå tingene fuldstændigt som en idiot ville gøre istedet for at forstå hvad der skrives...

Man kører til en kompetent forhandler, der naturligvis lærer fra sig... Ikke en penge grisk spasser der tager bilen ind på et værksted, lukker døren, ordner det og tager 3500 kr for det og så er du ikke blevet en skid klogere...

Hvad fanden hjælper det at spørge tilfældige folk på bilgalleri der har lige så lidt styr på tingene som en selv?

Han kan også selv bare begynde at rode i blinde og så ende med at gøre mere skade end gavn, hvilket i sidste ende vil koste ham flere penge end nødvendigt...

Forhandleren har højest sandsynligt snart set alle problemer man kan komme i nærheden af... Derfor vil han lettere kunne pinpointe evt. fejl... Og kunne forklare trådstarter hvad fejlen er, hvorfor den opstår og hvad han bør gøre bedre end anden gang... Dette vil han i sidste ende lære mere af end... "Well nogle på BG sagde det her måske var fejlen så det prøver jeg lige... Hov det virkede... " Problemet med prøv dig frem metoden er at vupti nu virker det... men i de fleste tilfælde så lærer du ikke hvad det reelle problem var... (Derfor folk stadig tror at kondensatorer er til at stoppe blinkende lygter i bilen med)

• #22   7. apr 2019 Så man ikke må spørge på BG og få hjælp af de andre burgere eller hvad?

• #23   7. apr 2019 #22 Du er velkommen til at spørge på BG... Men hjælp er desværre ikke noget man ser meget af herinde med nogle af de svar man ser folk komme med... Og hvordan sorterer man som nybegynder i hvilke svar der er gode og hvilke folk bare har trukket ud af røven???

• #24   7. apr 2019 Det må man gøre efter bedste evne. I flere tilfælde vil folk komme med ret identiske svar, hvilke så kan være en god indikation af de har ret. Når man støder på mange forskellige og mangelfulde svar, må man da selv vælge at trække sig og enten leve med sit problem eller da gå til en professionel der kan klare det for hvad det nu må koste. Det sådan det forgår når folk/vi anvender gratis fora hvor vi efter bedste evne forsøger at hjælpe hinanden.

Jeg vil mere end gerne forsøge at hjælpe ham, så længe han har mod på at prøve et par småting der eventuelt vil kunne løse hans problem - eller ihvertfald pege på fejlen.

• #25   8. apr 2019 #24

Hjælper også gerne... Men han lægger ud med at bruge thansens konverter... den er kendt for at levere et meget svagt signal... (1,5volt) Da hans bil er en touring burde det ikke være et problem at få bass i kabinen... Altså er hans indstillinger helt forkerte, og kabinet kan også være helt forkert til bilen... Nu står der han ikke har pillet ved indstillinger på forstærker... Altså skal den stilles om igen... (Dette skal gøres ved næsten enhver ændring... og især ved skift af bil) Og så er der ingen garanti for at han får samme lyd som før, igen grundet elendig konverter... Og så det fact at han nu kører i en større bil... Større volumen bil lægger ofte en dæmper på bassen da den jo skal spille et meget større rum op... Og jo når vi snakker biler, så er det faktisk relativt lidt der adskiller en lille og en stor kabine...

Netop fordi det har spillet kraftigt før, er Watt totalt ligegyldigt... det har spillet tilfredsstillende før = watt er ikke problemet...

og endnu en grund til at køre til en forhandler er at support af denne type er gratis hos de fleste... (Lad os bare være ærlige, det er selvfølgelig fordi man håber den gode service får folk til at vælge ens butik når de så skal købe næste gang... ) Personligt gør jeg det at jeg tegner og fortæller og underviser gladeligt kunderne så de aldrig står i denne situation... Derfor man ikke helt forstår hvorfor folk insisterer på at købe de umuligt dårlige konvertere i thansen som vi ser gang på gang ikke være pengene værd...

• #26   8. apr 2019 Casper: Skriv i PB, så skal vi nok se om vi kan finde en løsning smiley

• #27   10. apr 2019 Nogen af jer der ved om der kommer mere bass ud af de bagerste højtalere.
    evt om jeg skal prøve at lodde konverteren på de bagerste højtalere i stedet?

• Kompressor Knud

#28   10. apr 2019 Det gør absolut ingen forskel, udgangene i radioen er alle 4 identiske.

• #29   10. apr 2019 Ok tak. Så ka det ikke være det. Ku bare se kablerne til de bagerste højtalere er tykkere end dem fortil.
    Så tænkte det måske havde noget at sige

Kommentér på:
Line Output Converter problem

Annonce